Hatchback do 28 tys

20 Sty 2015, 23:14

Witam

Chciałbym poprosić o pomoc w wyborze auta. Budżet maksymalny to 28 tys złotych. Rejon Zachodniopomorskie oraz ewentualnie Gorzów Wlkp. Auto Hatchback najlepiej 4/5 drzwiowe w benzynie. Użytkowane głównie do pracy czasami wyjazd poza miasto. Rocznie około 7 tys maksymalnie sadzę. Wyposażenie to klimatyzacja (fajnie jakby była automatyczna ;) podgrzewana tylna szyba, dużo poduszek powietrznych (ostatnie auto uratowało mi przez to życie więc teraz jestem na to wyczulony).
Na 1 stopniu jest Audi A3 Sportback 8P 4/5 drzwiowe 9od zawsze moje marzenie) lub BMW 118 czekam na opinie które może wybija mi te auta z głowy ;)
Na 2 stopniu mam Mazde 3 i Ford Focus MK2 najlepiej po lifcie z podgrzewaną przednią szyba byłoby super ;)
Na 3 stopniu Astra III/H bardziej z logiki i ekonomii niż innych względów ;)

Wiadomo, liczy się mała awaryjność i dosyć tanie części zamienne takie oczywiście ze średniej półki.
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

20 Sty 2015, 23:50

W A3 nie masz silników prócz 1.6 które pali jak smok i nie jedzie oraz 1.9 TDI i przy takim budżecie nie ma co się męczyć z Audi. BMW dorzuć z 2k i będzie jakieś 2.0 Pb, uwaga na łańcuch.
Focus i Mazda okej, szukaj 2.0. Uwaga na Focusy z floty.
Astra też okej, szukaj 1.8/2.0T
Ja Ci polecam Civic ufo 1.8 :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Sty 2015, 08:33

A jakiś inny silnik benzynowy w A3 nie wchodzi w grę?
BMW 2.0 jak i pozostałe Mazda,Focus, Opel 2.0 nie będą również palić jak smoki?

Jakich silników benzynowych powinienem unikać bo wszedzie pisze się, że najlepiej 1.6 starej daty a co z tymi FSI, TSI ECOBOOST itp które sa ewentualnie również mało awaryjne?

Civic odpada kompletnie mi się ten styl nie podoba.
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 08:57

Donny napisał(a):A jakiś inny silnik benzynowy w A3 nie wchodzi w grę?


Niestety nie, wszystkie inne mają wtrysk bezpośredni (problemy z nagarem, rozciągające się łańcuchy rozrządu, pękające tłoki, częste przypadki utraty mocy, brak możliwości założenia LPG, Pb tylko 98 itd.) i ogólnie są niedopracowane (testowano pewne rozwiązania na klientach) - nawet na forum fanatyków marki te silniki nie są polecane :) A 1.6 8v kompletnie w tym aucie nie jedzie, naprawdę dramat. A3 8P tylko 1.9 TDI, ale przy takich małych przebiegach rocznych jak Twoje ten silnik nie ma racji bytu.

Donny napisał(a):BMW 2.0 jak i pozostałe Mazda,Focus, Opel 2.0 nie będą również palić jak smoki?


Jak to 2.0 :D Albo przyjemność z jazdy albo liczenie każdej złotówki. W przypadku Opla/BMW zawsze można podratować się LPG. Przy tak małych przebiegach rocznych spalanie powinno być kwestią drugorzędną - chyba nie wydajesz ostatnich pieniędzy na samochód? :/

Donny napisał(a):a co z tymi FSI, TSI ECOBOOST itp które sa ewentualnie również mało awaryjne?


FSI, TSI nie są mało awaryjne :no: Fordowski 1.6 Ecoboost 150KM zbiera póki co świetne recenzje, ale to nie ten budżet.

Donny napisał(a):Civic odpada kompletnie mi się ten styl nie podoba.


Szkoda, bo 1.8 i-vtec 140KM to świetne połączenie ekonomii i dynamiki :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Sty 2015, 10:01

Czyli moje marzenia o A3 zostały rozwiane ;)
Nie potrzebuje auta aby sie scigac na swiatlach czy wyszumiec po prostu ma spełniac swoja funkcje od 2.0 są chyba tez droższe składki? Prośba o polecenie silników da każdego auta takich optymalnych bez szaleństwa ;)

Ok w takim razie może poprosiłbym o podanie wad i zalet każdego auta? Zajmę się wadami jakie wyczytałem:
BMW118 silnik 2.0 ?
Podatna na kradzież, droga w naprawach, dużo pali? Jak wygląda sprawa części zamiennych? Jakie przebiegi powinny mnie już martwic, że będzie coś do robienia?

Focus:
Głośny silnik hmm jakieś inne?

Mazda 3 korozja, pytanie jak to jest z tą korozją? Jakie roczniki najlepiej kupować? Podobno jest strasznie mała widoczność do tyłu co w pewnym stopniu potwierdzam siedząc w tym aucie chociaż środek wygląda fajnie jednak wszystko to plastik. Jak wygląda sprawa skrzyni biegów podobno chodzi luźno ? Części zamienne tez podobno trudniej dostać i sa drogie?

Opel sam nie wiem czy chce tego opla taki najbardziej rozsądny samochód ale kojarzy mi se z autem dla dziadka ;)
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 12:27

Ja bym polecił Fiata Bravo, który wbrew pozorom jest względnie udanym autem, jedynie wskazałbym, że lepsze są silniki diesla od benzynowych. Śmiesznie niska cena na rynku wtórnym w porównaniu do niemiecki aut. Za 28 tysięcy np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...
    Fundacja Audi dla Środowiska wyróżniona przez ONZ
    Centrum Ekologii "Pracownia Natura" w Breitengüßbach zyskało międzynarodowe uznanie. W imieniu Agencji ONZ ds. dziesięcioletniego Ekologicznego Planu Strategicznego, Melanie Huml, bawarska Sekretarz Stanu ds. Środowiska, ...

21 Sty 2015, 15:20

Prosiłbym o opinie odnośnie marek opisanych powyżej bravo również wyeliminował już wcześniej.
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 15:34

Z tych czterech wybrałbym Focusa mk2 2.0 - najprzystępniejszy w naprawach (na równi z Oplem), zna go każdy mechanik, nie jest specjalnie awaryjny (szczególnie wersje benzynowe), świetnie jeździ (chociaż BMW lepiej), nie koroduje AŻ TAK jak Mazda 3, całkiem przestronny. BMW mało praktyczne, bardzo ciasne i w tej cenie będzie takie sobie, poza tym w tym zestawieniu ma najwyższe koszty utrzymania (chociaż dla singla czy pary bez dzieci to fajne autko - zwinne, świetne zawieszenie, dopracowany układ jezdny, napęd na tył). Mazda 3 bardzo ładna i w sumie tyle, to brat Focusa (wspólna płyta podłogowa z niewielkimi zmianami), lepiej więc kupić tańszy w utrzymaniu oryginał :) Opel jak to Opel - zawsze to raczej zakup zdroworozsądkowy :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Sty 2015, 15:50

Też miałem dylemat odnośnie Mazdy 3 a Focusem jedynie co przemawia może na minus Focusa, że jednak auto bardziej takie stonowane i ogólnie dostępne niż Mazda z zacięciem sportowym no i jednak Japoniec więc jakość też powinna być wykonania wyższa?

Ponownie zapytam o ten silnik 2.0 o ile będzie wyższe spalanie względem jednostki 1.6 i 1.8 ? Czy faktycznie warto sie pakować w 2.0 ?
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 16:02

Warto kupić 2,0 bo spalanie naprawdę nie wiele większe od 1,6 czy 1,8 a osiągi o niebo lepsze :D
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Sty 2015, 16:05

1.6 jest słabe w Focusie, w maździe pewno też. Bierz 2.0 nie pali tragicznie dużo a fajnie jedzie.
Focus i Mazda są porównywalne wszystkim w zasadzie, Mazda jest oparta na płycie Focusa.
Na + dla Mazdy że nie jeździ to we flocie a Focus masowo niestety
Na + dla Focusa lepsza blacha. Przedlift nie gnije prawie wcale (doły drzwi) a polift jak nie bity to nie ma prawa a w Maździe jak ktoś nie zabezpieczył to ruda tańczy jak szalona.

Więc podsumowują te dwa + po prostu trzeba długo szukać..
Focusa żeby nie był po flocie
Mazdy żeby nie była zgnita.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Sty 2015, 19:20

Dzięki Panowie czyli póki co na papierze wybrany Focus MK2, tylko teraz i tak słabo z ofertami wmojej okolicy a przy 2.0 to moze kilka sztuk w całej Polsce ;) Zakładam , że jeżeli jednak znajde przyzwoity egzemplarz 1.6 to mimo wszystko nie będzie to zły wybór?

Czy ewentualnie Mazda 3 można jakoś sprawdzić w ASO pod katem własnie rdzy czy sa oni w stanie to okreslic czy auto już rdzewieje albo sie zbliża do tego momentu??
Ogólnie auto bede chciał spradzić w ASO przed zakupem moglibyście cos doradzic w tej kwestii? Czy mam otrzymac jakiś od nich raport czy tylko na słowo jest ok i zapłacić 300 zł ;) ?
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 19:23

To nie szukaj polifta tylko znajdź dobrego przedlifta 2.0 w Ghia..
1.6 jest słabe, chyba że 115 konne
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Sty 2015, 19:47

1.4 Duratec 80KM
1.6 Duratec 100KM
1.6 Duratec 16V 100KM
1.6 i 16V 103KM
1.6 i 16V Ti-VCT 115KM
1.8 Duratec Flexifuel 125KM
1.8 i 16V 125KM
2.0 Duratec 16V 145KM
2.0 i 16V 145KM

To jest pełna lista bez ST benzyniaków, czy odmiana Duratec lub Ti-VCT to silniki bardziej awaryjne od 16V
Donny
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

21 Sty 2015, 19:59

Duratec przejedzie więcej niż 1.4/1.6 16v.. Ti-VCT jest okej ale droższy w serwisie.
Ogólnie szukaj Ti-VCT, 1.8, 2.0.
1.4 to totalna klapa, 1.6 to do miasta jest okej ale nie dalej.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra