Honda Civic VI 1.4i 3d 1999r. - wskaźnik paliwa nie opada

03 Paź 2016, 22:34

Witam!
Mam szybkie pytanie, po przekręceniu i wyjęciu kluczyka wskaźnik poziomu paliwa nie opada do 0, czy to normalne czy powinienem się martwić? Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.
Pozdrawiam.
Kemot92
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

04 Paź 2016, 10:33

Kemot92 napisał(a):przekręceniu i wyjęciu kluczyka wskaźnik poziomu paliwa nie opada do 0, czy to normalne czy powinienem się martwić?
Wskazówka w górę idzie normalnie jak zatankujesz?
Jak wyłączysz zapłon to spada na czerwone pole? Zapala ci się rezerwa jak masz mało paliwa, sprawdzałeś to?

Generalnie te mechanizmy od wskaźnika poziomu paliwa są bardzo delikatne i czasem wyjęcie i włożenie licznika powoduje już problem.

Możesz spróbować zatankować na full i później wyjeździć paliwo do rezerwy.

Jak ktoś wcześniej gmerał przy liczniku to może być tak, że ta wskazówka nie będzie ci opadała do końca.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Paź 2016, 10:39

Idzie w górę i pozostaje taka nawet jak wyłączam zapłon. Rezerwa mi się nie zapala, a powinna, prawdopodobnie nie działa. Na razie zatankowałem około 23l (za 100zł) i wskaźnik pokazuje połowę baku (chyba poprawnie). Nurtuje mnie tylko to, iż po wyłączeniu zapłonu wskazówka powinna opaść (no chyba że zasilenia jest z innego obwodu elektrycznego). Pozdrawiam.
Kemot92
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

04 Paź 2016, 11:11

Twój Civic to model o oznaczeniu EP1? Jeżeli tak to spróbuj zrobić samodiagnostykę zegarów. Tu masz instrukcję:

1. Na zgaszonym silniku (zapłon wyłączony) wciskasz i trzymasz przycisk kasowania przebiegu.
2. Włączasz światła.
3. Włączasz zapłon (pozycja II) żeby zapaliły się kontrolki .
4. W czasie 5 sekund wyłączasz światła, włączasz i ponownie wyłączasz.
5. W czasie 5 sekund puszczasz przycisk kasowania przebiegu, a następnie przyciskasz i puszczasz 3 razy.

Po takim zabiegu na liczniku zegary i kontrolki powinny się zapalić, za wyjątkiem kontrolki od poduszek (airbag). Po przyciśnięciu przycisku kasowania przebiegu tryb uruchamia się ponownie.
Jak już sprawdzisz to żeby wyjść z trybu samodiagnozy trzeba wyłączyć zapłon lub ruszyć autem wtedy po przekroczeniu prędkości 2 km/h sam się zakończy.

Przy takim teście będziesz widział jak reaguje wskazówka od paliwa jeżeli nie przejdzie poprawnie testu to prawdopodobnie problem będzie w liczniku ze wskazówką. Jeżeli natomiast test wyjdzie bez problemowo to moim zdaniem rozwiązania trzeba szukać przy pływaku w zbiorniku tym bardziej, że nie działa ci rezerwa.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Paź 2016, 11:44

Nie wiem jak w civicu ale w lanosie ojca wskażnik pokazywał zawartość baku nawet przy wyjętym kluczyku i działał prawidłowo
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus NX w nowych wersjach
    NX, czyli jeden z najpopularniejszych modeli Lexusa doczekał się dwóch nowych wersji. Specjalne odmiany Spice & Chic oraz Cool & Bright wprowadzają w SUV-ie nowy wygląd, szersze wyposażenie standardowe i już ...
    Najdziwniejsze pomysły motoryzacyjne ostatnich lat
    Tegoroczne edycje targów motoryzacyjnych pokazały, że producenci samochodów podczas prac koncepcyjnych wciąż poszukują niestandardowych rozwiązań. Które z nich okażą się trafne, zweryfikuje czas. Eksperci ...