Grande punto 1.4 16V szarpanie przy zmianie biegu, przy dodawaniu gazu

28 Kwi 2021, 18:57

Dzień dobry

Posiadam FIata GP 1.4 16V Starjet 95KM (6 biegów) samo PB. Auto ma 175 000 km. Problem jest taki, że podczas zmiany biegu z 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4 trzeba pod koniec bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło ponieważ w innym razie jest pojedyncze szarpnięcie. Tak samo dzieje się też jak wbity jest bieg w momencie dodania gazu. Nie jest to wina złego operowania sprzęgłem. Jeździłem takim samym autem z tym samym silnikiem i w innym modelu tego nie było. przy około 150 000 km zmieniane sprzęgło (przez handlarza, który kupił je z uszkodzonym sprzęgłem) mechanik później robił jakieś uszczelnienie przy skrzyni bo lekko olej się lał i potwierdził, że sprzęgło jest rzeczywiście nowe. Chwilę później zmieniany tez rozrząd na oryginalny kupiony w ASO. Z silnikiem nie ma żadnych problemów, nie bierze oleju.

Zaczęło się od delikatnego szarpania, później coraz mocniejsze.

W związku z tym zmieniane były:
- wszystkie poduszki silnika i skrzyni
- świece zapłonowe i cewki podmieniane
- czujnik położenia wału i wałka rozrządu
- czyszczona przepustnica
- przewód odmy

Nic nie pomogło. Szarpanie jest na tyle uciążliwe, że nie da się autem normalnie jeździć, bo w momencie którym puszcza się sprzęgło i układ tak jak by się załącza, trzeba zrobić to bardzo powoli i najlepiej lekko dodać gazu żeby nie było żadnego szarpnięcia.

Poza tym nic się nie dzieje z autem, nie ma żadnych błędów. Ze skrzynią nie ma żadnych problemów tzn. biegi wchodzą bez problemu, nic nie zgrzyta, nie szumi, lewarek nie lata przy dodawaniu i puszczaniu gazu, biegi nie wypadają itd. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy rozgrzany.

U kilku mechaników byłem to powiedzieli, że nie są w stanie tego zdiagnozować.
artur1792
Nowicjusz
 
Posty: 25
  • 29 Kwi 2021, 14:30

    artur1792 napisał(a):przy około 150 000 km zmieniane sprzęgło (przez handlarza, który kupił je z uszkodzonym sprzęgłem) mechanik później robił jakieś uszczelnienie przy skrzyni bo lekko olej się lał i potwierdził, że sprzęgło jest rzeczywiście nowe
    Pytanie czy cały komplet był nowy założony z dociskiem i jakiej firmy bo jeden komplet drugiemu nie równy a biorąc pod uwagę, że robił to "handlarz" to część mogła być założona z najniższej półki.

    Ja bym jeszcze sprawdził dokładnie luzy na półosiach wewnętrznych.

    artur1792 napisał(a):Szarpanie jest na tyle uciążliwe, że nie da się autem normalnie jeździć, bo w momencie którym puszcza się sprzęgło i układ tak jak by się załącza, trzeba zrobić to bardzo powoli i najlepiej lekko dodać gazu żeby nie było żadnego szarpnięcia.
    Wydaje mi się jednak że może to być wina sprzęgła bo takie szarpanie może wywoływać też obluzowany bądź uszkodzony docisk sprzęgła.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9996
    Zdjęcia: 35
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Koenigsegg Regera hybrid – 2,8 sek., 1500 KM
      Kto da więcej za sportową hybrydę? W tej kategorii, hybrydowe coupe ze Szwecji jest absolutnym zwycięzcą i najmocniejszym seryjnie produkowanym autem z napędem spalinowo-elektrycznym na świecie. Napędza go benzynowy silnik ...