Hatchback do 20-25 tys. zł

31 Mar 2014, 19:55

Witajcie,

Szukam czegoś ładnego i w miarę ekonomicznego na parę lat (minimum 3)

Budżet: Najchętniej koło 20 tys. bo jak to zawsze bywa z używanymi autami lepiej sobie zostawić bufor bezpieczeństwa na nieprzewidziane wydatki.

Rejon: Najchętniej małopolskie chociaż nie wykluczam też sąsiednich województw, tak maksymalnie do 150 kilometrów od Krakowa.

Użytkowanie: Samochód ma mi służyć głównie do dojazdów do pracy i na uczelnię, czasem jakieś wycieczki, czyli zakładany roczny przebieg około 20 tysięcy kilometrów, przy czym 85% trasa (autostrada i krajówka) // 15% miasto (małe miasteczko, czasem duże i korki)

Wymagania:
1. Maksymalnie 8 lat, przebieg chciałbym poniżej 175 tysięcy kilometrów.
2. Benzyna - wiadomo koszty serwisu i utrzymania, moc minimum 90 KM, pojemność max 2 litry, raczej bez turbo.
3. Średnie spalanie przy w miarę spokojnej jeździe poniżej 7 litrów - oczywiście trasa, miasto jak wiadomo rządzi się swoimi prawami ale to przeboleję.
4. Wielkość - segment C/klasa średnia-niższa.
Najchętniej hatchback, sedan i kombi w ostateczności. Głównie jeżdżę sam, czasem 2 osoby, większa ilość pasażerów sporadycznie.
5. Zależy mi na dość dobrej bezawaryjności i taniej eksploatacji (tanie łatwo dostępne części, lub coś co praktycznie się nie psuje)
6. Wyposażenie, pewnie jak każdy - klima, elektryczne szyby przynajmniej z przodu, elektrycznie lusterka, radio, minimum 4 airbagi, a jakby jeszcze miało podgrzewane fotele to byłoby bardzo fajnie.
7. Mała podatność na korozję - nocować będzie pod wiatą ale w ciągu dnia to pod chmurką będzie stać. Oczywiście będzie konserwowany itp, ale wolałbym żeby fabrycznie też był całkiem dobrze zabezpieczony.

Jest mi obojętne czy będzie to auto mające dwie czy jedną parę drzwi. Na razie myślę nad paroma pojazdami i liczę że pomożecie mi zweryfikować tą listę oraz wybrać z tej listy lub podrzucić całkiem nowy złoty środek.

Rozważane przeze mnie na razie auta to:
Volvo S40 1.8 (04-06) tu jestem w stanie trochę starszy egzemplarz brać pod uwagę
Opel Astra H, najchętniej GTC - 1.4, 1.6, 1.8
Kia Pro Cee'd - 1.4, 1.6
Mazda 3 - 1.6, 2.0
Focus 2 - 1.6, 1.8
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Kwi 2014, 00:40

I reup
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Kwi 2014, 01:13

mam astre h gtc 1.4 - silnik na łańcuchu nic sie nie psuje, a czesci tanie, pali to ok 8L przy dynamicznej jezdzie srednio, w trasie da sie zejsc do 5. ogolnie fajnie wykonana i podoba mi sie wizualnie. co do dynamiki jak jedzie sie 1-2 osoby zadowalajaca, mozna spokojnie cisnac 180kmh komfortowo. generalnie polecam, aczkolwiek ja bd sie teraz przesiadal na cos mocniejszego
Nethann
Aktywny
 
Posty: 274
Auto: Astra h Gtc
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Kwi 2014, 14:29

Dzięki Nethann, a powiedz mi jak tam z wyprzedzaniem? Bo prawie codziennie będę jeździć "Zakopianką" w jej jednopasmowej części i dość często trzeba jakiegoś tira myknąć. Jest panika w oczach czy w miarę spoko?


Ktoś coś więcej? Jakieś opinie? Podpowiedzi?
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Kwi 2014, 15:12

Ewentualnie jakiś diesel? W miarę tani w utrzymaniu?
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Kwi 2014, 21:41

Nikt nic nie doradzi?
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Kwi 2014, 20:52

Ja od siebie polecam Mercedesa A klase 150/170
W cenie 20tysięcy kupisz 2006 rocznik z dobrym wyposażeniem i 115-140konnym silnikiem benzynowym.

Samochód bardzo bezpieczny(z tego powodu polecam w 100%), mało pali i bardzo dobrze się zrywa
Marcivo
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 12 07 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes A150
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

02 Kwi 2014, 21:15

A klasa to jest jedno z bardziej bezsensownych aut. Kosztuje tyle co kompakt, a miejsca w nim mniej niż w niektórych aut klasy B. Mi było ciasno, a wysoki nie jestem. Ciasno zabudowany silnik więc drogie naprawy. Niby wysoki jak Van a siedzi się w nim jak w zwykłym aucie. W tym aucie nie ma zalet i przekonałem się o tym jak mój były współlokator takim podjechał pod akademik...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Kwi 2014, 22:44

A klasa na codzienne 40 kilometrowe dojazdy (w jedną stronę) do pracy nie ma szans. Siedziałem w starszej i wg mnie jedno z bardziej niewygodnych aut oraz po prostu brzydkich.

Takie pytanie z innej beczki:
Co sądzicie o Kia ProCeed i Ceed oraz Hyundai i30 z dieslem 1.6? Słyszałem że wersje z 5-biegową skrzynią sprzed liftingu są bez dwumasy i DPFu? A za te pieniądze mozna kupić całkiem świeży egzemplarz z polskiej sieci (22-24 tysiące) i wcale nie będzie to golas.
ptasiorencjo
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 05 07 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Kwi 2014, 23:27

dzida prawdopodobnie jechałeś zwykłą A klasą a mi chodziło o wersję Long
Która jest dużo większa w środku od zwykłej wersji.

Co do silnika jak mechanik d..a to do zmiany żarówki połowę samochodu rozkręca...
W salonie Merca u zasady w Łodzi tak mi wymieniali przednie żarówki ... parę kilometrów dalej u zwykłego mechanika facet włożył rękę i odkręcił ...

Więc mała przestrzeń silnika to wymówki (tanich/niedouczonych) mechaników
Wysoki, tak bo musi mieć miejsce na silnik który w razie wypadku jedzie w dół a nie na kolana

Co do napraw, jakoś budżetu mi jeszcze nie nadwyrężył, nawet przy wymianie skrzyni nie było tak tragicznie jak na merca. Jedyne co naprawdę jest drogi to opony do niego bo dziwne niewymiarowe felgi ma 15,5
Marcivo
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 12 07 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes A150
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

02 Kwi 2014, 23:35

ptasiorencjo napisał(a):Co sądzicie o Kia ProCeed i Ceed oraz Hyundai i30 z dieslem 1.6? Słyszałem że wersje z 5-biegową skrzynią sprzed liftingu są bez dwumasy i DPFu?

Dwumasy, dpfu i turbiny o zmiennej geometrii łopatek nie posiadają tylko wersje 90KM, ale po roku 2010r DPF jest montowany obowiązkowo w każdym dieslu. Ogólnie auta są bardzo dobre i mało problematyczne ale należy unikać aut z kolorami pastelowymi (biały, czerwony), bo mają słaby lakier. Silniki są jedne z lepszych na rynku. Uwaga na auta po flocie w tym budżecie.

Marcivo napisał(a):dzida prawdopodobnie jechałeś zwykłą A klasą a mi chodziło o wersję Long
Która jest dużo większa w środku od zwykłej wersji.

tak siedziałem w zwykłej wersji ale z przodu więc różnicy raczej dużej nie będzie
Marcivo napisał(a):Więc mała przestrzeń silnika to wymówki (tanich/niedouczonych) mechaników

ale, żeby rozrząd zrobić to trzeba wyjąc silnik
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Kwi 2014, 09:03

Jeżeli mowa o kompakcie do kwoty 25 tys zł,to poczytaj szereg innych tematów na forum gdzie każdy polecał juz swój typ,dla przykładu
auto-kompaktowe-do-30-tys-vt73686.htm#p437863
Oveo
Początkujący
 
Posty: 111
Auto: LEXUS