Hamulec ręczny, a światła czy dłuższy postój

25 Paź 2019, 23:32

Chciałem się zapytać czy można używać hamulca rencznego podczas stania na światłach i w innych, podobnych sytuacjach. W sensie daje się ten hamulec i potem luz, by można było spokojnie stać, by przy ruszaniu ustawić na pierwszy bieg i zwolnić hamulec.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

25 Paź 2019, 23:53

Ciągłe używanie ręcznego? Klasyczny, linkowy ręczny ma tendencję do wyciągania linki i z czasem jej zerwania. Nie wiem, dlaczego tego do dziś nie poprawili, a problem jest od zawsze. Elektryczny ręczny też ma swoją żywotność, ale nie wiem jaką. Z drugiej strony, jak puszczasz pedał hamulca zasadniczego, to nie świecisz kierowcy za Tobą po oczach światłami stop.
aGradory
 

26 Paź 2019, 01:09

Marcel2727 napisał(a):Chciałem się zapytać czy można używać hamulca rencznego podczas stania na światłach i w innych, podobnych sytuacjach.
jest to nawet wskazane..... Po 1 to juz jak Gradory wspomniał nie swiecisz komuś po oczach a po 2 nie ryzykujesz ze auto sie stoczy niezauważenie. Z tą żywotności linek to trochę przesadziles, sa wytrzymałe na naście lat i po to mamy ten hamulec zeby to używać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Paź 2019, 18:29

Gradory napisał(a):Ciągłe używanie ręcznego? Klasyczny, linkowy ręczny ma tendencję do wyciągania linki i z czasem jej zerwania.

Jak zwykle przesadzasz. Używam ręcznego praktycznie za każdym razem jak stoję na światłach czy przed zamkniętym przejazdem kolejowym. I jakoś jeszcze linki nie regulowałem ani nie zerwałem... Nie wiem skąd masz takie dziwne informacje. To tak jak z tymi światłami - masz jakieś dziwne podejście do samochodów. Tak jakbyś o nie nie dbał i wymagał żeby były sprawne.
Gradory napisał(a):Z drugiej strony, jak puszczasz pedał hamulca zasadniczego, to nie świecisz kierowcy za Tobą po oczach światłami stop.

I tu w końcu coś mądrego powiedziałeś :ok:
Kao napisał(a):jest to nawet wskazane..... Po 1 to juz jak Gradory wspomniał nie swiecisz komuś po oczach a po 2 nie ryzykujesz ze auto sie stoczy niezauważenie. Z tą żywotności linek to trochę przesadziles, sa wytrzymałe na naście lat i po to mamy ten hamulec zeby to używać

I tu się zgadzam po całości. Szkoda tylko, że większość kierowców zapomina o tym i świeci tym z tyłu po oczach. A najgorsi są ci, z ledami. Te to dopiero potrafią dawać po oczach....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Paź 2019, 23:01

MotoAlbercik napisał(a):. I jakoś jeszcze linki nie regulowałem ani nie zerwałem... Nie wiem skąd masz takie dziwne informacje.

Dobry samochód. U mnie zawsze trzeba było podciągać,. Ale koszt jest niewielki, więc nie problem.
MotoAlbercik napisał(a):I tu się zgadzam po całości. Szkoda tylko, że większość kierowców zapomina o tym i świeci tym z tyłu po oczach. A najgorsi są ci, z ledami. Te to dopiero potrafią dawać po oczach....

A jak stać na światłach automatem z systemem start/stop? Puścisz hamulec, albo dasz w N i silnik się uruchamia.
aGradory
 

28 Paź 2019, 11:09

Gradory napisał(a):Dobry samochód. U mnie zawsze trzeba było podciągać,. Ale koszt jest niewielki, więc nie problem.

W takim razie miałem kilka takich dobrych samochodów. Ja to szczęściarz chyba jestem w tej dziedzinie...
Gradory napisał(a):A jak stać na światłach automatem z systemem start/stop? Puścisz hamulec, albo dasz w N i silnik się uruchamia.

Jak jest automat ( bez znaczenia czy ma start stop czy nie, to niestety z logiki wychodzi odpowiedź. Tak samo jeżeli chodzi o sam system start stop. Aczkolwiek na temat start stop wolę się nie wypowiadać, bo to beznadziejny system w aucie, który bardzo często nie działa jak powinien...Powiem tylko, że system ten można wyłączyć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Schyłek ery diesla to już tylko kwestia czasu
    Może się wydawać, że blisko połowa samochodów użytkowanych przez Polaków to auta z silnikiem Diesla. Ich liczba jest jednak niższa niż sądzi wielu zmotoryzowanych – a co więcej, systematycznie spada. Samochody ...

25 Lut 2020, 13:40

Sorka za taki odkop, ale zakładanie podobnego tematu nie ma sensu. Jak to wygląda w automacie? Bo manual wiadomo luzik i ręczny. D i ręczny się trochę gryzie, a N to zużywanie skrzyni.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

25 Lut 2020, 14:10

A od czego masz P (parking)?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Mar 2020, 16:43

Stojąc na światłach nie wrzuca się ani N ani P. Stoi się na D i trzyma wciśnięty hamulec. Tak samo stojąc w jakimś korku. Szkoda skrzyni. Co innego jak stoisz przed przejazdem kolejowym, a pociągu nie widać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Mar 2020, 18:29

MotoAlbercik napisał(a):Stoi się na D i trzyma wciśnięty hamulec.
i świeci temu z tyłu w oczy stopem :ok: jeżeli już mamy stać na D to zaciągamy ręczny.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Mar 2020, 16:50

Kao napisał(a):i świeci temu z tyłu w oczy stopem jeżeli już mamy stać na D to zaciągamy ręczny.
Tu trzeba chyba rozgraniczyć dwie rzeczy. Jedno to to co jest lepsze dla skrzyni a drugie dla kierowców z tyłu. Obecnie sporo samochodów w automacie ma zaciągany ręczny automatycznie jak zatrzymujemy się na światłach i wtedy możemy puścić nogę z hamulca, dopiero po lekkim dodaniu gazu zostaje zwolniony hamulec ręczny automatycznie. W taki sposób nie świecimy po oczach stojącym za nami kierowcom szczególnie jak jest ciemno i pada deszcz bo wtedy takie światła najgorzej rażą.
W starszych automatach nie było takiej opcji i trzeba było zaciągać ręczy manualnie i tak samo go zwalniać. Dla skrzyni najlepsze jest nie manewrowanie biegami i zostawienie na D ponieważ wtedy klasyczne skrzynie miały lepsze smarowanie, większe ciśnienie oleju.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

17 Mar 2020, 18:57

Tylko po co ręczny sobie zużywać? Co innego zwykłe hamulce. Nie mówię już o sytuacji, gdzie zjeżdża się z górki i światła albo linka się zerwie. No i na ręcznym skrzynia się nie rozłącza.

Kao raczej tylko manuale chyba tylko widział, a automat :no: Skoro ma pomysły z ustawianiem na P czy nie daj jeszcze N i pogorszenie smarowania.

Co innego Albercik, bo u niego automat będzie mu służył.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

17 Mar 2020, 19:59

Oj Marcelku Marcelku, szkoda że jesteś takim prymitywem i próbujesz mnie prowokować już zresztą nie pierwszy raz :o nauczę Cię czegoś..... Tu nie chodzi o brak smarowania na P bo takowe jest cały czas, chodzi o machanie lewarkiem bo wtedy zużuwaja się tarczki cierne z tym że nie dzieje się to szybko. W korku najlepszym rozwiązaniem jest postój na D z zaciągniętym ręcznym ale jeżeli jedziemy kilka km i stajemy na światłach czy przejeździe kolejowym itp nie ma przeciwskazań wrzucić P
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Mar 2020, 20:46

Marcel2727 napisał(a): Co innego zwykłe hamulce. No i na ręcznym skrzynia się nie rozłącza.
Nie mam automata ale jakiś czas temu używałem Zafirę B diesla z takową skrzynią. Na D na zasadniczym hamulcu chciała jechać mimo wszystkiego, trza było docisnąć i trzymać . Czuć było po pracy silnika że ma ciężej ( chwilowe zużycie paliwa większe ) Popuszczenie hamulca dawało jazdę . Nie było rozłączania skrzyni/napędu. Tutaj aż się prosiło aby przy trochę dłuższym zatrzymaniu wajchą rzucić na P .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2020, 21:52

Ja mam np w Volvo tak że na D na ręcznym obroty spadają niżej i drażniące jest drżenie całego auta.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4