Honda Accord VII - Czy warto? Silnik 2.0 czy 2.4 VTEC?

17 Gru 2019, 10:43

Witam. Jakiś czas temu zastanawiałem się nad zakupem kompaktu do 25 tys. Niestety po paru jazdach próbnych (Civic, Bravo, I30, Ceed) stwierdziłem, że to chyba jednak nie dla mnie. Aktualnie jeżdżę Scenicem II po lifcie.
Zastanawiam się teraz nad zakupem Hondy Accord VII Sedan, z silnikiem 2.0 lub 2.4 Vtec pod lpg. Pytanie czy warto inwestować w taki wóz kiedy moje przebiegi to ok 10 tys rocznie? Jeżdżę głównie po miastach (aglomarecja śląska) i sporadycznie jakieś trasy po kilkadziesiąt km + 2-3 razy w roku trasy po kilkaset km lub więcej (góry, morze).
Powiem szczerze, że Accord bardzo mi się podoba i jak w nim siedziałem, to czułem, że chce się jeździć (w odróżnieniu od małego Civica). Niestety nie wiem jak z kosztami utrzymania takiego wozu? Czy będą znacznie większe? Jaki silnik brać bardziej pod uwagę? Na razie oglądałem dwa samochody z 2.0 Vtec 155km. Miałem okazję się tym przejechać i jechało jako tako, dynamika podobna do mojego scenica 1.6 115km, chociaż wiadomo, że na wyższych obrotach pewnie jest lepiej. Tylko nie chciałbym kręcić jakoś super tego samochodu, bo wtedy koszty paliwa mogą być dla mnie zbyt wysokie. Podobno wersja 2.4 lepiej sobie radzi, jest bardziej elastyczna, pali nieco więcej, ale nie trzeba tak jej kręcić na wysokie obroty. Ogólnie 2.0 raczej by mi wystarczyło, jedynie podczas wyjazdu na wakacje (2-3 osoby + bagaż) mogłoby trochę mocy brakować, ale to też nie jestem pewny.
Co o tym myślicie? Warto iść w Accorda?
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 309
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

17 Gru 2019, 11:53

hoderi145 napisał(a):Na razie oglądałem dwa samochody z 2.0 Vtec 155km. Miałem okazję się tym przejechać i jechało jako tako, dynamika podobna do mojego scenica 1.6 115km, chociaż wiadomo, że na wyższych obrotach pewnie jest lepiej
Jest znacznie lepiej i tu nie bardzo możesz porównać dynamikę bo VTEC robi robotę dopiero gdzieś tak powyżej 3800 obr. Poniżej tej granicy jeździ się w miarę oszczędnie.

hoderi145 napisał(a):Podobno wersja 2.4 lepiej sobie radzi, jest bardziej elastyczna, pali nieco więcej, ale nie trzeba tak jej kręcić na wysokie obroty
Ma sporo większą moc ale moim zadaniem wystarczy ci wersja 2.0 do takiej jazdy jak opisałeś wyżej.

hoderi145 napisał(a):Ogólnie 2.0 raczej by mi wystarczyło, jedynie podczas wyjazdu na wakacje (2-3 osoby + bagaż) mogłoby trochę mocy brakować, ale to też nie jestem pewny.
A gdzie tej mocy ci będzie brakowało? Chcesz się z kimś ścigać? Przy normalnej jeździe nie odczujesz że czegoś ci brakuje. Na trasie spokojnie pojedziesz z maksymalnymi dozwolonymi prędkościami bez odczucia męczenia silnika :)

hoderi145 napisał(a):Pytanie czy warto inwestować w taki wóz kiedy moje przebiegi to ok 10 tys rocznie? Jeżdżę głównie po miastach (aglomarecja śląska) i sporadycznie jakieś trasy po kilkadziesiąt km + 2-3 razy w roku trasy po kilkaset km lub więcej (góry, morze).
To czy robisz 5 czy 10 tkm nie ma znaczenia chodzi po prostu o wygodę w podróżowaniu samochodem. Ja bym się tylko zastanowił w tym przypadku nad instalacją LPG bo przy takich przebiegach nie ma sensu jej zakładać tym bardziej że VTEC nie koniecznie nią lubi.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

17 Gru 2019, 12:02

Cichy77 napisał(a):To czy robisz 5 czy 10 tkm nie ma znaczenia chodzi po prostu o wygodę w podróżowaniu samochodem. Ja bym się tylko zastanowił w tym przypadku nad instalacją LPG bo przy takich przebiegach nie ma sensu jej zakładać tym bardziej że VTEC nie koniecznie nią lubi.

To dziwne, bo słyszałem, że te silniki dobrze pracują w gazie. Wiadomo instalacja w serwisie, który się w tym specjalizuje, a nie u wujka w garażu :)
Dlaczego ma się nie opłacać? Wydaje mi się, że przy kosztach ~600zł za benzynę miesięcznie instalacja lpg się zwraca w ciągu roku. Wiem, że do tego dochodzi jakiś tam serwis co roku, ale chyba mimo wszystko w perspektywie kilku lat można zaoszczędzić parę tys (na ewentualne naprawy samochodu).
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 309
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

17 Gru 2019, 18:00

Cichy77 napisał(a):To czy robisz 5 czy 10 tkm nie ma znaczenia chodzi po prostu o wygodę w podróżowaniu samochodem.


No chyba nie bardzo. Chodzi o koszty ubezpieczenia, wymian eksploatacyjnych, usuwanie awarii, a także różnicę w wyeksploatowaniu np. 15 letniego auta segmentu d a 10 letniego kompakta kosztującego tyle samo.

Generalnie instalacja LPG "się opłaca". Wątpliwości mogą dotyczyć tego czy będziesz danym autem jeździł tak długo, że zdąży się zwrócić.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Gru 2019, 22:13

Może wypowiem się jako właściciel Hondy.
Posiadam accorda VII 2.0 od 3 lat, jeżeli chodzi o plusy:
-2.0 spokojnie wystarczy na trasy, jeżdżę codziennie 50kmx2 do pracy autostrada a2
-wygoda
-przestronnosc
-części nie są najtańsze ale za to trwałe i mało co się psuje.

Minusy:
-rdza, zawsze jest coś do poprawy mimo włożone pracy
-mała butla lpg
-przez butle i koło w bagażniku zmniejsza się jego pojemność. Urodziło mi się dziecko i niestety sprzedaje Honde :naughty:

Z LPG spalanie w trasie ok 9,5-10l przy prędkościach 120-130. Robisz luzy zaworowe oraz olej na czas i jeździsz naprawę bezproblemowo. Mój egzemplarz ma 435 tys km i instalacja jest od 4 lat i wszystko działa przy regularnym serwisie.
W razie pytań zapraszam
przemoo93
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 0- 7-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Honda Accord VII
Silnik: 2.0 i-VTEC 16V 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Gru 2019, 08:09

przemoo93 napisał(a):Robisz luzy zaworowe


Tak się zapytam ukradkiem - jaki w tym silniku jest sposób kasacji luzu, szklanki, płytki, śruba ?
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan Juke Nismo
    Nissan Juke Nismo obrazuje ducha innowacji i wzbudza zainteresowanie, dzięki któremu koncepcja Nismo stała się jedną z najbardziej uznawanych nazw w sportach samochodowych oraz w grach. Wprowadzając markę Nismo do ...
    Finał NIGHT POWER 2013 GP w Płocku / relacja
    Ostatnia runda tegorocznego NIGHT POWER Grand Prix zakończona. W Płocku zmierzyło się około 70 zawodników. W całym cyklu na starcie stanęło ponad 200 zawodników. Już wiemy kto jest najlepszy. Zwycięzcą całego ...

20 Gru 2019, 15:49

Szczerze to nie orientuje się aż tak w sprawach związanych z mechanika. Wiem tylko że zrobi to każdy normalny mechanik w cenie max 150 zł i trwa to max 2 godziny że studzeniem silnika.
Luzy co max 20 tys i regularne przeglądy serwisowe LPG (1-2razy w roku zależy od przebiegów, koszt każdego to 130-160zl)
Tp w sumie tyle jeżeli chodzi o dbanie o instalację LPG, nie mówiąc oczywiście o świecach.
przemoo93
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 0- 7-2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Honda Accord VII
Silnik: 2.0 i-VTEC 16V 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

23 Gru 2019, 01:23

@aple4 w accordzie vii 2.0 jest regulacja śrubą
durateche
Początkujący
 
Posty: 97
Auto: Seat Leon III
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

23 Gru 2019, 12:46

Dzięki za info :)
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

28 Gru 2019, 01:26

2.4 zadbane są drogie, a i tak pewnie nie znajdziesz ładnego i zrezygnujesz jak wiele osób.

Mogę się wypowiedzieć o spalaniu LPG w 2.4 AT. Przejechałem swoim dopiero 3 000 km.
Trasa 110km/h 10L LPG
Trasa 140km/h-12,5L LPG
Miasto dynamicznie 16,5L LPG.

Jeśli dużo nie jeździsz, spokojnie wystarczy Ci 2.0. Żeby to jechało trzeba wyżej kręcić, a tego nie traktuj jak katowanie silnika, tak się tym po prostu jeździ. 2.4 owszem jeździ fajnie, ale szkoda kasy jeśli nie jesteś tym zajarany.
Brrbrr
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

28 Gru 2019, 02:15

Brrbrr napisał(a):2.4 zadbane są drogie, a i tak pewnie nie znajdziesz ładnego i zrezygnujesz jak wiele osób.


No patrz no Ty a mam dwóch kolegów którzy mieli zawsze do dyspozycji kilka accordów, civiców takich grubszych i... już nie mają bo nie było problemu ze zje...ymi autami tylko klientami. Zresztą osobiście widziałem u nich kilka sztuk takich konkret ale i tak kupujący mieli problemy z odpryskami lakieru na masce, malowanym błotnikiem albo szybą nie oem.
Ciekawa była historia kombiaków na prawie każdym była wtopa i nie ważne czy przebieg 130k.km.czy 230k.km.
Więc może wystarczy być normalnym ... żeby nie rezygnować z zakupu accorda.

Wklejam link użytkownika andrewb25 bardzo fajnie obrazuje moto pedantów zwanych Januszami ...

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Gru 2019, 11:12

Szybki proponuję tego linka przypiąć gdzieś w widocznym miejscu jako poradnik dla osób którzy chcą kupić samochód używany :mrgreen:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie