Grzejący się polonez caro 1.6 gli

28 Cze 2008, 22:06

witam. mam problem z moim w/w polonezem(rocznik 1995/96). mianowicze podczas jazdy gdy temperatura dpchodzi do 90 stopni wlącza sie wentylator przy chlodnicy i raczej temperatura juz nie rosnie. niestety bywa tak ze wentylator sie nie chce wlaczyc mimo ze woda sie zaczyna gotowac. co moze byc przyczyna i c zrobic???
franczez
Nowicjusz
 
Posty: 25
  • 29 Cze 2008, 11:51

    Sprawdź czujnik temperatury
    Jest ryzyko, jest zabawa...
    Smakoszek
    Aktywny
     
    Posty: 480
    Miejscowość: WPN

    02 Lip 2008, 07:12

    a możesz mi powiedzieć troche dokładniej gdzie on jest
    franczez
    Nowicjusz
     
    Posty: 25

    02 Lip 2008, 13:03

    Czujnik tzw. wyłącznik termiczny powinien być z boku chłodnicy
    Jest ryzyko, jest zabawa...
    Smakoszek
    Aktywny
     
    Posty: 480
    Miejscowość: WPN

    02 Lip 2008, 13:35

    czy to on może być winien???co mam zrobic przeczyscic wymienic???
    franczez
    Nowicjusz
     
    Posty: 25

    03 Lip 2008, 09:15

    Może być winien ale nie musi, ciężko określić, a temperaturę ci pokazuje normalnie w środku na zegarze?
    Jest ryzyko, jest zabawa...
    Smakoszek
    Aktywny
     
    Posty: 480
    Miejscowość: WPN
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota Yaris GRMN - sportowy wydech
      Obecność miejskiego hatchbacka wśród supersamochodów nie jest przypadkowa. Toyota Yaris GRMN nie jest zwykłym autem do jazdy między pracą, centrum handlowym, a osiedlem. Chyba, że po drodze przejeżdżamy przez ...
      System odzyskiwania energii kinetycznej - KERS
      Firma Volvo Car Group zakończyła obszerne testy drogowe systemu odzyskiwania energii kinetycznej – KERS. Rdzeniem tego rozwiązania jest koło zamachowe z włókna węglowego. KERS jest lekki, wydajny, obniża spalanie, ...

    03 Lip 2008, 12:31

    Na początek sprawdz termostat,czy całkowicie się otwiera.Następnie sprawdz połączenia elektryczne termicznego włącznika wentylatora(jest to coś w rodzaju czujnika temperatury,o którym pisał kolega wyżej).Żeby sprawdzić poprawność działania tego włącznika,musisz wypiąć z niego oba przewody i je połączyć.Wówczas wentylator musi się włączyć.Jak te przewody rozłączysz,to wentylator musi się wyłaczyć.Sprawdz tak kilka razy.Za każdym razem musi się włączyć i wyłączyć.Jeżeli będą z tym problemy,to najpierw sprawdz miejsce,w którym jeden z tych przewodów jest przykręcony do karoserii(jest to masa).Następnie spróbuj podmienić przekaźnik wentylatora z innym(nie napisałeś,jaki to rodzaj Poloneza,więc nie powiem ci z jakim przekaźnikiem możesz zamienić - musisz popatrzeć na schemat tego przekaźnika,który powinien być na samym przekaźniku).Jeżeli jednak nie ma problemu z załączaniem i wyłaczaniem wentrylatora,to do wymiany jest ten włącznik termiczny.
    Włacznik termiczny wentylatora chłodnicy powinien być na dole chłodnicy z lewej strony - poznasz go po przedowdach.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Lip 2008, 13:28

    Tak, tylko w niektórych samochodach wentylator na krótko zadziała dopiero po włączeniu zapłonu. W polonezie myślę że nie potrzebny zapłon żeby sprawdzić działanie wentylatora. Myślę że to wina wyłącznika termicznego jak pisał kolega Albercik, bo wentylator się włącza jak piszesz na początku tylko czasem przy 90 stopniach a czasem wogóle.
    Jest ryzyko, jest zabawa...
    Smakoszek
    Aktywny
     
    Posty: 480
    Miejscowość: WPN

    03 Lip 2008, 13:33

    W Polonezie wentylator nie jest sterowany przez sterownik silnika - zasilanie jest z akumulatora,a sterowany jest masą.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Lip 2008, 15:02

    No czyli bez najmniejszego problemu można sprawdzić działanie wentylatora
    Jest ryzyko, jest zabawa...
    Smakoszek
    Aktywny
     
    Posty: 480
    Miejscowość: WPN

    05 Lip 2008, 20:23

    Smakoszek napisał(a):No czyli bez najmniejszego problemu można sprawdzić działanie wentylatora



    wystarczy przewód podłączyć gdzieś do masy a potem zewrzeć z którymś z przewodów przy chłodnicy - uważaj na wentylator, który może się włączyć. ja u siebie mam zrobione tak, że zwieram ten przewód (od masy) za pomocą przełącznika w na desce. czujnik może być w chłodnicy (np. u mnie tak jest) na dole po prawej stronie od strony silnika z dwoma przewodami (stojąc przodem do przodu auta). jeżeli masz alu chłodnicę to gdzieś w pionie po prawej stronie... :) pozdro...
    Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
    andrzejau
    Początkujący
     
    Posty: 106
    Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

    07 Lip 2008, 16:22

    wentylator sie włącza. mam jeszcze takie pytanie przy jakiej temperaturze sie powinien ten wentylator włączać bo u mnie jest to ok troche ponad 90 czy to nie za dużo???
    franczez
    Nowicjusz
     
    Posty: 25

    07 Lip 2008, 17:15

    Nie za dużo :) 90 stopni to normalna temperatura silnika podczas jazdy, wentylator włączy się przy ok 95 stopniach
    Jest ryzyko, jest zabawa...
    Smakoszek
    Aktywny
     
    Posty: 480
    Miejscowość: WPN

    07 Lip 2008, 21:18

    Sprawdż jednak na początek ten termostat ! U mnie w poldku temperatura nie przekracza 90 stopni - po wymianie chłodnicy i termostatu ( chłodnica się zamuliła , a elementy termostatu popękały ! - taki urok tych aut , zwłaszcza starszych )
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4924
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    08 Lip 2008, 14:26

    termostat sprawdzilem dla pewnosci teraz go nawet wyjalem. chlodnice mam slaba. odkrylem ze gdy nie wlaczal sie wentyl chlodnica byla u gory bardzo goraca a na dole zimna. wyplukalem ja i teraz sie nagrzewa cala
    franczez
    Nowicjusz
     
    Posty: 25