Hamulec ręczny, a światła czy dłuższy postój

17 Mar 2020, 22:16

Kao, ale to nie miało być obraźliwe, a nawet jeśli było to bardzo mi wszystko jedno :( Jeśli auto Ci drży to masz odpowiedź w zasadzie na ten swój cały sposób jazdy i nic więcej nie trzeba dodawać :mrgreen: No, ale nie oczekuje, że przyznasz się do tego, że za bardzo kombinujesz.

Proponuję to zakończyć tak:
- ręczny bee
- nożny cacy
Bez jakiś przepychanek tylko kulturalnie jak na "prymitywa" przystało.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

17 Mar 2020, 22:23

Marcel2727 napisał(a):Jeśli auto Ci drży to masz odpowiedź w zasadzie na ten swój cały sposób jazdy
możesz rozwinąć? Co ma wspólnego sposób jazdy do drżenia auta przy postoju na D i ręcznym? :shock:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Mar 2020, 11:45

Np. dlatego nie jedziesz na niskich obrotach, bo zwiększa Ci to drgania, a dalsze konsekwencje już są wiadome. Nie wiem czemu Ci tłumaczę takie trywialne rzeczy.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

18 Mar 2020, 12:43

Kao napisał(a):Ja mam np w Volvo tak że na D na ręcznym obroty spadają niżej i drażniące jest drżenie całego auta.
Na D zawsze minimalnie obroty spadają przy klasycznym automacie. Kiedyś rozmawiałem z gościem od automatów który je naprawia i powiedział że jednak najzdrowsze dla skrzyni jest trzymanie hamulca no chyba że planujemy dłuższy postój niż dwa cykle świateł bez ruszania czyli jakieś min 5 min.

Powiedział w skrócie tak że każda zmiana z D na N (tak bo na N jest najbliżej przy przerzucaniu a to to samo co P tylko bez blokady kół) to praca dla sprzęgieł skrzyni i ich zużycie. Konwerter jest przekładnią olejową więc jak stoisz na D z hamulcem to po prostu olej tam się miesza pod większym ciśnieniem niż na N lub P i nic się nie zużywa. Dlatego tak jest najzdrowiej dla samej skrzyni. Jeżeli chodzi o hamulec to nie ma większego znaczenia czy stoisz na ręcznym czy nożnym. Tak mniej więcej mi to wyjaśnił.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

18 Mar 2020, 13:25

Rokiko napisał(a):Jeżeli chodzi o hamulec to nie ma większego znaczenia czy stoisz na ręcznym czy nożnym.
no właśnie dlatego bądzmy kulturalni dla użytkowników za nami i zaciągamy ręczny zamiast świecić ledami po oczach.
Marcel2727 napisał(a):Nie wiem czemu Ci tłumaczę takie trywialne rzeczy.
Może dlatego że gadasz od rzeczy i finalnie nie wiadomo o co Ci chodzi.

Kolejne
Marcel2727 napisał(a):Np. dlatego nie jedziesz na niskich obrotach, bo zwiększa Ci to drgania, a dalsze konsekwencje już są wiadome.
dalej nie wiadomo co masz na myśli.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Mar 2020, 16:24

Jak trzeba Ci tłumaczyć, że drgania Ci zużywają silnik i skrzynię przez co nie powinno się jeździć na niskich obrotach (co nawet napisał Rokiko) to chyba sobie daruje dalszą dyskusję, bo najwyraźniej wiesz swoje :o Pójdź do pierwszej lepszej szkoły jazdy to dostaniesz za ręczny po prostu opieprz i powiedzą Ci byś trzymał nożny.

Pomijam już elektromagnesy stanowiące połączenie ze skrzynią i hamulcem zasadniczym.

Gradoremu linka się zepsuła, Wy może macie farta, ale po co sobie coś od tak psuć? Nie wiem.

W sumie to prawda w tych pogłoskach, że Ci co robią najwięcej km jeżdżą najgorzej :mrgreen:
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Szukasz samochodu do XXX zł? Przeczytaj koniecznie!
    Jesteś na tym forum pierwszy raz? Szukasz porady co kupić do wybranej przez Ciebie kwoty? Użyj wyszukiwarki! Może znalazła się już odpowiedź na dręczące Ciebie pytanie, a Ty zaoszczędzisz swój czas! Dbaj o forum i ...

18 Mar 2020, 18:16

Marcel2727 napisał(a):że drgania Ci zużywają silnik i skrzynię przez co nie powinno się jeździć na niskich obrotach
ale jak to się ma do drgań auta na POSTOJU. Co ma piernik do wiatraka?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Mar 2020, 20:59

Marcel2727 napisał(a):Gradoremu linka się zepsuła, Wy może macie farta, ale po co sobie coś od tak psuć? Nie wiem.
Psuć bo się używa :shock: No bez jaj . Kolejna fanaberia tego tematu . A ile to ja się narobiłem bo gostek miał takie podejście . Tak jestem mechanikiem i naprawiam usługowo . Że komuś się linka zepsuła to sam sobie winien. Ręczny ma być używany dla jego kondycji . Wszelkie jego niedomagania muszą być okresowo weryfikowane i naprawiane .
Marcel2727 napisał(a):W sumie to prawda w tych pogłoskach, że Ci co robią najwięcej km jeżdżą najgorzej :mrgreen:
Ta a Ty jesteś ideałem i jesteś najmądrzejszy :wink:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna