Hatchback do 40k, następca Alfy 147

17 Lut 2018, 21:50

Witam wszystkich,
Nadchodzi powoli czas żeby rozstać się z 147-ką, mam jednak dylemat co kupić na jej miejsce.
Budżet jakim dysponuję to max 40k, a najchętniej około 35. Zakładam, że samochód ma być z polskiego salonu oraz oczywiście bezwypadkowy.
Co do samego samochodu to w Alfie mam kultową 1.9 JTD 8V, 115 KM, i chciałbym aby nowa jednostka nie ustępowała mocą, a wręcz była nieco mocniejsza- przy czym z racji tego, że jeżdżę głównie na krótkich trasach skłaniam się do przesiadki na benzynę. Fajnie by było, gdyby silnik benzynowy nadawał się do założenia instalacji LPG.
Dodatkowym atutem będzie komfortowe i precyzyjne zawieszenie jak to ma miejsce w moim obecnym samochodzie.
Samochody które do tej pory wpadły mi w oko to:
1. Mazda 3 drugiej generacji, 2.0 150 KM
2. Opel Astra J (1.4T, 1.4T LPG, 1.6T)
3. Focus 2 generacji 2.0 145 KM
4. Focus 3 generacji, 1.5T, 2.0

A może jeszcze coś innego? Będę wdzięczny za porady
vivon
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: AR 147
Silnik: 1,9 JTD

17 Lut 2018, 22:20

Jeśli chodzi o focusa to celuj już w trzecią generację w takim budżecie. Tyle, że to bardzo popularny model i dużo wyjeżdżonych poflotowych aut jest do tej kwoty.
Moja propozycja to KIA Cee'd II i Hyundai i30 II
kogi
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 7- 0- 0
Auto: KIA SPORTAGE
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

17 Lut 2018, 22:39

vivon napisał(a):4. Focus 3 generacji, 1.5T, 2.0


BTW to do 1.5 nie założysz gazu a trafienie wolnossącego 2.0 można uznać za cud.
Typy ogólnie masz spoko.
Warto zerknąć na megane z silnikami tce, s40.
Chyba, że giulietta albo delta
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Lut 2018, 20:53

Invi napisał(a):
vivon napisał(a):4. Focus 3 generacji, 1.5T, 2.0


BTW to do 1.5 nie założysz gazu a trafienie wolnossącego 2.0 można uznać za cud.
Typy ogólnie masz spoko.
Warto zerknąć na megane z silnikami tce, s40.
Chyba, że giulietta albo delta


Z tego co się orientuję nawet do wolnossącego 2.0 już gazu nie założę bo ma wtrysk bezpośredni. Między innymi dlatego biorę pod uwagę jeszcze focusa mk2.
kogi napisał(a):Jeśli chodzi o focusa to celuj już w trzecią generację w takim budżecie. Tyle, że to bardzo popularny model i dużo wyjeżdżonych poflotowych aut jest do tej kwoty.
Moja propozycja to KIA Cee'd II i Hyundai i30 II


Mam plan aby auto kupić bezpośrednio od (najlepiej) pierwszego właściciela. Podnosi to koszt zakupu, ale mam wrażenie, że zmniejsza znacząco ryzyko, że z autem będzie coś kombinowane. Jeśli chodzi o i30, to z benzyn kojarzę 1.4 i 1.6 - 125 KM, trochę mało biorąc pod uwagę przepaść w momencie który ma ten silnik i który mam teraz...


Jesteście w stanie powiedzieć coś nt. żywotności i awaryjności tych silników turbo od Opla i Forda?
Bo np. tsi VW mają paskudną opinię, a może coś się już zmieniło w tej kwestii?
vivon
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: AR 147
Silnik: 1,9 JTD

18 Lut 2018, 21:32

W ceedzie masz ekonomiczny silnik 1.6 GDI 135 KM (bez turbiny), ale do gazu to on się za bardzo nie nadaje.
TSI mają tu na forum najgorsze opinie i nikt raczej aut z tymi silnikami nie poleca, zwłaszcza używanych, bez gwarancji. Podobno wersje produkowane od 2012 roku można uznać już za udane.
Ogólnie co do silników z turbo to ecoboost wydają się być najlepsze i pod tym względem focus mk3 wygrywa. Jednak trzeba się liczyć z tym, że egzemplarz z tym silnikiem będzie sporo droższy.
Pamiętaj, że wszystkie te silniki nie nadają się do LPG.
kogi
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 7- 0- 0
Auto: KIA SPORTAGE
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

18 Lut 2018, 22:48

vivon napisał(a):Z tego co się orientuję nawet do wolnossącego 2.0 już gazu nie założę bo ma wtrysk bezpośredni. Między innymi dlatego biorę pod uwagę jeszcze focusa mk2.
w mk3 masz jeszcze zwykłe 1.6, ale i tak lepiej pakować tam gaz w fazie ciekłej (droższy)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Camry - historia innowacji
    Toyota Camry, średniej wielkości sedan z napędem na przednie koła, należy – obok Corolli i Priusa – do najlepiej rozpoznawalnych modeli japońskiej firmy na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych jest od wielu ...

19 Lut 2018, 19:55

Podłączę się pod temat ponieważ mam takie same wymagania i budżet.

Czy ta cena nie jest za duża dla tego rocznika? Jeszcze tydzień temu była wystawiona za 39.900zł. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Myślałem jeszcze o tej Mazdzie ale z Francji i mały przebieg bardzo podejrzane [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Seuz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 08 07 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

19 Lut 2018, 20:13

Seuz napisał(a):Podłączę się pod temat
nie, bo zrobi się bałagan
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Cze 2018, 11:04

Witam,
Pozwolę sobie nieco odgrzebać temat.
Co sądzicie o silnikach 1.4 T i 1.6 T w Astrach? Są to konstrukcje które można śmiało kupować czy są obarczone jakimiś typowymi usterkami?
Interesuje mnie głównie silnik 1.6T 180 KM z lat 2009-2012.

Pozdrawiam
vivon
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: AR 147
Silnik: 1,9 JTD

25 Cze 2018, 00:12

Można śmiało kupować, ale do gazu lepszy 1.4T, bo ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych. Zresztą była nawet wersja z fabryczną instalacją.

Czemu nie Giulietta 1.4TB?
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

04 Lip 2018, 22:23

azzurro napisał(a):Czemu nie Giulietta 1.4TB?


Hmm, jakby to powiedzieć. 147ka którą miałem, potwierdziła wszystkie stereotypy krążące o AR. Pomijając to, chcę spróbować jakiejś innej marki.
Czyli 1.6T od Opla też jest z wtryskiem pośrednim, tak? Tylko trzeba dbać o regulacje luzów i powinno być ok? Te samochody chodzą sporo taniej niż porównywalne focusy, czy też nawet astry z silnikiem 1.4T więc domyślam się że jednak nie są wolne od wad. Wiecie coś na ten temat?
vivon
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: AR 147
Silnik: 1,9 JTD

08 Lip 2018, 12:23

Akurat Giulietta to inna pólka jakościowa, niż 147, co znajduje odzwierciedlenie w jej cenach rynkowych, także nie patrzyłbym przez pryzmat poprzednika, ale Twoje pieniądze i Twój wybór.

vivon napisał(a):Czyli 1.6T od Opla też jest z wtryskiem pośrednim, tak?

A16LET jest z wtryskiem pośrednim, natomiast w 2013 wprowadzono nowy silnik A16XHT SIDI, który już miał wtrysk bezpośredni.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi