Honda Civic - gaśnie szarpie i wybucha

15 Paź 2009, 16:06

Witam! Panowie, bardzo proszę o pomoc. Moja Honda Civic (98r. 1.4iS z instalacją gazową zavoli) zaczęła wczoraj strasznie dziwnie sie zachowywac. Problem zaczął się jakis czas temu gdy przy pzełączniu na gaz (zawsze startuje na benzynie) silnik zaczął gasnąć. Po prostu po pierwszym rozpędzeniu auta w trakcie puszczania sprzegła (po wrzuceniu dwójki) dochodzi do przełaczania sie na gaz - słychać charakterystyczne "pyknięcie" i zaraz potem włącza się kontrolka "check engine i akumulator". Poniwny zapłon i samochód już automatycznie jedzie na gazie(dlaczego? skoro powinien startować na benzynie? Ostatnio potrafi nawet gasnąć przy redukcji z V na IV ale z powrotem się włącza (sam) gdy dodam trochę gazu. Natomiast wczoraj przezyłem chwile grozy. Wczoraj było mokro (pierwsze śniegi) i nie sposób było uniknąc jazdy po kałużach, ale po pierwsze płytkich a po drugie przejeżdzałem przez nie na tyle wolno by nie ochlapać przechodnów więc raczej nie ma mowy by zalać wlot powietrza (zresztą potem sprawdzone - suchy). Po krótkiej jeżdzie po mokrym samochód zaczął strzelać (czegos takiego to w życiu nie słyszałem) i szarpać i przygasać. Po chwili postoju nie byłem w stanie odpalić silnika. Wreszcie po jakimś czasie odpalił (przełączyłem na samą benzynę) i trochę szarpiąc ruszył, ale gdy w jeżdzie przełączyłem na gaz znowu seria wybuchów, szarpnięcie i silnik cicho. a tu środek skrzyżowania. Ledwo co udało się go odpalić. Stanąłem w zatoce odczekałem z pół godziny i potem udało się co prawda odpalic i jakoś ruszyć (wysokie obroty i łagodnie puszczane sprzegło- tak wiem mistrzostwo to nie jest) ale z początku nadal szarpał. Oczywiście jazda już tylko na benzynie. Po paru kilometrach jakoś się uspokoił ale na gaz nie przełączałem. Panowie, poradźcie o co chodzi? Parownik Aha, ostatnio samochód po odpaleniu wchodzi na zbyt wysokie obroty (powinien ok. 1 tyś/obr a dochodzi do 2) a tuż po zatrzymaniu obroty spadają prawie do zera i słychac jak silnik chce zgasnąć (to na gazie). Po wczorajszej jeżdzie filtr powierza ma wypaloną dziurę.
barnie
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: lubelskie

16 Paź 2009, 11:42

polecam odwiedzić gazownika - prawdopodobnie masz źle wyregulowaną instalację gazową, może jakiś przewodzik z gazu strzelił lub bierze gdzieś lewe powietrze, ciężko powiedzieć - moim zdanie nie obejdzie się bez wizyty u gazownika. Jeśli na benzynie jest wszystko ok to tylko gazownik, jeśli zaś na PB również jest nie stabilny, przygasa itp, to sprawdź kable + świece, wymień filtr powietrza,
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna

16 Paź 2009, 22:04

To że ma lewe powietrze to pewne i na początek należy to jak najszybciej wyeliminować. Jeśli samochód zaczyna strzelać w wilgotny dzień to czy będziesz jeździł po kaużach czy nie nie ma znaczenia. To wilgoć w powietrzu będzie powodowała przebicia na przewodach zapłonowych oraz gorsze spalanie się mieszanki gazowo powietrznej. Moim zdaniem nie czekaj z zakupem nowych przewodów wysokiego napięcia. Na koniec pojedź do gazownika na regulację.
a i jeszcze jedno. Jak honda gaśnie, a ty nie cofniesz kluszyka lub jak sam zgasisz, ale nie cofniesz kluczyka do pozyscji ,,0,, to nie nastąpi zmiana parametrów w sterowniku gazowym i samochód będzie chciał odpalić ponownie na gazie. Po cofnięciu kluczyka i ponownym włączeniu zapłonu i odpaleniu będzie chodził na benzynie do przegazowania i przejścia na gaz.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

23 Maj 2010, 20:45

refresh
tak dla przypomnienia...
NIGDY ALE TO PRZENIGDY NIE MONTUJCIE GAZU W HONDZIE! A NA PEWNO NIE W VTEC :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Honda nienawidzi gazu, to nie Opel! Honda jest stworzona do benzyny, nie dziwcie się, że się psuje. Sam mam vtec i nigdy nie włożę tam gazu. Te silniki 2.0 Accorda jeszcze go znoszą, ale nie polecam. Jak już gaz to tylko niemieckie.
SbaRRo®
sbarro
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Terytorium 0-12

23 Maj 2010, 21:30

Za przeproszeniem, g...o prawda. Pewnie miałeś założoną jakąś instalacje 1 generacji, dlatego nie chciało Ci chodzić. Honda dobrze chodzi na gazie, a w szczególności vteki.

A z tym " Honda nienawidzi gazu " to mistrzostwo świata, heheh.
zywy
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Lubin

24 Maj 2010, 11:45

Honda elegancko chodzi na gazie użytkowałem i byłem zadowolony. Po prostu trafiłeś na dziadowego gazownika który nie mógł sobie z tym poradzić albo założył nie odpowiednia instalację.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Ferrari LaFerrari hybrid - 2,7 sek., 950 KM
    W chwili wprowadzenia na rynek w 2013 roku model ten był nie lada sensacją. Była to bowiem zarówno pierwsza hybryda w historii legendarnej, włoskiej marki, jak również najszybszy model w jej dziejach. Zaplanowano ...

25 Maj 2010, 08:44

zywy, pojeździj jeszcze rok i się okaże ;> niedługo zaczną się problemy...będziesz chciał to szybko sprzedać, zobaczysz. Zobaczymy kto będzie się śmiał ostatni.

Nigdy nie miałem gazu w hondzie i nie będę miał. na wielu portalach i gazetach typu automoto, autoswiat pisali już nie raz ze vtec nie lubi gazu i będzie się psuł lub tracił moc.

[link wygasł]
[link wygasł]
Motor 12/2009.

Chyba sobie tego nie wymyślili. Wątpię, że sprawdzili to tylko na jednym aucie, ale raczej na dziesiątkach lub setkach.
SbaRRo®
sbarro
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Terytorium 0-12

25 Maj 2010, 09:17

Montując gaz w Subaru Imprezie zaoszczędzisz tyle, że będziesz mógł co 3 miesiące remontować silnik i jeszcze wyjdziesz na plus. Radzę myśleć w ten sposób :wink:

Obrazowo - dwie osoby kupują buty. Pierwsza kupuje buty za 200zł które wytrzymają 2 lata, a druga za 50zł które wytrzymają rok. Pierwsza osoba ma ten komfort, że nie musi się martwić nimi przez te 2 lata, ale kto tak naprawdę wychodzi na plus? :wink:
Kenji
Początkujący
 
Posty: 73
Miejscowość: Łódzkie

25 Maj 2010, 17:49

Kto powiedział, że posiadam Honde? Strasznie stare te artykuły wkleiłeś.
Aby zapobiec wypalaniu zaworów w niektórych modelach silników (prawie wszystkie japończyki, silnik Forda 1.8 Zetec) montuje się specjalny lubryfikant,zwący się Flashlube który podczas pracy silnika na gazie cały czas smaruje zawory, zapobiegając ich erodowaniu.
Ponadto, gdyby Hondy tak strasznie nie lubiły gazu, zakład w którym pracuję nie posiadałby umowy z salonem Hondy na montaż instalacji do fabrycznie nowych Hond CRV ( 2.2 VTEC ) . Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez zywy, 27 Maj 2010, 00:52, edytowano w sumie 1 raz
zywy
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Lubin

04 Cze 2010, 22:25

Nie wiem, czy może to pomóc, ale widziałem instalacje gazową w odcinku "Mechanik" na TVN Turbo. Akurat instalacja gazowa była podłączana do Hondy Civic. Niestety nie pamiętam, w którym to było odcinku. Trzeba by było poszukać ten odcinek. Jest tam wszystko, dobrze pokazane.
bialy56
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 203
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 07 01 2013
Auto: Fiat 126p FL
Silnik: 0.65
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992