GT86, SLK 200, CAMARO, a może coś innego? Co wybrać?

30 Mar 2013, 09:49

Cześć,
od dłuższego czasu noszę się z zamiarem kupna auta, którego najważniejszym celem jest sprawianie przyjemności z jazdy w każdych warunkach i okolicznościach, także przy okazyjnych wyjazdach na tor.

Ponieważ ma to być jedyny mój wóz musi spełniać wiele wymogów:
- musi być całoroczny
- wystarczy, że będzie miał miejsca dla 2 osób, ale bagażnik, do którego zmieszczą się 2 walizy bagażowe do samolotu i 2 kabinówki (w tym celu można też użyć tylnych foteli, gdyż tych nie będę używał)
- zdecydowanie z zacięciem sportowym i niebagatelnym wyglądem.
- nie ma się też kojarzyć z autem dla karków i "idiotami za kółkiem".
- nieistotne spalanie,
- dla przybliżenia mojego gustu wskazuje auta, które mnie najbardziej pociągają, ale mnie nie stać na nie: Lexus LFA, Nissan GT-R, Lamborghini Avantador, Audi R8, Pagani Huayra.

Budżet maks 150 000 zł. Nie starszy niż 5 lat.

Do tej pory przymierzałem się do następujących pozycji:

1. Mercedes SLK 200 R172 rocznik 2011.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Fajny bo coupe i roadster w jednym (sztywny dach da radę także zimą), dobre osiągi, chociaż to najsłabszy silnik (niestety większe przekraczają mój budżet). A ten grill z celownikiem z przodu to arcydzieło. Bagażnik 225 l - 335 l. w zależności czy dach jest złożony lub nie. Niestety nie miałem okazji oglądać go na żywo, więc nie mam pojęcia czy się zmieszczą walizy.
Mój znajomy mówi mi natomiast, że merc jest dla emerytów :-(.

2. Toyota GT86 lub Subaru BRZ
http://www.toyota.pl/cars/new_cars/gt86/index.tmex
Plus - stać mnie na nówkę, podobno genialna na tor, 4 miejsca siedzące więc walizy na pewno wejdą. Jednak to auto azjatyckie, do których mnie nigdy nie ciągnęło. Stylistycznie w porównaniu do merca wysiada, jakość wnętrza i ilość gadżetów również mniejsza.

3. Chevrolet Camaro
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wygląd bardzo agresywny, jedyny współczesny muscle car, który mnie pociąga. Podobno o niebo lepszy w prowadzeniu od mustanga. Niebagatelna moc, która ponoć nie najlepiej przekłada się na asfalt. Miejsca jak dla armii. Wielki silnik.

Podsumowując dla mnie w następujących kategoriach zwyciężają:
1. Wygląd zewnętrzny - Camaro
2. Jakość wykonania - SLK 200
3. Uniwersalność - SLK 200 (możliwość otwarcia dachu) - jednak przestrzeń bagażowa najgorsza (brak tylnych siedzisk)
4. Najlepszy na tor - GT86
5. Możliwośc kupna nowego - GT86

Co wy sądzicie? Który jest najlepszy? A może jakiś inny wóz możecie mi zaproponować? Być może jakieś Porsche lub BMW, Lotus - chyba za twardy.

Bardzo proszę o konstruktywne porady.
WojtasB
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 30 10 2007
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Mar 2013, 10:39

swojego czasu widzialem gdzies na aukcji leasingowej audi tt rs plus 360KM ( setka ponizej 4.0s), z ponad 200tys zeszla cena do 140tys bo nikt nie chcial kupic, jak natkne sie znowu na ta licytacje to podesle
czy ja wiem czy jest dobre na tor gt86, 200KM.. reklamuja go jako auto do driftu ma fabrycznie robiona szpere no i do przerobek w ktore nie wiem czy bys sie bawil,
juz bardziej radzilbym bmw m3 : [link do Otomoto wygasł] , zaden z tych ktore wymieniles nie moze sie z nim rownac na torze, na prostej tez
dorzucam jeszcze [link do Otomoto wygasł] , szybszy od m3 nie bedzie ale inaczej sie patrzy na porsche a inaczej na bmw :D
ewentualnie w tych pieniadzach mozesz kupic starsze ale mocniejsze 996 turbo: [link do Otomoto wygasł]
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

30 Mar 2013, 11:21

Polecam Ci zdecydowanie camaro ;) oprócz osiągów to auto dostarczy Ci tez innych wrażeń ... :D
mam go od kilku dni.. wrażenia niesamowite..
co do spalania, to sam jestem zdziwiony, bo mimo że auto w manualnej skrzyni biegów (nie am odłączanych 4 cylindrów), to pokazuje cały czas 14l/100, gdzie część to trasa okolo1 180 km/h i miasto(nie jakieś hardcorowe korki, ale jednak). To przepraszam.. bmw w 3 litrowym dieslu pije "dyche".

Nie zgodzę się z kolega powyżej bo fabryczne camaro ss jednak objeżdża niedłubane m3 :wink:
Ostatnio edytowany przez jeden, 30 Mar 2013, 13:04, edytowano w sumie 1 raz
jeden
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 03 05 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Camaro
Silnik: 6,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

30 Mar 2013, 11:21

https://www.forumsamochodowe.pl/auto-sportowe-maks-4-letnie-do-150-000-zl-vt60726.htm

Człowieku, naprawdę, nie zawracaj nam dupy, bo albo tej kasy nie masz i bujasz w obłokach albo najzwyczajniej w świecie sam nie wiesz czego chcesz, a nikt za Ciebie tu decyzji nie podejmie.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

30 Mar 2013, 11:33

Sprzedaję dom pod Warszawą.

Jak pewnie wiesz sytuacja na rynku nie jest najlepsza. Więc dopóki go nie upłynnię zastanawiam się nad autem. Wszystkie porady są dla mnie ważne. Jeśli nie chcesz nie musisz odpowiadać na temat. jak sprzedam chatę to od razu kupię furę.

Także nie muszę Ci się tłumaczyć, nie chcesz olej temat Twoja sprawa.
WojtasB
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 30 10 2007
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Mar 2013, 11:41

czempion napisał(a):swojego czasu widzialem gdzies na aukcji leasingowej audi tt rs plus 360KM ( setka ponizej 4.0s), z ponad 200tys zeszla cena do 140tys bo nikt nie chcial kupic, jak natkne sie znowu na ta licytacje to podesle
czy ja wiem czy jest dobre na tor gt86, 200KM.. reklamuja go jako auto do driftu ma fabrycznie robiona szpere no i do przerobek w ktore nie wiem czy bys sie bawil,
juz bardziej radzilbym bmw m3 : [link do Otomoto wygasł] ... 80301.html , zaden z tych ktore wymieniles nie moze sie z nim rownac na torze, na prostej tez
dorzucam jeszcze [link do Otomoto wygasł] ... 15847.html , szybszy od m3 nie bedzie ale inaczej sie patrzy na porsche a inaczej na bmw :D
ewentualnie w tych pieniadzach mozesz kupic starsze ale mocniejsze 996 turbo: [link do Otomoto wygasł] ... 60106.html



M3 super - dzięki !!!

Porschaki za stare dla mnie, po za tym w tym z 2001 r. nie podobają mi się lampy z przodu. Boję się, że przy tych rocznika za często będę musiał wjeżdżać do warsztatu.

Jak dotąd jeżdżę autem 140 KM, także wszystkie powyżej 200 KM będą dla mnie żyletami. Dlatego ważna jest też dla mnie prezencja. GT86 mówiłem, że dobra na tor właśnie z uwagi na efektowną jazdę, a nie szlifowanie czasów przejazdu i przyśpieszenia do 100 km.
WojtasB
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 30 10 2007
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

30 Mar 2013, 12:07

WojtasB napisał(a):Podsumowując dla mnie w następujących kategoriach zwyciężają:
1. Wygląd zewnętrzny - Camaro
2. Jakość wykonania - SLK 200
3. Uniwersalność - SLK 200 (możliwość otwarcia dachu) - jednak przestrzeń bagażowa najgorsza (brak tylnych siedzisk)
4. Najlepszy na tor - GT86
5. Możliwośc kupna nowego - GT86


Wywołałeś poruszenie nie formą finansowania auta tylko dobrem konkretnych modeli :?

SLK- w proponowanej wersji to typowy lansatorski gejowóz który nie jedzie. Jego zaletą jest otwierany dach i spojrzenia przechodniów. Pomruk silnika przypomina zepsutą maszynkę mięsa.
GT86 auto sprawdzające się na torze ale na ulicy objedzie Cię 1,9 tdi chyba że znajdziesz warunki które pozwolą Ci wykorzystać napęd, zawias, wyważenie, heble.
Do tego trzeba dodać charakterystykę małego boxerka i ostatnie wpadki subaru z STi 2,5 więc możesz zostać beta testerem. GT86 byłaby idealna z kompresorkirm albo turbo tylko że nie chciałoby Ci się dłubać. Następną sprawą jest to że na torze nowe auto po miesiącu będzie wyglądac jak stare auto a i tak na początku objedzie Cię każdy kto będzie miał doświadczenie nie zależnie od mocy i wieku auta.
CAMARO mówię o wersjii SS. Zajebiste auto, które proponuje to co kierowcy lubią najbardziej czyli wciskanie w fotel, nie może złapać przyczepności nie tylko z powodu zawiasu ale i potężnego Nm o którym wymienione auta mogą tylko pomarzyć. Camaro jest z charakterem a silnik LS3 jest kozakiem w serii i do dłubania. Zmiana wydechu i dolotu daje piorunujący efekt słyszalny i odczuwalny :D
Na torze przegra z GT86 ale i tak każdy będzie chciał przejechać się camaro.

Przebłysk z Lotusem niech zostanie przebłyskiem chyba że jesteś killlerem torowym i odpowiada Ci gokart z dachem i homologacją drogową.

Prosiak 911 997 turbo za ta kase nie przejdzie nawet na styk będzie z 996 chociaż zacne auto :D
Natomiast wersja 997 N/A jest typowym dziadkowozem szczególnie 4s. Wszystko perfekcyjne, brak uślizgów idealne dla 60latka :)

BMW wizerunek kiepski i natłok drogowy.

Pomyśl o Audi lub o chevim corvett C6 LS3 lub z06 (mega parametry)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Mar 2013, 12:25

szybki napisał(a):Pomyśl o Audi lub o chevim corvett C6 LS3 lub z06 (mega parametry)


Poprawili coś w Corvette od czasu, gdy ruszała dopiero po 20 sekundach zwijania asfaltu a o sterowności można było mówić jedynie, gdy ktoś ją holował? :mrgreen:
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

30 Mar 2013, 12:37

Killaz napisał(a):Poprawili coś w Corvette od czasu, gdy ruszała dopiero po 20 sekundach zwijania asfaltu a o sterowności można było mówić jedynie, gdy ktoś ją holował?


Poprawili i to baaardzo dużo. C5 już była tak przejściowo dopracowana a C6 z06 wymiata i to konkretnie autopsja :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Mar 2013, 14:44

szybki napisał(a):Pomyśl o Audi lub o chevim corvett C6 LS3 lub z06 (mega parametry)



Audi (to osobista opinia) jest bez wyrazu, nudne. Po za modelem R8. Wszystkie modele są podobne, różnią się jedynie wymiarami nadwozia. Piszesz, że SLK 200 to gejowóz, ale to już coś, a o audi w mojej ocenie nie można nic powiedzieć.

Corvette najzwyczajniej w świecie mi się nie podoba.

Dzięki za szczegółową opinię/odpowiedź
WojtasB
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 30 10 2007
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0D 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Mar 2013, 15:01

WojtasB napisał(a):Piszesz, że SLK 200 to gejowóz, ale to już coś, a o audi w mojej ocenie nie można nic powiedzieć.


Kwestia gustu tym bardziej że SLK w Audi nie ma takiego czystego konkurenta chyba że TT.

WojtasB napisał(a):Corvette najzwyczajniej w świecie mi się nie podoba.


No to pozostaje Camaro z silnikiem od słabszej Vetki...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Mar 2013, 16:25

BMW wizerunek kiepski i natłok drogowy.

kiepski wizerunek to moze miec 320 a nie M3, po moim miescie jezdzi tylko jedna taka
jak tt to tylko wspomniana rs, ale wedlug mnie nissan 370z [link do Otomoto wygasł]
z nim na pewno bedzie wiecej zabawy, no i jakby sie uprzec podobny do lexusa lfa ktory podobna ci sie podoba :D
jak dla mnie corvetta i camaro ma tyle sensu co [link do Otomoto wygasł]
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

30 Mar 2013, 16:39

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] :naughty:
MatHl
Początkujący
 
Posty: 171
Prawo jazdy: 02 01 2012
Auto: Felka
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

30 Mar 2013, 19:19

Uderzałbym w 350Z lub 370Z. Możesz sobie też kupić skyline do zabawy i przeróbek, a na co dzień coś innego ;). Jak nie to GT86 lub BMW. Jakie samochody miałeś wcześniej (z tych szybkich). Doświadczenia z takimi autkami? Coś dobierzemy.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Mar 2013, 19:31

Pisałeś o otwieraniu dachu..
Jeśli jesteś zainteresowany to pisz do mnie na pw. Ja kupiłem takiego samego tylko białego, ten jeszcze jest wolny.. i zmieściłbyś się w budżecie.. :) to są wersje europejskie z GWARANCJĄ!! Jeszcze 2 letnia.. auta z 2012 roku!!
Ten pomarańczowy: Cabrio, wersja europejska, 6,2 motor 405KM automat, nagłośnienie BOSTON, felgi 20cali, skóra pomarańczowa, xenon, LED, podgrzewane fotele, kamera cofania, bluetooth, shift'y przy kierownicy, kilka trybów skrzyni, automatyczne odpalanie z kluczyka, paktronik, gwarancja do 2014 roku, bla bla bla.. za tą cenę? Taka moc? Taki wygląd? I jeszcze gwarancja.. Myślę że żaden z powyższych aut Ci tego nei zagwarantuje.. masz cabrio, masz dużo miejsca, wersja z automatem działa podobnie jak hemi, odłącza połowę cylindrów przy spokojnej jeździe.. czego chcieć więcej?

Zdjęcie
jeden
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 03 05 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Camaro
Silnik: 6,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012