Honda Civic VI 97r. - bardzo duże zużycie oleju

27 Kwi 2015, 00:31

Cześć!
Posiadam Hondę Civic VI z silnikiem 1.4 z gazem. Tak jak napisałem w temacie, moim problemem jest to, iż samochód bardzo szybko "zużywa" olej (15W40). Obecnie wlewam litrową bańkę co ok.350km.
Przebieg to 233 tyś km (od 1997 do 2013 roku przy każdym przeglądzie był wpisywany w książeczce, więc jest to raczej wiarygodna wartość), samochód przez większość czasu wydala bezbarwne spaliny (czasami przy przyśpieszaniu, a rzadziej przy "zwykłej" jeździe zdarzy mu się wypluć z siebie szaro-niebieskie), a po zaparkowaniu nie zostawia nawet drobnych plam.
Teraz moje pytanie do Was brzmi: czy macie pomysł cóż może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Proszę o możliwie łopatologiczne odpowiedzi, bo jestem jeszcze "zielony" w temacie :)
mrlewy
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 02 2015
Auto: Honda Civic VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Kwi 2015, 08:37

skoro zdarza mu się zadymić na niebiesko to znaczy że olej ucieka z silnika przez wydech, czyli coś się skończyło w silniku.
kowalkcn
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 14 12 1993
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C5 I, Peugeot 407, 205
Silnik: 2.2hdi133KM,2.0hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Kwi 2015, 09:38

...co na przykład to może być?
mrlewy
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 02 2015
Auto: Honda Civic VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Kwi 2015, 17:26

Pierścienie tłokowe, uszczelniacze na zaworach
kowalkcn
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 14 12 1993
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C5 I, Peugeot 407, 205
Silnik: 2.2hdi133KM,2.0hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Kwi 2015, 17:49

Uszczelniacze na zaworach były niedawno wymieniane. Ech... czyli zostają TYLKO pierścienie na tłokach i remont silnika? :(
mrlewy
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 02 2015
Auto: Honda Civic VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Kwi 2015, 18:04

Raczej tak albo ktoś się nie przyłożył do roboty uszczelniaczy
kowalkcn
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 14 12 1993
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C5 I, Peugeot 407, 205
Silnik: 2.2hdi133KM,2.0hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co wpływa na ceny OC i AC?
    Pojemność silnika, model i marka samochodu, profil kierowcy i jego historia szkodowości jazdy – te wszystkie czynniki wpływają na wysokość składki pakietu ubezpieczeń OC i AC. Wysokość ceny polis komunikacyjnych dodatkowo ...
    Nie pozwól, by zeszło ciśnienie z opon
    Zasada 3xP - Porządne opony, Profesjonalny serwis oraz Prawidłowe ciśnienie – to jedna z najważniejszych reguł w przypadku pojazdów. Dlaczego? Ponieważ zły wybór ogumienia, jego złe założenie lub obsługa, ...

30 Kwi 2015, 14:57

No niestety na to wygląda... możesz sobie poczytać na ten temat http://iparts.webs.com/apps/blog/entrie ... ilnikowego ale niestety wydaje mi się, że remont silnika jest nieunikniony.
milky
Nowicjusz
 
Posty: 35
Prawo jazdy: 02 04 2010
Auto: Volvo V40 Hatchback
Silnik: T4 180 KM