REKLAMA
Dzień dobry
Posiadam FIata GP 1.4 16V Starjet 95KM (6 biegów) samo PB. Auto ma 175 000 km. Problem jest taki, że podczas zmiany biegu z 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4 trzeba pod koniec bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło ponieważ w innym razie jest pojedyncze szarpnięcie. Tak samo dzieje się też jak wbity jest bieg w momencie dodania gazu. Nie jest to wina złego operowania sprzęgłem. Jeździłem takim samym autem z tym samym silnikiem i w innym modelu tego nie było. przy około 150 000 km zmieniane sprzęgło (przez handlarza, który kupił je z uszkodzonym sprzęgłem) mechanik później robił jakieś uszczelnienie przy skrzyni bo lekko olej się lał i potwierdził, że sprzęgło jest rzeczywiście nowe. Chwilę później zmieniany tez rozrząd na oryginalny kupiony w ASO. Z silnikiem nie ma żadnych problemów, nie bierze oleju.
Zaczęło się od delikatnego szarpania, później coraz mocniejsze.
W związku z tym zmieniane były:
- wszystkie poduszki silnika i skrzyni
- świece zapłonowe i cewki podmieniane
- czujnik położenia wału i wałka rozrządu
- czyszczona przepustnica
- przewód odmy
Nic nie pomogło. Szarpanie jest na tyle uciążliwe, że nie da się autem normalnie jeździć, bo w momencie którym puszcza się sprzęgło i układ tak jak by się załącza, trzeba zrobić to bardzo powoli i najlepiej lekko dodać gazu żeby nie było żadnego szarpnięcia.
Poza tym nic się nie dzieje z autem, nie ma żadnych błędów. Ze skrzynią nie ma żadnych problemów tzn. biegi wchodzą bez problemu, nic nie zgrzyta, nie szumi, lewarek nie lata przy dodawaniu i puszczaniu gazu, biegi nie wypadają itd. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy rozgrzany.
U kilku mechaników byłem to powiedzieli, że nie są w stanie tego zdiagnozować.