REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
jest to nawet wskazane..... Po 1 to juz jak Gradory wspomniał nie swiecisz komuś po oczach a po 2 nie ryzykujesz ze auto sie stoczy niezauważenie. Z tą żywotności linek to trochę przesadziles, sa wytrzymałe na naście lat i po to mamy ten hamulec zeby to używaćMarcel2727 napisał(a):Chciałem się zapytać czy można używać hamulca rencznego podczas stania na światłach i w innych, podobnych sytuacjach.
Gradory napisał(a):Ciągłe używanie ręcznego? Klasyczny, linkowy ręczny ma tendencję do wyciągania linki i z czasem jej zerwania.
Gradory napisał(a):Z drugiej strony, jak puszczasz pedał hamulca zasadniczego, to nie świecisz kierowcy za Tobą po oczach światłami stop.
Kao napisał(a):jest to nawet wskazane..... Po 1 to juz jak Gradory wspomniał nie swiecisz komuś po oczach a po 2 nie ryzykujesz ze auto sie stoczy niezauważenie. Z tą żywotności linek to trochę przesadziles, sa wytrzymałe na naście lat i po to mamy ten hamulec zeby to używać
MotoAlbercik napisał(a):. I jakoś jeszcze linki nie regulowałem ani nie zerwałem... Nie wiem skąd masz takie dziwne informacje.
MotoAlbercik napisał(a):I tu się zgadzam po całości. Szkoda tylko, że większość kierowców zapomina o tym i świeci tym z tyłu po oczach. A najgorsi są ci, z ledami. Te to dopiero potrafią dawać po oczach....
Gradory napisał(a):Dobry samochód. U mnie zawsze trzeba było podciągać,. Ale koszt jest niewielki, więc nie problem.
Gradory napisał(a):A jak stać na światłach automatem z systemem start/stop? Puścisz hamulec, albo dasz w N i silnik się uruchamia.
i świeci temu z tyłu w oczy stopem jeżeli już mamy stać na D to zaciągamy ręczny.MotoAlbercik napisał(a):Stoi się na D i trzyma wciśnięty hamulec.
Tu trzeba chyba rozgraniczyć dwie rzeczy. Jedno to to co jest lepsze dla skrzyni a drugie dla kierowców z tyłu. Obecnie sporo samochodów w automacie ma zaciągany ręczny automatycznie jak zatrzymujemy się na światłach i wtedy możemy puścić nogę z hamulca, dopiero po lekkim dodaniu gazu zostaje zwolniony hamulec ręczny automatycznie. W taki sposób nie świecimy po oczach stojącym za nami kierowcom szczególnie jak jest ciemno i pada deszcz bo wtedy takie światła najgorzej rażą.Kao napisał(a):i świeci temu z tyłu w oczy stopem jeżeli już mamy stać na D to zaciągamy ręczny.
Nie mam automata ale jakiś czas temu używałem Zafirę B diesla z takową skrzynią. Na D na zasadniczym hamulcu chciała jechać mimo wszystkiego, trza było docisnąć i trzymać . Czuć było po pracy silnika że ma ciężej ( chwilowe zużycie paliwa większe ) Popuszczenie hamulca dawało jazdę . Nie było rozłączania skrzyni/napędu. Tutaj aż się prosiło aby przy trochę dłuższym zatrzymaniu wajchą rzucić na P .Marcel2727 napisał(a): Co innego zwykłe hamulce. No i na ręcznym skrzynia się nie rozłącza.