Honda Civic V ekonomiczna jazda ?

15 Lut 2010, 21:09

Witam jestem młodym kierowca. Niedawno zakupiłem moje pierwsze auto Jest to honda Civic V generacji z silnikiem 1.3 16v 75 koni. Chciałem się dowiedzieć coś na temat ekonomicznej jazdy benzynom. Mam mało potrzebnego doświadczenia wiec zgłaszam się o pomoc tu ! Jak jeździć żeby autko spalało jak najmniej ?
pansawik
Nowicjusz

Miejscowość: Radom

16 Lut 2010, 11:03

Po odpaleniu od razu ruszaj a nie czekaj aż się nagrzeje przy odśnieżaniu nie odpalaj auta bo tracisz tylko paliwo i silnik się szybciej zużywa bo na wolnych obrotach nie złapie tak szybko dobrego smarowania jak przy obciążeniu energicznie przyśpieszaj i jak najdłużej utrzymuj jednakową prędkość przy przyśpieszaniu nie kręć wyżej jak 3-3,5tyś/obr staraj się hamować silnikiem.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

31 Sie 2010, 16:04

masz civica i chcesz jezdzic 3 tysiace obrotow? sprzedaj honde i kup traktor. hondy na to szkoda. po to taki silnik jest zeby dawac mu ognia a nie jezdzic ekonomicznie. albo kup samochod z turbo gazem z przelacznikiem na disel o pojemnosci 1.3 tospalisz na setke jakies 3.3 litra ekodislogazu. polecam. a honde sprzedaj.
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika

Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8

31 Sie 2010, 16:09

Archeolog :-D
AreBie
Aktywny

Miejscowość: NML

20 Sty 2011, 10:14

ja na towim miejscu nie kręcił bym go do 3-3,5tyś obrotów, tak jak mówią wszyscy wielcy znawcy ecojazdy.
pamiętaj że każdy silnik ma inną kulture pracy, inną charakterystyke mocy.