Honda civic VI szarpie przy zmianie biegów i przyspieszaniu

21 Maj 2013, 11:37

Witam jestem posiadaczem hondy civic VI 1.4 90km. Mam taki problem że podczas zmiany biegów następuje szarpnięcie. Szczególnie przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3. Szarpniecie jest również w momencie gdy przykładowo jadę na 3 biegu trochę ponad 2000 obrotów puszczam całkowicie gaz obroty nieznacznie spadną a w momencie gdy znowu dodam gazu nawet delikatnie to szarpie przez chwile (takie wrażenie przód tył przód tył) i potem już normalnie przyspiesza. Jeszcze zauważyłem jedną rzecz. Na parkingu jadąc na jedynce bez wciśniętego sprzęgła ani gazu najpierw przez około 10 - 15 metrów jedzie normalnie aż nagle zaczyna szarpać (i znów wrażenie przód tył tylko że mocniejsze szarpnięcia ). Ostatnio miałem wymienianą poduszkę pod silnikiem tą od strony skrzyni biegów. Ale to nie pomogło. Jak 3 miesiące temu mechanik oglądał świece mówił że są ok.
Rakon
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Honda Civic VI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

21 Maj 2013, 16:46

Rakon napisał(a):Witam jestem posiadaczem hondy civic VI 1.4 90km. Mam taki problem że podczas zmiany biegów następuje szarpnięcie. Szczególnie przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3. Szarpniecie jest również w momencie gdy przykładowo jadę na 3 biegu trochę ponad 2000 obrotów puszczam całkowicie gaz obroty nieznacznie spadną a w momencie gdy znowu dodam gazu nawet delikatnie to szarpie przez chwile (takie wrażenie przód tył przód tył) i potem już normalnie przyspiesza. Jeszcze zauważyłem jedną rzecz. Na parkingu jadąc na jedynce bez wciśniętego sprzęgła ani gazu najpierw przez około 10 - 15 metrów jedzie normalnie aż nagle zaczyna szarpać (i znów wrażenie przód tył tylko że mocniejsze szarpnięcia ). Ostatnio miałem wymienianą poduszkę pod silnikiem tą od strony skrzyni biegów. Ale to nie pomogło. Jak 3 miesiące temu mechanik oglądał świece mówił że są ok.


To sprawdź wszystkie poduchy najpierw. Złap za silnik i pomachaj, zobacz czy nie zauważyłeś nic dziwnego (np. że za luźno chodzi). A jak te szarpnięcia wyglądają na obrotomierzu??? Jak z mocą??? Jak ze spalaniem??? Dolot szczelny???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Mniej spalasz, więcej masz - kluczowa jest technika jazdy
    Stosując odpowiednie techniki jazdy, w zależności od obecnego stylu jazdy, kierowca może zredukować zużycie paliwa nawet o 25%. Kluczowa jest prędkość i płynność, ale na poprawę efektywności energetycznej wpływa jeszcze wiele ...