Hatchback do 28 tys

21 Sty 2015, 00:14

Witam

Chciałbym poprosić o pomoc w wyborze auta. Budżet maksymalny to 28 tys złotych. Rejon Zachodniopomorskie oraz ewentualnie Gorzów Wlkp. Auto Hatchback najlepiej 4/5 drzwiowe w benzynie. Użytkowane głównie do pracy czasami wyjazd poza miasto. Rocznie około 7 tys maksymalnie sadzę. Wyposażenie to klimatyzacja (fajnie jakby była automatyczna ;) podgrzewana tylna szyba, dużo poduszek powietrznych (ostatnie auto uratowało mi przez to życie więc teraz jestem na to wyczulony).
Na 1 stopniu jest Audi A3 Sportback 8P 4/5 drzwiowe 9od zawsze moje marzenie) lub BMW 118 czekam na opinie które może wybija mi te auta z głowy ;)
Na 2 stopniu mam Mazde 3 i Ford Focus MK2 najlepiej po lifcie z podgrzewaną przednią szyba byłoby super ;)
Na 3 stopniu Astra III/H bardziej z logiki i ekonomii niż innych względów ;)

Wiadomo, liczy się mała awaryjność i dosyć tanie części zamienne takie oczywiście ze średniej półki.
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 00:50

W A3 nie masz silników prócz 1.6 które pali jak smok i nie jedzie oraz 1.9 TDI i przy takim budżecie nie ma co się męczyć z Audi. BMW dorzuć z 2k i będzie jakieś 2.0 Pb, uwaga na łańcuch.
Focus i Mazda okej, szukaj 2.0. Uwaga na Focusy z floty.
Astra też okej, szukaj 1.8/2.0T
Ja Ci polecam Civic ufo 1.8 :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Sty 2015, 09:33

A jakiś inny silnik benzynowy w A3 nie wchodzi w grę?
BMW 2.0 jak i pozostałe Mazda,Focus, Opel 2.0 nie będą również palić jak smoki?

Jakich silników benzynowych powinienem unikać bo wszedzie pisze się, że najlepiej 1.6 starej daty a co z tymi FSI, TSI ECOBOOST itp które sa ewentualnie również mało awaryjne?

Civic odpada kompletnie mi się ten styl nie podoba.
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 09:57

Donny napisał(a):A jakiś inny silnik benzynowy w A3 nie wchodzi w grę?


Niestety nie, wszystkie inne mają wtrysk bezpośredni (problemy z nagarem, rozciągające się łańcuchy rozrządu, pękające tłoki, częste przypadki utraty mocy, brak możliwości założenia LPG, Pb tylko 98 itd.) i ogólnie są niedopracowane (testowano pewne rozwiązania na klientach) - nawet na forum fanatyków marki te silniki nie są polecane :) A 1.6 8v kompletnie w tym aucie nie jedzie, naprawdę dramat. A3 8P tylko 1.9 TDI, ale przy takich małych przebiegach rocznych jak Twoje ten silnik nie ma racji bytu.

Donny napisał(a):BMW 2.0 jak i pozostałe Mazda,Focus, Opel 2.0 nie będą również palić jak smoki?


Jak to 2.0 :D Albo przyjemność z jazdy albo liczenie każdej złotówki. W przypadku Opla/BMW zawsze można podratować się LPG. Przy tak małych przebiegach rocznych spalanie powinno być kwestią drugorzędną - chyba nie wydajesz ostatnich pieniędzy na samochód? :/

Donny napisał(a):a co z tymi FSI, TSI ECOBOOST itp które sa ewentualnie również mało awaryjne?


FSI, TSI nie są mało awaryjne :no: Fordowski 1.6 Ecoboost 150KM zbiera póki co świetne recenzje, ale to nie ten budżet.

Donny napisał(a):Civic odpada kompletnie mi się ten styl nie podoba.


Szkoda, bo 1.8 i-vtec 140KM to świetne połączenie ekonomii i dynamiki :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Sty 2015, 11:01

Czyli moje marzenia o A3 zostały rozwiane ;)
Nie potrzebuje auta aby sie scigac na swiatlach czy wyszumiec po prostu ma spełniac swoja funkcje od 2.0 są chyba tez droższe składki? Prośba o polecenie silników da każdego auta takich optymalnych bez szaleństwa ;)

Ok w takim razie może poprosiłbym o podanie wad i zalet każdego auta? Zajmę się wadami jakie wyczytałem:
BMW118 silnik 2.0 ?
Podatna na kradzież, droga w naprawach, dużo pali? Jak wygląda sprawa części zamiennych? Jakie przebiegi powinny mnie już martwic, że będzie coś do robienia?

Focus:
Głośny silnik hmm jakieś inne?

Mazda 3 korozja, pytanie jak to jest z tą korozją? Jakie roczniki najlepiej kupować? Podobno jest strasznie mała widoczność do tyłu co w pewnym stopniu potwierdzam siedząc w tym aucie chociaż środek wygląda fajnie jednak wszystko to plastik. Jak wygląda sprawa skrzyni biegów podobno chodzi luźno ? Części zamienne tez podobno trudniej dostać i sa drogie?

Opel sam nie wiem czy chce tego opla taki najbardziej rozsądny samochód ale kojarzy mi se z autem dla dziadka ;)
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 13:27

Ja bym polecił Fiata Bravo, który wbrew pozorom jest względnie udanym autem, jedynie wskazałbym, że lepsze są silniki diesla od benzynowych. Śmiesznie niska cena na rynku wtórnym w porównaniu do niemiecki aut. Za 28 tysięcy np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 Turbo
    Pod koniec lat 70. Renault przestały wystarczać zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans i Formule 1. Marka chciała również wystartować w rajdach samochodem napędzanym turbodoładowanym silnikiem. Wymyślone przez ...

21 Sty 2015, 16:20

Prosiłbym o opinie odnośnie marek opisanych powyżej bravo również wyeliminował już wcześniej.
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 16:34

Z tych czterech wybrałbym Focusa mk2 2.0 - najprzystępniejszy w naprawach (na równi z Oplem), zna go każdy mechanik, nie jest specjalnie awaryjny (szczególnie wersje benzynowe), świetnie jeździ (chociaż BMW lepiej), nie koroduje AŻ TAK jak Mazda 3, całkiem przestronny. BMW mało praktyczne, bardzo ciasne i w tej cenie będzie takie sobie, poza tym w tym zestawieniu ma najwyższe koszty utrzymania (chociaż dla singla czy pary bez dzieci to fajne autko - zwinne, świetne zawieszenie, dopracowany układ jezdny, napęd na tył). Mazda 3 bardzo ładna i w sumie tyle, to brat Focusa (wspólna płyta podłogowa z niewielkimi zmianami), lepiej więc kupić tańszy w utrzymaniu oryginał :) Opel jak to Opel - zawsze to raczej zakup zdroworozsądkowy :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Sty 2015, 16:50

Też miałem dylemat odnośnie Mazdy 3 a Focusem jedynie co przemawia może na minus Focusa, że jednak auto bardziej takie stonowane i ogólnie dostępne niż Mazda z zacięciem sportowym no i jednak Japoniec więc jakość też powinna być wykonania wyższa?

Ponownie zapytam o ten silnik 2.0 o ile będzie wyższe spalanie względem jednostki 1.6 i 1.8 ? Czy faktycznie warto sie pakować w 2.0 ?
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 17:02

Warto kupić 2,0 bo spalanie naprawdę nie wiele większe od 1,6 czy 1,8 a osiągi o niebo lepsze :D
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Sty 2015, 17:05

1.6 jest słabe w Focusie, w maździe pewno też. Bierz 2.0 nie pali tragicznie dużo a fajnie jedzie.
Focus i Mazda są porównywalne wszystkim w zasadzie, Mazda jest oparta na płycie Focusa.
Na + dla Mazdy że nie jeździ to we flocie a Focus masowo niestety
Na + dla Focusa lepsza blacha. Przedlift nie gnije prawie wcale (doły drzwi) a polift jak nie bity to nie ma prawa a w Maździe jak ktoś nie zabezpieczył to ruda tańczy jak szalona.

Więc podsumowują te dwa + po prostu trzeba długo szukać..
Focusa żeby nie był po flocie
Mazdy żeby nie była zgnita.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Sty 2015, 20:20

Dzięki Panowie czyli póki co na papierze wybrany Focus MK2, tylko teraz i tak słabo z ofertami wmojej okolicy a przy 2.0 to moze kilka sztuk w całej Polsce ;) Zakładam , że jeżeli jednak znajde przyzwoity egzemplarz 1.6 to mimo wszystko nie będzie to zły wybór?

Czy ewentualnie Mazda 3 można jakoś sprawdzić w ASO pod katem własnie rdzy czy sa oni w stanie to okreslic czy auto już rdzewieje albo sie zbliża do tego momentu??
Ogólnie auto bede chciał spradzić w ASO przed zakupem moglibyście cos doradzic w tej kwestii? Czy mam otrzymac jakiś od nich raport czy tylko na słowo jest ok i zapłacić 300 zł ;) ?
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 20:23

To nie szukaj polifta tylko znajdź dobrego przedlifta 2.0 w Ghia..
1.6 jest słabe, chyba że 115 konne
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Sty 2015, 20:47

1.4 Duratec 80KM
1.6 Duratec 100KM
1.6 Duratec 16V 100KM
1.6 i 16V 103KM
1.6 i 16V Ti-VCT 115KM
1.8 Duratec Flexifuel 125KM
1.8 i 16V 125KM
2.0 Duratec 16V 145KM
2.0 i 16V 145KM

To jest pełna lista bez ST benzyniaków, czy odmiana Duratec lub Ti-VCT to silniki bardziej awaryjne od 16V
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 20:59

Duratec przejedzie więcej niż 1.4/1.6 16v.. Ti-VCT jest okej ale droższy w serwisie.
Ogólnie szukaj Ti-VCT, 1.8, 2.0.
1.4 to totalna klapa, 1.6 to do miasta jest okej ale nie dalej.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra