Honda civic 8

13 Kwi 2014, 08:06

glorusek napisał(a):Wez pod uwage tez ile jezdzisz, jak z 15tys km + to bardziej oplacalny diesel, ja akurat chce po miescie glownie wiec chce benzynke

Najważniejszy nie jest roczny przebieg tylko odcinki które pokonujesz po uruchomieniu auta i okolice po jakiej jeździsz (częste hamowanie, ruszanie)
Roczny przebieg jest ważny ale bardziej od strony ekonomii bo za diesla trzeba przepłacić.
Tak właściwie wszystko opiera się na ekonomii :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11108
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Kwi 2014, 08:12

Ja mam obecnie diesla, bez awaryjny od 6 lat, peroblem w tym ze kupiony jako 5 letni zadbany to co sie moze psuc, tera kupujac diesla szczegolnie vag to strach, ja jak widze jak koledzy nakupowali tdi i teraz po warsztaqtach sie woza to odechcialo mi sie diesla
glorusek
Początkujący
 
Posty: 58
Prawo jazdy: 01 01 2001

13 Kwi 2014, 08:16

glorusek napisał(a): ja jak widze jak koledzy nakupowali tdi i teraz po warsztaqtach sie woza to odechcialo mi sie diesla

No widzisz.... to też jest ekonomia... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11108
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Kwi 2014, 08:36

Ale w drugą stronę :)

ogólnie jak masz odcinki gdzie jedziesz mniej niz 10km i gasisz silnik to odpusc diesla.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2014, 09:57

Noisy dlaczego?:) nie zalezy mi aby palil mniej, spalanie bedzie pewnie podobne, rocznie robie kolo 15k glownie po miescie trasa 200km raz na 1,5-2 tyg, tak jak mowie zalezy mi an dynamice, a jadac szybko civicem w benie a szybko w dieslu podejrzewam ze ten drugi bedzie raz ze mniej spalal, dwa ze lepiej przyspieszal a trzy ze mam otwarta furtke na mody...:)
Nethann
Aktywny
 
Posty: 274
Auto: Astra h Gtc
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Kwi 2014, 10:04

Nethann napisał(a):Noisy dlaczego?:) nie zalezy mi aby palil mniej, spalanie bedzie pewnie podobne, rocznie robie kolo 15k glownie po miescie trasa 200km raz na 1,5-2 tyg, tak jak mowie zalezy mi an dynamice, a jadac szybko civicem w benie a szybko w dieslu podejrzewam ze ten drugi bedzie raz ze mniej spalal, dwa ze lepiej przyspieszal a trzy ze mam otwarta furtke na mody..


Jeżeli masz świadomość tego że na krótkich odcinkach diesel spali paliwka podobnie jak bena i ma 10xwięcej gadżetów do popsucia się to jest ok... :)
Masz rację będzie przyjemniej, szybciej no i możesz zapodać jakiegoś sofcika żeby lepiej jechało :ok:

P.S.

Co do krótkich odcinków w dieslu to największy problem jest z temperaturą silnika zimą.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11108
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wytatuować samochód? Nietypowy poradnik
    Kiedy przychodzi czas, by stworzyć pierwszy w historii wytatuowany samochód, nie ma czasu na kompromisy. Symetryczny wzór nad tylnym zderzakiem, niewielki symbol nad kołem czy napis widoczny tylko dla wybranych ...

13 Kwi 2014, 10:15

Diesel nie lubi jazdy na zimnym silniku. Ropa jest syfiastym paliwem dorzuc do tego DPF i podczas jazdy na krótkich odcinkach problemy murowane.
1.8 140KM jest bardzo dynamiczny a zmienne fazy rozrzadu dają sporo frajdy na wyzszych obrotach.
2.2 140KM w dieslu to inna historia. Szwagier miał ten silnik w Accordzie. Jedzie jak należy, ale nie ma polotu. W civicu zbierał by się lepiej.
Z modami i chipowaniem to trzeba uwarzac bo można szybko wykonczyc dwumas i sprzegło.
Jezeli chcesz wirusowac to uwzględnij to zeby pózniej nie było płaczu.
Turbo jest całkiem spore i podatne na taką zabawę.
Ogólnie z dieslem jest wiecej zabawy w serwisowaniu i więcej możliwości kosztownych usterek.
Najlepiej zrób tak. Przejedz sie zarówno dieslem jak i benzynką i wybierz co dla Ciebie bedzie najlepsze. Honda od 2008r zaczęła montować DPF wcześniej ich nie montowali.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2014, 11:32

z tego co wiem, to w tej Hondzie Civic VIII z dieslem najsłabszym punktem jest sprzęgło właśnie przez wysoki moment obrotowy i ciężką nogę kierowcy więc chip tylko może to pogorszyć
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Kwi 2014, 11:40

dzida napisał(a): sprzęgło właśnie przez wysoki moment obrotowy i ciężką nogę kierowcy więc chip tylko może to pogorszyć


No ta ale nie ma co panikować :) parę złoty i można ominąć problem dwumaski ze sprzęgłem... :D

A robi sie do w słusznym celu czyli frajdy z jazdy... :yes:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11108
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe