Audi A3 8p 2.0 TDI Problemy z płynem chłodzącym po wymianie rozrządu

15 Gru 2019, 15:52

Witam, zakupiłem audi a3 8p z 2003 roku z silnikiem 2.0TDI 140KM o oznaczeniu BKD.

Przejechałem nim 1000km bez problemu, do czasu gdy zdecydowałem się na wymianę kompletnego rozrządu z pompą wody.

Po wymianie i przejechaniu 25 km na fisie ukazał się komunikat dotyczący płynu chłodzącego, otworzyłem maskę - zbiornik pusty , gdy odkręciłem korek, by dolać płynu poziom podskoczył z powrotem do poziomu. Oddałem go z powrotem do mechanika , ten stwierdził że układ chlodzenia był zapchany, przeczyścił go oraz odpowietrzył, po 100 km znikneło ogrzewanie a problem z płynem powrócił.

Moje pytanie to czy mechanik mógł popełnić jakiś błąd uszkadzając przy tym pompe wody lub co gorsza UPG?
GORAL
Obserwowany
 
Posty: 1

16 Gru 2019, 09:37

GORAL napisał(a):zbiornik pusty , gdy odkręciłem korek, by dolać płynu poziom podskoczył z powrotem do poziomu
Trzeba sprawdzić czy korek jest sprawny być może nie reguluje ciśnienia i za duże panuje w układzie chłodzenia.
GORAL napisał(a):Moje pytanie to czy mechanik mógł popełnić jakiś błąd uszkadzając przy tym pompe wody lub co gorsza UPG?
Pompę raczej ciężko uszkodzić, a przy UPG nic nie robił więc tu jak by ją miał uszkodzić?

Ogólnie z tego co piszesz płyn nie znika i nie ubywa bo jak odkręcisz korek wraca do stanu wyjściowego, dobrze rozumiem?

GORAL napisał(a):Oddałem go z powrotem do mechanika , ten stwierdził że układ chlodzenia był zapchany, przeczyścił go oraz odpowietrzył
Wiesz co było dokładnie zapchane? Chłodnica?

GORAL napisał(a):po 100 km znikneło ogrzewanie a problem z płynem powrócił
A co się wtedy dzieje z temperaturą silnika? Waha się czy jest stała?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!