Grzeje sie, wysokie obroty itp

30 Sty 2011, 10:32

Golf mk3 1.8 aam lpg

Dziś wracając z zakupów samochód zaczął się dziwnie zachowywać. Temperatura na wskaźniku miała 90 stopni. Gdy puściłem gaz zaczął przyspieszać, wcisnąłem sprzęgło i wskoczył na maksymalne obroty. Zatrzymałem samochód i okazało się, że płyn się gotował, chłodnica cicho. Trochę ostygło więc dojechałem do domu. Do zbiorniczka weszło 3l płynu. Po odpaleniu samochodu temperatura utrzymywała się na poziomie 70/80 stopni czyli jak było wcześniej, płynu nie ubywało ani nie przybywało. Co może być przyczyną takiego zachowania? Do tego dochodzą trudności z odpaleniem, falujące obroty. No już na prawdę nie mam na niego siły;/

[ Dodano: 30 Styczeń 2011, 10:33 ]
To wszystko działo się przy prędkości około 100 km/h
sebo2310
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: WPN

30 Sty 2011, 11:44

sebo2310 napisał(a):Golf mk3 1.8 aam lpg

Dziś wracając z zakupów samochód zaczął się dziwnie zachowywać. Temperatura na wskaźniku miała 90 stopni. Gdy puściłem gaz zaczął przyspieszać, wcisnąłem sprzęgło i wskoczył na maksymalne obroty. Zatrzymałem samochód i okazało się, że płyn się gotował, chłodnica cicho. Trochę ostygło więc dojechałem do domu. Do zbiorniczka weszło 3l płynu. Po odpaleniu samochodu temperatura utrzymywała się na poziomie 70/80 stopni czyli jak było wcześniej, płynu nie ubywało ani nie przybywało. Co może być przyczyną takiego zachowania? Do tego dochodzą trudności z odpaleniem, falujące obroty. No już na prawdę nie mam na niego siły;/

[ Dodano: 30 Styczeń 2011, 10:33 ]
To wszystko działo się przy prędkości około 100 km/h



Idac po sznureczku powinienes:

-wuplukac dokladnie uklad powtarzajac 2 krotnie przez 2dni lub tydzien jak nie wiele smigasz
-wymienic termostat (bo nie moze byz temp 70/80 ale ma byc 90) na mosiezny firmy wahler (mosiadz nie pokrywa sie kamieniem i lepiej reaguje na cieplo)
-zalac plyn w ilosci 70% koncentratu G12 i 30% wody destylowanej
-dobrze odpowietrzyc
-zmienic filtr powietrza
-wyczyscic kanal dolotowy
-wyczyscic przepustnice i jak jest elektroniczna to potencjometr w niej oraz e pedale gazu
-poprawic poloczenia wtykowe w/w dwoch

Nastepnie obserwowac zmiany. ;)

[ Dodano: 30 Styczeń 2011, 10:45 ]
Dobdze by bylo podlaczyc auto pod vag i sprawdzic wszelkie bledy i czujnik temp.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

01 Lut 2011, 20:05

Kolego filtr powietrza do gotowania się płynu ma się tak jak piernik do wiatraka więc to odpada. Kanał dolotowy też odpada z racji tego że tamtędy dostaje się powietrze a nie płyn a samochód jeździ normalnie więc problemów z kanałem dolotowym nie ma. Przepustnica też odpada. Sebo możesz sprawdzić termostat, czujnik temperatury płynu, ewentualnie jeszcze może wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Czy samochód nadal się grzeje a płyn wyrzuca nawet na zimnym silniku zaraz po odpaleniu?
Jest ryzyko, jest zabawa...
Smakoszek
Aktywny
 
Posty: 480
Miejscowość: WPN

01 Lut 2011, 21:18

Problemy tak jakby ustąpiły. Wymieniłem w nim czujnik temperatury płynu, powodem wejścia na obroty była zaklinowana linka od gazu a zagrzał się, bo termostat się zaciął prawdopodobnie. Dzięki za rady w imieniu kolegi:)
sebo2310
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: WPN
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Audi S8 "Samochodem roku 2013" na Ukrainie
    Audi S8 zdobyło prestiżowe wyróżnienie na Ukrainie. W klasie luksusowych limuzyn przyznano mu tytuł "Samochodu roku 2013". Werdykt podjęło jury składające się z ekspertów w dziedzinie motoryzacji i osób ...