Hatchback benzyna do 50 000 zł

28 Lip 2019, 15:56

Witajcie forumowicze !!

Jestem na etapie zmiany samochodu na coś lepszego niż mam aktualnie ( kia shuma II 1.8 benzyna 115KM 2003r ) Przewierciłem mnóstwo tematów na forum tutaj przy okazji ucząc się trochę bo samochody dla mnie to czarna magia dlatego dziękuje Wam wszystkim za wiedzę którą już przekazaliście do tej pory i mam nadzieje, że podzielicie się również w tym temacie swoimi spostrzeżeniami. A teraz konkrety :
Budżet: 45 -50 tyś plus 3-4 tysiące na "start"
Silnik: maksymalnie 2 litrowa benzyna
Typ nadwozia: hatchback/ sedan z naciskiem na hatchbacka
Skrzynia: manualna ( ale automatu też mógłbym sie nauczyć)
Napęd: przód

Parę słów ode mnie czego jeszcze chciałbym oczekiwać od samochodu oraz moje wybory z krótkim opisem.

Musi to być benzyna (rocznie robię koło 12 000 km 80% miasto 20% trasa dziennie może 20km)
Chciałbym żeby było ok 140 KM
Spalanie maksymalnie 12l/100
Stosunkowo młody samochód 2013 +
Wyposażenie aż tak nie jest ważne
Budżet na serwis w ciągu roku ok 1k zł

Teraz samochody które podobają mi się ale mają "ale"

Mazda 3 III najładniejszy hatchback wg mnie fajne silniki benzynowe "ale" rdza i tutaj pierwsze pytanie ( czy jest możliwość zabezpieczenia sie w miarę skutecznie czy i tak to walka z wiatrakami? Auto będzię na parkingu pod chmurką więc dlatego to też będzie miało wpływ.

Seat leon III w stylizacji FR fajne autko pod względem wyglądu silnik 1,4tsi 140KM nie wiem co o nim myśleć jedni mówią że spoko drudzy że wszystkie te TSI z VAGa to klapa a że ja jestem zielony to chciałbym się dowiedzieć jak to jest.

Co jeszcze mogę dostać sensownego do ww. kwoty? Czy może kwota jest za mała do moich wymagań. Z góry dziękuje za odpowiedź
wojti118
Nowicjusz
 
Posty: 3

28 Lip 2019, 19:58

Jeśli masz 1000zł na roczny serwis auta to nie wiem czy stać Cię na powyższe auta. Musisz sobie przyjąć, że po zakupie przynajmniej zrobisz podstawowe wymiany: olej, filtry, rozrząd (nie patrz na zalecenia odnośnie wymiany rozrządu po 160-200 tys.tak jak zaleca producent), do zrobienia mogą być klocki, tarcze hamulcowe, no i może opony do wymiany. To na pewno nie 1000zł ( nie mówię oczywiście o cenach w ASO).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Lip 2019, 20:56

Ossy napisał(a):Jeśli masz 1000zł na roczny serwis auta to nie wiem czy stać Cię na powyższe auta. Musisz sobie przyjąć, że po zakupie przynajmniej zrobisz podstawowe wymiany: olej, filtry, rozrząd (nie patrz na zalecenia odnośnie wymiany rozrządu po 160-200 tys.tak jak zaleca producent), do zrobienia mogą być klocki, tarcze hamulcowe, no i może opony do wymiany. To na pewno nie 1000zł ( nie mówię oczywiście o cenach w ASO).
To że na początku będe musiał zrobić kilka rzeczy to jestem świadomy dlatego napisałem że kwota kupna plus 3-4 tysiące na start.
wojti118
Nowicjusz
 
Posty: 3

28 Lip 2019, 22:14

1k rocznie to sam olej, filtry, zarowki, serwis klimy

a gdzie jakies klocki, opony, tarcze itp
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1476
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lip 2019, 23:32

Raziel11 napisał(a):1k rocznie to sam olej, filtry, zarowki, serwis klimy

a gdzie jakies klocki, opony, tarcze itp


W takim razie jakie są realne koszta roczne takiego samochodu. Nie licząć robocizny którą będe miał za przysłowiową flaszkę (brat mechanik)

No to jeżeli nie stać mnie na ww samochody to co w takim razie kupić innego do tej kwoty?

Dodam jeszcze że mam dostęp do różnych części z atrakcyjnym rabatem z katalogu firmy DELPHI ponieważ znajduje się w rodzinnym mieście ta firma.
wojti118
Nowicjusz
 
Posty: 3

29 Lip 2019, 11:59

Jeśli masz własnego mechanika to na pewno ograniczy to mocno koszty, ale z drugiej strony czy zna się na tych nowych autach? One mają dużo elektroniki, trzeba wiedzieć jak je diagnozować.

Jeśli mam liczyć tylko koszty części to może taki nowoczesny kompakt pochłonie max.2-3 tysiące rocznie, zależy co kupisz i w jakim stanie. Skłaniałbym się chyba jednak ku Maździe 3 - po zakupie zrobić porządne zabezpieczenie blach i masz spokój. Ewentualnie Toyota Auris, ale to bardzo mało emocjonujące auto.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wybrać akumulator dla samochodu?
    Nic nie trwa wiecznie, zwłaszcza żywot akumulatora samochodowego. Jego zużywanie się w wyniku eksploatacji to naturalny proces. Przychodzi moment, kiedy trzeba dokonać wyboru i wymienić bezużyteczny akumulator na nowy. Na ...

29 Lip 2019, 12:19

wojti118 napisał(a):No to jeżeli nie stać mnie na ww samochody to co w takim razie kupić innego do tej kwoty?

To nie kwestia auta bo jakiekolwiek bedzie kosztowalo wiecej niz 1k rocznie
po prostu przyjmij ze musisz liczyc ze 3-5tys rocznie, wiadomo ze co roku tych samych rzeczy sie nie robi, czasem sie zepsuje cos drozszego a czasem w ciagu roku nic.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1476
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna