REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Pierwsza rzecz to to że masz źle ustawioną temperaturę przełączania zasilania na LPG. Optymalnie powinno być po osiągnieciu około 30 stopni przez płyn chłodzący silnika.wolfu napisał(a):instalację gazową STAG, która odpala się po nagrzaniu silnika do 90 stopni
Temperatura w silniku nigdy nie jest idealnie stała i zawsze waha się w jakimś przedziale. Dla mnie masz coś źle podłączone jeżeli chodzi o instalację LPG mówię tu o wpięciu się w układ chłodzenia.wolfu napisał(a):Do momentu nagrzania silnika i odpalenia instalacji jest okej, jednak po przejechaniu kilometra/dwóch, jest nagłe ochłodzenie (z dmuchaw leci momentalnie zimne powietrze, nie ciepłe), gaz zostaje odcięty (przechodzę na benzynę, tak jakby silnik nie miał 90 stopni)
Co to za ekspert jak nie zmienił temperatury przełączania na gaz i nie ustawił odpowiedniejwolfu napisał(a):Problem próbowałem rozwiązać dwukrotnie - pierwszy "ekspert" stwierdził, że to wina instalacji gazowej. Zrobił przegląd, powymieniał filtry, skasował mnie na 500 złotych. Nie dało to nic, problem wrócił kilka dni później
Czy na benzynie było ok jak wyłączyłeś instalację gazową? Problem z zimnym powietrzem nie występował? Bo jeżeli tak to nie można tu obwiniać termostatu. Można było wymienić termostat bez wymiany płynu ale ok.wolfu napisał(a):Drugi fachowiec stwierdził to, co sam podejrzewałem, czyli termostat. Cała wymiana wraz z płynami wyniosła mnie 360 złotych. Po kilku dniach problem powrócił, jestem w punkcie wyjścia
To raczej wyklucza winę termostatu bo przy niższych temperaturach na trasie zauważyłbyś że temperatura silnika potrafi spaść.wolfu napisał(a):Jadąc w dłuższe trasy, gdzie non stop mam jakieś obroty (na trasie, autostradzie), problemu nie widać, wszystko działa sprawnie.
Wyłącz gaz i przejedź się przez miasto tylko na benzynie obserwując zachowania temperatury. Jeżeli okaże się że będzie ok to problemu trzeba szukać w instalacji i na początek proponuję odpowiednio ustawić temperaturę przełączania na zasilanie tym paliwem.wolfu napisał(a):Problem jest jednak, gdy jadę po mieście i co chwilę hamuje/stoję w miejscu. Wtedy silnik wariuje, co chwilę odłącza gaz i podłącza, co chwilę z dmuchaw wieje ciepłe i zimne powietrze
Wygląda na to że prawdopodobnie problem leży po stronie instalacji gazowej. Jeżeli tak jak napisałeś jechałeś na benzynie i nie było żadnych wcześniejszych objawów to myślę że oddawanie samochodu do zwykłego warsztatu gdzie nie zajmują się instalacjami lpg mija się z celem.wolfu napisał(a):Czy wina zatem jest tylko i wyłącznie po stronie gazu?
Tu raczej musiałbyś wcześniej na to reagować i jak byś odebrał od nich stary termostat można by było go z ciekawości sprawdzić czy faktycznie ma problemy z otwieraniem i zamykaniem. A teraz to już po sprawie. Oczywiście mogli tak zrobić że wymienili go jak im opisałeś że temperatura ci skacze bez sprawdzenia starego a to nic nie pomogło.wolfu napisał(a):Co z poprzednią ich "naprawą", gdzie wymieniany był termostat, i za całość wyszło prawie 400 złotych? Czy można żądać jakiegoś zwrotu? Bo skoro problem nie został rozwiązany, to znaczy, że wymienili termostat na chybił trafił, byleby coś zrobić, a nie bo byli tego pewni.
Cichy77 napisał(a):Dla mnie masz coś źle podłączone jeżeli chodzi o instalację LPG mówię tu o wpięciu się w układ chłodzenia.
wolfu napisał(a):Serwis oddzwonił, stwierdzili że do wymiany są króćce wody, że one teraz były połączone w jeden przewód, a oni chcą to rozdzielić na trzy (tak przynajmniej to zrozumiałem, nie jestem ekspertem). Koszt takiej roboty jest niski, więc na to mógłbym przystać.