Hamulce do Alfa Romeo 156 1.8 Sportwagon 2001

27 Gru 2008, 22:33

Witam. Mam 3 dzieci i chciałbym zadbać o ich bezpieczeństwo jak i o swoje bo lubię czasem szybko jeździć (czasem jeżdżę na tor) i dlatego chce kupić nowy zestaw hamulcowy i mam na to około 500zł. Czy zmieszczę sie w tej cenie i czy jest sens?
Kox26
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Gru 2008, 12:55

Szybkość i bezpieczeństwo?Na zwykłej drodze to nie idzie w parze.
A pisząc "zestaw hamulcowy" to co masz na myśli?Te 500 zł to może ci braknąć na tarcze wentylowane dobrej firmy(domyślam się,że o to ci chodzi,bo masz zwykłe tarcze) plus klocki.Do tego warto też wymienić przewody hamulcowe.Stanowczo za mało.
A nie lepiej jeździć zgodnie z przepisami,czyli bezpiecznie?Jadąc zaszybko musisz też mieć świadomość,że możesz zapłacić mandat plus pkt.A przy prędkosąći bardzo szybciutko można stracić prawko i to przy jednym nagraniu na wideorejestrator.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Gru 2008, 13:58

Wiem ale chodzi mi o jakieś sportowe tarcze i klocki
Kox26
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Gru 2008, 16:03

500 zł to za mało.Cena zależy też od tego,jakie to autko oraz jaką firmę wybierzesz.
No i nie wiem,czy takie sportowe hamulce będą pasowały do zwykłego samochodu(mam na myśli spokojną jazdę).
Spróbuj założyć temat w dziale tuning.Może tam ktoś ci coś poradzi albo wytłumaczy coś więcej na ten temat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Gru 2008, 16:47

również twierdzę, że to niewiele na hamulce. Z tego co zrozumiałem to chesz żeby było bezpiecznej a droga hamowania była krótsza. Wydaje mi się że trudno już poprawić fabryczne hamulce. Jesli np. założysz sportowy zestaw tarcz i klocków to wcale nie będziesz miał krótszej drogi hamowania, wręcz przeciwnie, takie hamulce potrzebują do skutecznego hamowania wysokiej temperatury pracy, o co w ruchu miejskim będzie trudno.

To się tak potocznie mówi "dobre hamulce" ale co to oznacza? Nie zapomnij, że na krótką drogę hamowania wpływa też stan amortyzatorów i opon. Dobra opona im szersza tym teoretycznie powinna wykazywać się większą siłą tarcia przy hamowaniu, na "dobre hamulce " składa się kilka rzeczy. Praktycznie każdy fabryczny zestaw tarcz i klocków będzie w stanie zblokować koła przy dowolnej prędkości a to oznacza, że siły hamowania tą drogą nie zwiększysz. Moim zdaniem najlepszą drogą jest założenie opon o rozmiar szerszych niż zaleca producent np z 165 na 185. To daje wymierne efekty z tym, że zwiększa to ryzyko aquaplaningu i opory toczenia. Fabryka już się zatroszczyła o to by zestaw był optymalny, ja bym nic nie zmieniał poza wymianą na oryginały.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

28 Gru 2008, 17:24

No teraz już wszystko rozumiem dzieki za rady i chyba wymienie tylko opony. :)
Kox26
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Golfa Varianta
    Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen prezentuje – jako światową premierę – nowego Golfa Varianta. W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf Variant jest lżejszy nawet o 105 kg. Po raz pierwszy ...