Hamulce tarczowe, tył samurai

21 Lut 2011, 19:51

Witam. Pod wpływem ostatnich przygód z tylnymi hamulcami ( po mocnym topieniu zamarznięte bębny) mam zapytanie dotyczące wymiany tylnych hamulców na tarczowe,
- czy to w ogóle możliwe
- jeśli tak to w jaki sposób to zrobić
- od czego pasują tarcze i zaciski
- czy da się to zrobić w warunkach domowych
pozdrawiam
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

21 Lut 2011, 20:00

1 tak
2 produkujesz tarcze kotwiczną pod odpowiednie zaciski i tarcze (na przykład tarcza smi zacisk poldolot lucas) i motasz jedno z drugim ;) do tego korektor hamowania (żeby auta nie stawiało bokiem)
3 tarcze od samuraja najlpiej pasują jimni też ma pasujące :mrgreen:
4 z odpowiednim zapleczem tak, choć tarcze kotwiczną i tak musisz dać do wycięcia komuś,

prawde mówiąc najlepiej kupić jakiś most i powoli sobie motać, bo niestety nie jest to robota na weekend ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2011, 20:12

cholerka, a liczyłem że ktoś odpowie, że nie ma najmniejszego problemu, że tarcze przednie oraz zaciski z samiego idealnie pasują do tylnych mocowań i że to w ogóle bułka z masłem,
i na marginesie, tarcza kotwiczna? co to jest? ta blacha osłaniająca, czy ten cybant do którego się montuje zacisk???
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

21 Lut 2011, 20:16

to coś takiego z jednej strony mocowane do mostu z drugiej do tego przykręcony jest zacisk hamulcowy
czy przednie pasują do tyłu nie powiem nie wiem tarcza na pewno pasi bo rozstaw śrub ten sam ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2011, 20:26

pocieszny,

no nie do wiary, ty to masz odpowiedź na wszystko i to jeszcze z dokumentacją zdjęciową no no no " wielki brat jest pod wrażeniem", ale powiedz jeszcze jak gruba ta blacha, mam kumpla co w zakładzie mają laserówkę do cięcia blachy, a otwory to sam sobie poradzę, i jeszcze ten reduktor, od czego mógł by być, i w którym miejscu zamontować?
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

21 Lut 2011, 20:29

nie reduktor a korektor ;) google i działasz po co to ;)
blacha jakaś mega nie musi być zależy od wytrzymałości żeby być na 100% pewnym że nic nie padnie to 4-5mm
co se jkeszcze przypomniałem że w samim ręczy jest na tylnym moście, więc zaciski musza byc z możliwością montarzu ręcznego (na przykłąd scorpio :mrgreen: )
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ile można zapakować do samochodu?
    Każdy samochód opisany jest dziesiątkami parametrów. Dotyczą pojemności silnika, ilości miejsc siedzących czy masy własnej. Wśród parametrów jest jeszcze jeden, często przez użytkowników ...
    Sprinter 316 LGT zasilany benzyną i gazem LPG
    Sprinter 316 LGT (Liquefied Gas Technology), wyposażony w 4-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1796 cm3, rozwijający moc 115 kW (156 KM) przy 5000 obr/min. Silnik mógł być zasilany benzyną ...

21 Lut 2011, 20:37

Dzienks, i tak muszę rozebrać bębny bo zamarznięte na amen, to sprawdzę jak to wygląda od środka, no i przegląd pobliskich szrotów w poszukiwaniu zacisków.
i sorki, korektor :)
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

21 Lut 2011, 20:43

Ja dostałem z alledrogo kit do tarczówek, nie było tak źle, w sumie zajęło mi to 4 dni z oczekiwaniem aż mi bębny przetoczą i przyjdą klocki i tarcze. Klocki i tarcze od Samuraia do tego korektor siły hamowania z Agromy. [link do oferty na Allegro wygasł] miałem ten sam kit był ok :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2011, 20:50

Właśnie na to patrzyłem i muszę to sobie wyobrazić jak to będzie składane po kolei, ale do tego tak jak wspominałem wcześniej muszę rozebrać zamarznięte bębenki ;)
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

21 Lut 2011, 22:30

za taką cene to nie ma się co szarpać własnymi siłami :wink: no chyba że dla przyjemności rzeźbienia :mrgreen:

Jogi4x4, a jak miałeś ręczny??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2011, 22:35

Jak miał Sj na miał na wale :wink: to z ręcznym nie miał problemu
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Lut 2011, 22:54

Ogólnie początkowo to była opcja że kiedyś będą z tyłu tarcze i 2 osobne ręczne tak co by na wykrzyżach jako blokada mogło robić, ale dorwałem most z blokadą i do tego były hamulce tarczowe motane, a ręczny był tak jak Samurai pisze na wale co było dobrym rozwiązaniem bo trochę mniej rzeźbienia było ale ten ręczny wiadomo jaki był sprawny :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2011, 20:26

Jogi4x4 a ten korektor z agromy to konkretnie od czego dobrany :?:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

22 Lut 2011, 21:06

Wszystkie przewody kładłem nowe i podpasowaałem do przewodów, nie pamiętam ale był to chyba od Nivy ale długo nie pochodził bo miałem problemy z pompą itp. i wsadziłem na finał trójnik.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna