Honda Civic 4 Problem z chłodnicą

17 Mar 2010, 00:03

Witam
kupiłem honde civic 4 to jest moje pierwsze autko i nie wiem co mu jest ( nie znam się na tym ) pierwsze co jak ja podskoczy temperatura to nie włącza się wentylator...
drugie co to dużo płynu bierze ja mu leje a na drugi dzień już prawie nic nie ma...
Jak by ktoś wiedział co może być zepsute to proszę o pomoc...
Dzięki i Pozdrawiam
wodzik8
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Brzesko

17 Mar 2010, 00:36

wodzik8 napisał(a):pierwsze co jak ja podskoczy temperatura to nie włącza się wentylator

Spróbój podłączyć wentylator na "krotko"czy dochodzi prąd...
wodzik8 napisał(a):drugie co to dużo płynu bierze ja mu leje a na drugi dzień już prawie nic nie ma...

Uzupelnij plyn do stanu i wjedz na kanał,nie wyłanczaj silnika.Trzeba zlokalizować
miejsce/miejsca gdzie występują nieszczelności/chłodnica,przewody,pompa wodna itp/
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

17 Mar 2010, 00:54

Witaj!
Trochę za mało napisałeś...można tylko się bawić w zgadywankę.
Jak autko jest odpalone to otwórz maskę i popatrz czy nie ma gdzieś wycieków:
- posprawdzaj wszystkie gumowe węże, szczególnie przy opaskach zaciskających,
- obejrzy okolice pompy wodnej,
- zobacz czy chłodnica jest ciepła i czy gdzieś tam z niej nie cieknie,
- sprawdź we wnętrzu auta czy nie widać gdzieś śladów płynu,
i wtedy nam tu ładnie wszystko opisz to na forum :grin: I pamiętaj o zasadach BHP czyli nie sprawdzamy czy coś jest ciepłe zaciskając na tym całą rękę oraz ostrożnie w okolicach wentylatora i paska klinowego.
Kenji
Początkujący
 
Posty: 73
Miejscowość: Łódzkie

17 Mar 2010, 10:46

Witam
Kenji napisał(a):- posprawdzaj wszystkie gumowe węże, szczególnie przy opaskach zaciskających,

Wszystkie sprawdziłem w porządku są
Kenji napisał(a):- obejrzy okolice pompy wodnej,

Tam też jest wszystko dobrze...
Kenji napisał(a):- zobacz czy chłodnica jest ciepła i czy gdzieś tam z niej nie cieknie,

Chłodnica w porządku jest ciepła i nie cieknie z niej
Kenji napisał(a):- sprawdź we wnętrzu auta czy nie widać gdzieś śladów płynu,

we wnętrzu nie ma żadnego płynu


Jak podpinam wentylator na krótko to chodzi....

[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 10:58 ]
Kenji napisał(a): wtedy nam tu ładnie wszystko opisz to na forum



Jak sobie śmigam to czasem podskoczy temperatura i nie ma chłodzenia, nie włącza się wentylator, auto zagotuje to nawet wtedy nie chce jechać dalej :/
Jak zagotuje podnoszę maskę nie widać żadnych wycieków.
wodzik8
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Brzesko

17 Mar 2010, 11:15

Jeśli chodzi o wentylator to pewnie sprawka włącznika termicznego, nic wielkiego.
Natomiast jeśli o ubywający płyn to lepiej dla Ciebie byłoby gdybyś znalazł tam jakiś wyciek...bo jak nie to może oznaczać jakiś wyciek wewnętrzny :sad: Sprawdź jak wygląda olej...jaki kolor i czy go przypadkiem nie przybywa...
Kenji
Początkujący
 
Posty: 73
Miejscowość: Łódzkie

17 Mar 2010, 12:23

Kenji napisał(a):Jeśli chodzi o wentylator to pewnie sprawka włącznika termicznego, nic wielkiego.

Jak to naprawić?
Kenji napisał(a):Natomiast jeśli o ubywający płyn to lepiej dla Ciebie byłoby gdybyś znalazł tam jakiś wyciek...bo jak nie to może oznaczać jakiś wyciek wewnętrzny :sad: Sprawdź jak wygląda olej...jaki kolor i czy go przypadkiem nie przybywa...

Olej sprawdzałem kolor jest dobry nawet pytałem się znajomych czy dobry kolor jest oleju i mówili że jest dobry. Oleju nie przybywa jest tyle ile było bo sprawdzam codziennie...
wodzik8
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Brzesko
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moc zamknięta w żelu
    Pierwsze powstały jeszcze w połowie ubiegłego wieku. Obecnie znajdują coraz szersze zastosowanie także jako akumulatory samochodowe. Choć po dziś dzień niektórzy nie potrafią sobie wyobrazić elektrolitu w innej postaci ...
    SKODA Yeti zwycięzcą w raporcie niezawodności
    SKODA Yeti okazała się najbardziej bezawaryjnym autem według raportu niezawodności GTU oraz w badaniach Which? Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego (GTU) skomponowało listę modeli, które uzyskały najlepszą ...

17 Mar 2010, 17:20

wodzik8 napisał(a):Kenji napisał/a:
Jeśli chodzi o wentylator to pewnie sprawka włącznika termicznego, nic wielkiego.

Jak to naprawić?

Wymienić cały czujnik w chłodnicy.
Jeśli chodzi o wyciek to zastosuj uszczelniacz do chłodnic - kupisz go nawet w markecie - i zobaczysz czy dalej bedzie ubywało płynu.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Mar 2010, 18:24

Ok zrobię tak jak mówisz i zobaczymy co z tego będzie.
Dzięki
wodzik8
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Brzesko

17 Mar 2010, 19:48

Ok ...... kup uszczelniacz , zastosuj go i nie pisz za pare dni że Ci ogrzewanie nie działa :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2010, 20:13

bonifacy napisał(a): nie pisz za pare dni że Ci ogrzewanie nie działa



Przez uszczelniacz mogę zepsuć chłodnicę?
wodzik8
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Brzesko

18 Mar 2010, 02:55

wodzik8 napisał(a):Przez uszczelniacz mogę zepsuć chłodnicę?

Możesz zablokować przepływ cieczy chłodzącej. Coś nawet było na ten temat na forum niedawno. Nie polecam stosowania tego typu wynalazków. Przecież do chłodnicy jest dobry dostęp tak? Więc może popatrz czy tam gdzieś płyn nie wycieka... :roll:
Kenji
Początkujący
 
Posty: 73
Miejscowość: Łódzkie

18 Mar 2010, 15:09

Kenji napisał(a): Przecież do chłodnicy jest dobry dostęp tak? Więc może popatrz czy tam gdzieś płyn nie wycieka...

Jest dobry dostęp, zaraz idę ją wyciągnąć i zobaczę czy gdzieś nie jest pęknięta...
wodzik8
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Brzesko

18 Mar 2010, 19:48

Kenji napisał(a):Możesz zablokować przepływ cieczy chłodzącej.

Co wy opowiadacie jak by taki środek odrazu wam zapchał nagrzewnice to by go nieprodukowali.
Po jego zastosowaniu robi się cieńka powłoka na ściankach całego układu i nie jest w stanie nic zapchać - wiem bo stosowałem i wszystko śmigało a wyciek został zlikwidowany a ,że ktoś nalał smoły to mu się zapchało.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Mar 2010, 20:26

piotrpz87 napisał(a):Co wy opowiadacie jak by taki środek odrazu wam zapchał nagrzewnice to by go nieprodukowali.

Piotrze-mój imienniku :grin: Stwierdzenie, że gdyby coś było szkodliwe to by tego nie produkowali...chyba nie bardzo pasuje do współczesnego świata :wink:
Kolejne zdanie "wiem bo stosowałem i wszystko śmigało". A ja Ci powiem na przykład tak: usunąłem filtr paliwa i powietrza i wszystko śmiga elegancko...zrobisz to samo? No właśnie...
Kenji
Początkujący
 
Posty: 73
Miejscowość: Łódzkie

20 Mar 2010, 23:04

hm...
Tylko o ile mi wiadomo to są różne rodzaje takiego środka...
Ja to tak raczej nie będe tego stosował
wodzik8
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Brzesko