Hatchback (trzydrzwiowy) / coupe - do 35 tyś. - 150KM+ - benzyna

01 Mar 2019, 21:45

Witam,

Jak w temacie - poszukuję dla siebie samochodu z nadwoziem hatchback (trzydrzwiowy) bądź coupe w cenie do 35 tyś. o mocy co najmniej 150 koni mechanicznych z silnikiem benzynowym.

Wymogiem koniecznym jest, żeby auto było pięcioosobowe (cztero-), przy czym miejsca z tyłu nie musi być bardzo dużo, gdyż w większości przypadków będę jeździł nim sam.

Na chwilę obecną na tapecie są dwa samochody:
-VW Scirocco 2.0 TFSi 200 KM
-Renault Megane III 2.0 TCe 180 KM

Co sądzicie o powyższych typach? Co innego mógłbym wziąć pod uwagę?

Z góry dzięki!
dawidns1
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Mar 2019, 22:16

Jeśli zakładamy, że szukasz w miarę zadbanego i względnie bezwypadkowego egzemplarza to w obydwu przypadkach będzie w tym budżecie baaaaaaardzo trudno, jeśli w ogóle da się to zrobić. W związku z tym nie skupiałbym się na jednym modelu a wziął to co znajdziesz w lepszym stanie.
Z "porównań" można dodać, że w megane masz prostszy konstrukcyjnie silnik, do którego w razie potrzeby założysz lpg. Trzeba też uważać na dsg w rocco bo potrafi generować koszty.

Możesz zerknąć na astrę j gtc ale w tej kasie możesz liczyć na 1.4T/140.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Mar 2019, 19:43

Taki z grubsza mam plan, dlatego też chciałem zasięgnąć rady na forum - na jakie auta zgodne z opisem warto zwrócić uwagę.

Najbardziej z tego wszystkiego skłaniałbym się ku Scirroco z uwagi na aspekt wizualny, ale słyszałem i czytałem wiele niepochlebnych opinii na temat tych benzyniaków 1.4 i 2.0...
dawidns1
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Mar 2019, 21:50

Silnik 2.0 w Rocco jest wolny od wad o których zapewne czytales, ale nie kupisz tego auta z tym silnikiemw dobrym stanie za 35tys, brakuje Ci ok 10tyś na sensowny egzemplarz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Mar 2019, 22:17

Raziel11 napisał(a):Silnik 2.0 w Rocco jest wolny od wad o których zapewne czytales


Nagaru nie ma?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Mar 2019, 23:05

Przy kosztach rzędu 600zł na 60tyś km wspominanie o tym nagarze jest troche nie na miejscu, poza tym nagar to nie jest problem tylko silnikow TFSI a wiekszosci z wstryskiem bezposrednim
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Sport & Tuning Show 2015 / relacja
    Pierwsze Targi Pojazdów Sportowych i Tuningu – Moto Sport & Tuning Show odbyły się w miniony weekend w Warszawie. Było to jedyne takie wydarzenie w Warszawie, gdzie można było zobaczyć samochody sportowe ...

02 Mar 2019, 23:22

Ale zestawiane z nim megane takiego problemu nie ma.
Do tego oczywiście zalecane pb98.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Mar 2019, 23:33

Jak juz wspomnialem 600zl na 60tys to jest smieszna kwota, i jesli o mnie chodzi to nie brałbym takiego "problemu" wgl pod uwage, takich aut tez nie kupuje sie do trzaskania kilometrow wiec takie 60tys to moga byc 3-4 lata jazdy.

98 byla zalecana do pierwszych silnikow FSI, wszystkie nowsze bez problemu moga jezdzic na 95.

Ale nie ma co gdybac, 35tys to nie jest budzet na Rocco, wiec zostaje wspomniane megane i mozna ewentualnie dorzucic Focusa ST mk2
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Mar 2019, 23:45

Raziel11 napisał(a):98 byla zalecana do pierwszych silnikow FSI, wszystkie nowsze bez problemu moga jezdzic na 95.


To się w końcu "VAG-wicze" zdecydujcie, czy 2.0TFSI to po prostu uturbione, "pierwsze" 2.0FSI czy nie.
Bo z tego co wiem fsi było od 2002 a tfsi od 2003.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Mar 2019, 00:12

W Scirocco wg mojej wiedzy te godne zaufania 2,0 TSI to tylko w "R" natomiast zwykle 2,0 tsi 200 koni to już nowsza odmiana łańcuchy rozrządu itd..
Ja bym odpuścił i przy tych wymaganiach i wyborze Scirocco skupił się na dobrej wersji 1,4 tsi 122 CAXA i np jakiś soft na 145 koni.
Spełni to wszystko wymagania, chociaż wiadomo że 2 litry turbo pojedzie lepiej.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

03 Mar 2019, 00:24

Skąd przeświadczenie, że do 35 tyś. nie ma szans na sensowny model Scirocco z benzyniakiem 2.0? Nawet przeglądając OtoMoto widać, że kilka ogłoszeń wisi. Chyba, że należy założyć, że każdy egzemplarz w tej cenie to będzie dramat?
dawidns1
Nowicjusz
 
Posty: 3