Hamulce tarczowe, tył samurai

21 Lut 2011, 19:51

Witam. Pod wpływem ostatnich przygód z tylnymi hamulcami ( po mocnym topieniu zamarznięte bębny) mam zapytanie dotyczące wymiany tylnych hamulców na tarczowe,
- czy to w ogóle możliwe
- jeśli tak to w jaki sposób to zrobić
- od czego pasują tarcze i zaciski
- czy da się to zrobić w warunkach domowych
pozdrawiam
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

21 Lut 2011, 20:00

1 tak
2 produkujesz tarcze kotwiczną pod odpowiednie zaciski i tarcze (na przykład tarcza smi zacisk poldolot lucas) i motasz jedno z drugim ;) do tego korektor hamowania (żeby auta nie stawiało bokiem)
3 tarcze od samuraja najlpiej pasują jimni też ma pasujące :mrgreen:
4 z odpowiednim zapleczem tak, choć tarcze kotwiczną i tak musisz dać do wycięcia komuś,

prawde mówiąc najlepiej kupić jakiś most i powoli sobie motać, bo niestety nie jest to robota na weekend ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2011, 20:12

cholerka, a liczyłem że ktoś odpowie, że nie ma najmniejszego problemu, że tarcze przednie oraz zaciski z samiego idealnie pasują do tylnych mocowań i że to w ogóle bułka z masłem,
i na marginesie, tarcza kotwiczna? co to jest? ta blacha osłaniająca, czy ten cybant do którego się montuje zacisk???
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

21 Lut 2011, 20:16

to coś takiego z jednej strony mocowane do mostu z drugiej do tego przykręcony jest zacisk hamulcowy
czy przednie pasują do tyłu nie powiem nie wiem tarcza na pewno pasi bo rozstaw śrub ten sam ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2011, 20:26

pocieszny,

no nie do wiary, ty to masz odpowiedź na wszystko i to jeszcze z dokumentacją zdjęciową no no no " wielki brat jest pod wrażeniem", ale powiedz jeszcze jak gruba ta blacha, mam kumpla co w zakładzie mają laserówkę do cięcia blachy, a otwory to sam sobie poradzę, i jeszcze ten reduktor, od czego mógł by być, i w którym miejscu zamontować?
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

21 Lut 2011, 20:29

nie reduktor a korektor ;) google i działasz po co to ;)
blacha jakaś mega nie musi być zależy od wytrzymałości żeby być na 100% pewnym że nic nie padnie to 4-5mm
co se jkeszcze przypomniałem że w samim ręczy jest na tylnym moście, więc zaciski musza byc z możliwością montarzu ręcznego (na przykłąd scorpio :mrgreen: )
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana opon na letnie w czasie koronawirusa (COVID-19)
    Jeżeli pracujemy zdalnie i nie musimy poruszać się samochodem nie jest on nam niezbędny do naszej pracy warto odłożyć zabieg zmiany opon z zimowych na letnie w czasie epidemii. W całej Polsce występują kontrole i jeżeli okaże ...

21 Lut 2011, 20:37

Dzienks, i tak muszę rozebrać bębny bo zamarznięte na amen, to sprawdzę jak to wygląda od środka, no i przegląd pobliskich szrotów w poszukiwaniu zacisków.
i sorki, korektor :)
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

21 Lut 2011, 20:43

Ja dostałem z alledrogo kit do tarczówek, nie było tak źle, w sumie zajęło mi to 4 dni z oczekiwaniem aż mi bębny przetoczą i przyjdą klocki i tarcze. Klocki i tarcze od Samuraia do tego korektor siły hamowania z Agromy. [link do oferty na Allegro wygasł] miałem ten sam kit był ok :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2011, 20:50

Właśnie na to patrzyłem i muszę to sobie wyobrazić jak to będzie składane po kolei, ale do tego tak jak wspominałem wcześniej muszę rozebrać zamarznięte bębenki ;)
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

21 Lut 2011, 22:30

za taką cene to nie ma się co szarpać własnymi siłami :wink: no chyba że dla przyjemności rzeźbienia :mrgreen:

Jogi4x4, a jak miałeś ręczny??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2011, 22:35

Jak miał Sj na miał na wale :wink: to z ręcznym nie miał problemu
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Lut 2011, 22:54

Ogólnie początkowo to była opcja że kiedyś będą z tyłu tarcze i 2 osobne ręczne tak co by na wykrzyżach jako blokada mogło robić, ale dorwałem most z blokadą i do tego były hamulce tarczowe motane, a ręczny był tak jak Samurai pisze na wale co było dobrym rozwiązaniem bo trochę mniej rzeźbienia było ale ten ręczny wiadomo jaki był sprawny :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2011, 20:26

Jogi4x4 a ten korektor z agromy to konkretnie od czego dobrany :?:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

22 Lut 2011, 21:06

Wszystkie przewody kładłem nowe i podpasowaałem do przewodów, nie pamiętam ale był to chyba od Nivy ale długo nie pochodził bo miałem problemy z pompą itp. i wsadziłem na finał trójnik.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna