Przyczyna ubywania płyny chłodzącego

06 Lut 2010, 11:54

Witam posiadam Honde Civic 1.4 benzyna/gaz rocznik 2000 chciałem zapytac co moze byc przyczyna zbyt szybkiego ubywania płynu chłodzącego z pojemnika wyrównawczego (Petrygo).
zygus26
Nowicjusz
 
Posty: 15

06 Lut 2010, 12:00

Są dwie możliwości, ta lepsza to możesz mieć gdzieś wyciek, np z chłodnicy bądź węży,, złączek, zbiorniczka, a ta zła to walnięta uszczelka pod głowicą, zobacz czy za bardzo ci nie dymi na biało, to znaczy dymić i tak będzie bo jest zima ale patrz czy nie za bardzo, odkręć korek wlewu oleju do silnika i zobacz czy nie masz na nim takiej białej mazi, pokazuje się ona w zimie jak jeździsz na krótkich odcinkach ale też podczas walniętej uszczelki. Zobacz czy w zbiorniczku z płynem nie masz tłustych plam, oczek jak w rosole. Jeżeli nie masz wycieku to na 100% uszczelka.
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski

06 Lut 2010, 12:56

Mi też ubywa płyn chłodzący, wycieku jako takiego nie zauważyłem. Około 300ml na tysiąc km. Na bagnecie, czy pod korkiem majonezu nie ma, w zbiorniczku "ok" też... Trochę czasem kopci na biało, ale teraz jest zima... Nie mam pomysłu.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Lut 2010, 13:03

A może silnik się przegrzewa w korkach..? Może zbyt pozno włącza się wentylator albo nie rusza wogóle..? Jest taka możliwośc... :smile:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lut 2010, 15:46

Jak jest walnięta uszczelka to dym jest biały, jest go więcej niż normalnie, i spaliny mają taki specyficzny ostry drażniący zapach. Jeżeli będziesz robił jakąś trasę, np 80 km, gdzie silnik jest już naprawdę rozgrzany to nie powinno być dymu prawie wcale. Ja mam akurat ślady budyniu na korku ale przez ostatnie kilka tygodni robię odcinki po 2 km:) W zeszłym roku miałem to samo i na wiosnę znikło. Jak odkręcę korek to mam na nim aż kropelki wody, ale to jest efekt niedogrzanego silnika i myślę że też Mobila, nie jestem zachwycony zbytnio tym olejem. Następnym razem leję inny olej.

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 15:51 ]
artur73 napisał(a):A może silnik się przegrzewa w korkach..? Może zbyt pozno włącza się wentylator albo nie rusza wogóle..? Jest taka możliwośc... :smile:


Wydaje mi się, że jiGsaw ma BMW :mrgreen: Choć mogę się mylić, a tam jak się silnik miałby przegrzać to od razu widać na wskaźniku :wink: W BMW nie ważne czy jest -30 czy +30, strzałka zawsze ma być w idealnym pionie bez jakiejkolwiek odchyłki :wink:
Tribul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 223
Miejscowość: Z Polski