Sportage

27 Sty 2011, 00:42

witam.

prosze o pomoc . wybieram sie do czarnogóry, mam pytanie czy ktoś zna iakies ciekawe trasy przez ten kraj, mapy stacji benz i lpg, noclegi no podpowie na co szczególnie zwrócic uwagę przy przygotowaniu auta,

pewnie jeszcze mnóstwo pytań mi sie przypomni ale to póżniej:))
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

27 Sty 2011, 01:54

Nigdy tam nie byłem więc nie doradzę.
Ale na wyprawę oprócz wyposażenia biwakowego zabieram zawsze:
- tirfora z liną, taśmą, szeklą i zbloczem;
- szpadel;
- siekierę;
- hi lift.
Dodatkowo ale w zasadzie obowiązkowo:
- zestaw narzędzi;
- przegub, uszczelniacze i łożysko;
- zapasowy krzyżak a najlepiej dwa;
- trytrytki różnych rozmiarów;
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

27 Sty 2011, 12:04

Dzięki . możesz mi napisac jakie krzyżaki tzn rozmiar albo od czego i tanio:)
i pytanko na temat sprężyn tj czy od Burzymowskiego są dobre, chodzi mi o podniesienie o 2" bo te moje coś chyba od standardu juz i tak opadły wiec tak czy siak chce wymienic a przy okazji troche do góry i czy przy tym wszystkim założę oponki MT 235/75R15 na orginalnych stalowych felgach ? ? ?
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

28 Sty 2011, 01:59

Wiesz - ja kupuję krzyżaki od Żuka...
Ale ja mam u siebie żukowskie wały.

Oryginalnych kijankowych tanio nie dostaniesz - w serwisie to coś koło 150 zł sztuka.

Sprężyny od p. Burzymowskiego mają bardzo dobrą opinię - znam jedną kijankę, która na takich sprężynach jeździ a właściciel sobie chwali. Ja w sumie też się przymierzam do wstawienia ich na przód, ale chcę uzyskać nieco mniej niż 2 cale - 1 w zupełności mi wystarczy. 2 cale to już zmniejszenie żywotności pozostałych elementów zawieszenia.

A 235/75/15 wejdzie bez problemu nawet na standardowym zawieszeniu.
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

28 Sty 2011, 18:05

chyba padnie na sprężyny od Burzymowskiego, jak już je załoze napewno sie pochwale:) a czy możesz polecić jakieś MT-ki bieżnikowane ?
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

28 Sty 2011, 19:26

Bieżnikowanych MT nie znam - więc nie mogę niczego polecić.
Ale KL 71 polecić mogę bez problemu.
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    GT - komfort i sportowe osiągi - lista TOP 5
    Sportowe dwudrzwiowe coupe klasy premium to segment, który nie poddaje się chwilowej modzie. Samochody te od lat zapewniają użytkownikowi nie tylko sportowe osiągi, ale również komfortowe warunki podróży. ...

28 Sty 2011, 20:09

kris_&N,Zależy o jaki ci oponki chodzi , simex czy coś o mnie agresywnym bieżniku :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Sty 2011, 22:20

samurajsj700 napisał(a):kris_&N,Zależy o jaki ci oponki chodzi , simex czy coś o mnie agresywnym bieżniku :wink:

MTki bieżnikowane to nie "Simexy", Simex to Simex, MTk bierznikowany to kopia starego BFG MT ( Glob-gum Mud Terrain), Geolandara (Fedima Extrem Evo) Armstrong Mud Terrain (Trac NT1), Fedima F-Mud itp.
Jak na dalszą wyprawę to bym też polecił KL-71 ewentualnie MT KM2
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sty 2011, 22:24

Jogi4x4, Ja wiem nie że nie chodziło o porównanie , bo ja bym napisałe spider , albo special track to by nie wiedzial o co kaman a simexa chyba zna
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Sty 2011, 22:27

Niech Ci będzie ale Simex nie jest oponą klasy MT, tak samo jak Maxi Cross nie jest MTkiem :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sty 2011, 22:35

Nie wiem nie znam sie tak jak ty , ale gdzie nie popatrzę te dwie opony są w grupie MT :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Sty 2011, 22:42

Najczęściej są bo bezsensu jest robić oddzielne. Maxi Cross to opona głównie wykorzystywana w RMPST i ścigankach tak jak kołki, Simex to opona w najcięższy teren tak jak Bogger a MT to raczej taka opona i na asfalcie się da i w terenie jako tako robi. Creapy Crawler też jest w dziale MT a w USiA raczej na niej po skałach jeżdżą ale w błocie też robi :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sty 2011, 22:44

AT- All Terrain - na drogę i w lekki teren
MT- Mud Terrain - w teren i na drogę
ET- Extrem Terrain - gumy do zadań specjalnych (i tu jest wlaśnie Simex :wink: )
Ostatnio edytowany przez BRODATY, 28 Sty 2011, 22:48, edytowano w sumie 1 raz
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Sty 2011, 22:46

Dzięki za info :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Sty 2011, 22:49

O tym ET to pierwsze słyszę (jeśli chodzi o skrót), ale zawsze się jako śtak Simexa, Maxi Crossa itp. traktowało jako coś więcej niż MT. Pamiętam jak pierwszy raz w Parchu zobaczyłem MTka... Jaaaaaaaaaa....BFG Mud Terrain (ten stary), jaaaaaaa...35".....jaaaaaaa na Mangelsach :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna