Honda Civic Vgen vs VW Golf mkIII

26 Cze 2013, 01:52

Witam.
Stoje przed bardzo trudnym wyborem pierwszego auta a moje wąchania miedzy jego wyborem są jak decyzje kobiety podczas ciężkich dni.
Jestem początkującym młodym kierowcą, planuje zakupić ekonomiczne auto (jednak Tico, Fiat 126p i inne maluchy odpadają ze względów wizualnych i gabarytowych) do ceny ok. 5000PLN.
Mankamentem mojego budżetu jest jednak to, ze muszę się w nim zmieścić nie tylko z samym pojazdem a tez jego cholernym ubezpieczeniem.
Auto musi obowiązkowo posiadać instalacje gazowa, ileby diesel nie palił mniej od benzyny - nie chce wole gaz.
Myślałem sporo nad Golfem 3 w standardzie 3d lub 5d lub o Civicu 5 w hatchbacku (3d, ponieważ sedany są okropnie brzydkie).
Moje ppytanie jest następujące, co lepiej? Czy dam rade się zmieścić w budżecie? Jeżeli tak to co wybrać, które auto jest mniej zawodne i jak ma się sprawa z częściami?
Jezeli ma ktoś na wizji jakas ciekawa oferte z okolic Lubuskiego (max 100km od Zielonej Gory) bylbym bardzo wdzieczny za podrzucenie linku.
Pozdrawiam.
saltaz
Nowicjusz

Auto: nie mam

26 Cze 2013, 03:57

Jako ze jestem posiadaczem golfa 3 1.4 benz bez gazu juz od ok 2 lat i zmieniam je dopiero teraz.
moge Ci je smiało polecic na pierwszy samochod, przez 2 lata za duzo to w niego nie wlozylem, a noga ciezka, poczatkujacy kierowca itp.
co do civica, wydaje mi sie ze sa drozsze czesci i szybciej japonce lapie korozja , ale przy tak wiekowych samochodach to jest raczej 'fart' lub 'nie fart' przy wybranych egzemplarzu, gdyz mam znajomych co maja hondy i plują na nie, a jest wielu którzy wolą japonce od niemców. kwestia gustu :)
ja mojego mk3 95 rocznik, kupilem za 3200 , i mial tylko 180k na liczniku 0 sladow korozji, w srodku tez ok. bez rarytasów ale poduszka i el.szyby sa :). przez 2 lata tylko wymienialem to co konieczne + śr trłumik i bębny tył :)
dajmosik
Nowicjusz

Auto: Golf 3

26 Cze 2013, 07:11

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]