Honda Civic VIII 1.8 VTEC - który olej będzie lepszy?

27 Maj 2020, 10:41

Tym razem Ja mam pytanie i z ciekawości chciałbym zasięgnąć waszej porady. Znajomy ma takie auto jak w temacie i jeździ na oleju Motul 8100 Eco-nergy 0w30. Problem w tym, że silnik mu trochę tego oleju popija i zastanawiam się czy nie warto by było zmienić tego oleju na np. Gulf Formula G 0W40 (widzę że ciężko go kupić) tu niby wskaźnik lepkości jest trochę mniejszy ale przy 100 stopniach jest wyższy do tego wyższa jest sporo zawartość siarki bo ma 1,51 w porównaniu do Motula który ma 1.09. TBN przy Gulfie też jest wyższy.

@PhantomASA1 co o tym sądzisz? Masz może jakiś lepszy sprawdzony olej do tego silnika? Oczywiście wszystkie opinie mile widziane.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

29 Maj 2020, 20:35

Rokiko, muszę mieć trochę czasu by zrobić porównania, na wstępie już mogę tylko napisać,ze według mnie słusznie celujesz w index lepkościowy, czyli OW40, każde zalecenie oleju przez producenta to wymóg minimalny ale im niższy wskażnik zimowy, tym lepszy olej, skoro Honda popija olej, to niekoniecznie musi być źle dobrany, trzebaby spojrzeć na parametry tego oleju, które informują o jego skłonnościach do ubywania, gdy np.pierścienie puszczają lub olej zanadto odparowywuje,pytanie tylko, jaki jest tryb jazdy tego auta oraz co ile wymienia olej,oraz czy wraz z przebiegiem oleju popija go wiecej? Ale już teraz mogę postawić diagnozę wstępną, że na takim indexie lepkościowym silnik mu długo nie posłuży.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Maj 2020, 21:16

Kolego Rokiko, ten Motul posiada parametry dosyć b.dobrze ale jest jeden b.ważny, który ten olej dyskwalifikuje, to bardzo ważny parametr, już domyślam się czemu silnik olej popija, natomiast Gulf 0W40 jak zwykle wszystkie parametry ma zdecydowanie lepsze, wskażnik lepkości aż 180, tylko jest jeden problem, jakościowe wymagania Hondy to A5/B5, ten Gulf tego wymogu nie spełnia, szukamy dalej, jutro podam namiary na najlepszy olej do tego silnika.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Maj 2020, 21:31

PhantomASA1 napisał(a):pytanie tylko,jaki jest tryb jazdy tego auta,oraz co ile wymienia olej,oraz czy wraz z przebiegiem oleju popija go wiecej?
Auto sporo jeździ po mieście na odcinkach po 15km, czasem jakaś trasa raz na dwa tygodnie 200+200.
Olej wymieniany co 10tkm. Zrobił nim dopiero jakieś 40tkm.
Z tego co wiem chyba więcej go ubywa jak jeździ więcej po mieście.

Dzięki za odpowiedzi :) ciekaw jestem jaki to będzie olej.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

29 Maj 2020, 21:37

Pomyłka, do tego silnika norma A3/B3, Gulf te normę przewyższa, kolega może śmiało wlać ten olej ale widzę, że na rynek polski nie ma go w ofercie, ten Motul został dobrany po prostu fatalnie, przez jeden kluczowy a b.słaby parametr, który ma przeznaczenie do zupełnie innych silników, Forda, stosowanych w Volvo. Jeśli kolega jeżdzi takim trybem, to indeks lepkości OW40 będzie idealny, tylko rada, niech wymienia olej co 6-7 tyś km, dlaczego? Masz odpowiedż w swojej informacji, że po mieście zużywa oleju więcej, a na trasie mniej, dlaczego tak jest?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Maj 2020, 22:09

PhantomASA1 napisał(a):Gulf te normę przewyższa,kolega może śmiało wlać ten olej,ale widzę,że na rynek polski nie jest w ofercie
No właśnie patrzę i widzę że nie ma go i chyba będzie problem z jego kupnem Gulf Formula G 0W40. Hm, to jaki polecasz z dostępnych na naszym rynku?

PhantomASA1 napisał(a):Masz odpowiedż w swojej informacji,ze po mieście zużywa oleju więcej a na trasie mniej,dlaczego tak jest?!
On jeździ raczej spokojnie nawet nie wiem czy załącza mu się VTEC. Mówiłem mu żeby od czasu do czasu go trochę przeciągał tak ponad 4 tyś. obr.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niesprawne hamulce - plaga na polskich drogach
    Instytut Transportu Samochodowego zbadał popularne w Polsce płyny hamulcowe. Wyniki badań są zatrważające. Wiele z nich nie spełnia wymaganych norm. A polscy kierowcy często nie zwracają uwagi na to, co płynie w układach ...

29 Maj 2020, 22:42

Jutro poszukamy oleju właściwego, dlaczego by nie można zastosować 5W40 GX?! Popatrzę jeszcze na oleje Gulfa 30 tki, sprawdze ich parametry, bo to, że 30 wcale nie oznacza, że silnik może przez taką lepkosć brac olej, tutaj jest inny problem, kolega jeżdzi dużo blisko, ssanie często, benzyna przecieka do oleju i spada lepkość, dlatego polecałbym 40 tkę. Na trasie olej dobrze się rozgrzewa, benzyna odparowywuje i lepkość powraca, dlatego mniej oleju zużywa, jutro podam namiary, sprawdze jeszcze Elfa, bo ma być tanio, a rewelacyjnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Maj 2020, 12:13

Rokiko, Elf Synthese 0W40, co prawda nie ma wyśrubowanego TBN ale benzyniakowi ten wskażnik w tym przypadku wystarczy aż nadto, co prawda mobil 1 posiada trochę lepsze parametry ale nie mam zaufania do zachowania parametrów olejów rozlewanych w Polsce, na trzecim miejscu jest VALVOLINE SYNPOWER.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Maj 2020, 14:29

PhantomASA1 napisał(a):Elf Synthese 0W40
Sprawdziłem i on nie jest już produkowany :/ zostaje zatem Valvoline SYNPOWER bo ja do Mobila też nie jestem przekonany.

A co byś powiedział na Motul 8100 X-MAX 0W-40 vs ten Valvoline?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

30 Maj 2020, 20:10

Te oleje posiadają b.zbliżone parametry,podobnie jest np.z Ravenolem,przewyższa je AMSOIL Sygnature series ,najlepszy wskażnik odparowywalności,Ja jednak szczerze wybrałbym olej MANNOL,myśle,ze najlepszy współczynnik ceny do jakości,zastanawiałem się czemu te oleje tak rewelacyjnie wypadają w testach przeprowadzanych na YT,testy zimowe oraz test na odporność filmu smarnego,cóż,zawieraają nie tylko długołańcuchowy alkarosulfonian wapnia,do tego jeszcze molibdenowy amid,a jak wiadomo nie ma związku,który by gwarantował takie obnizenie współczynnika tarcia jak molibden,poza tym molibden przyczynia sie do obnizenia zdolnosci oleju do przenikania do komory spalania,jest jeszcze wskaznik jakosci SN ,CH4,oraz lepkosci 185,to robi wrazenie,Mannol podaje skład chemiczny produktów,podobnie ELF oraz Gulf,ja bym w tym wypadku wybrał olej Mannol,jesli jednak koledze nie żal pieniędzy,to AMSOIL,potem MOTUL a na końcu VALVOLINE.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Maj 2020, 20:57

PhantomASA1 napisał(a):Mannol podaje skład chemiczny produktów
A gdzie można go sprawdzić bo na ich stronie znalazłem jakąś katrę tego oleju ale mało tam informacji jeżeli chodzi o jego właściwości. Mówię o Mannol Legend+Ester 0W-40 API SN/CH-4 7901.

PhantomASA1 napisał(a):przewyższa je AMSOIL Sygnature series
Widzę że ten pochodzi ze Stanów. Niecały litr poniżej 50zł. Propozycja ciekawa aczkolwiek będzie najdroższa. Jednak tą decyzję pozostawię już właścicielowi tego autka :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

30 Maj 2020, 21:55

Produkty AMSOIL to już najwyższa półka,warte swojej ceny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Maj 2020, 22:09

PhantomASA1 napisał(a):Produkty AMSOIL to już najwyższa półka,warte swojej ceny.
Znalazłem przed chwilą specyfikację i faktycznie patrząc na parametry ma naprawdę wyśrubowane. Nie słyszałem wcześniej o tych olejach ale widzę że warto się nimi zainteresować jak ktoś może trochę więcej wydać.

Dzięki za pomoc! :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

31 Maj 2020, 07:34

Produkty AMSOIL to w sumie takie Rollsy wśród olejów, ceny zbliżone do YACCO, niestety ale YACCO, chociaż cena bliżniacza w tym zakresie lepkości jest olejem porównywalnym z pozostałymi a drogim, kolega poczuje róznicę w pracy silnika, poza tym ten olej jako jedyny z wymienionych posiada kwalifikację energooszczędną ILSAC G-F5, to b.trudne do osiągnięcia w tym zakresie lepkościowym oraz w tych parametrach, silnik powinien mniej palić o ok. 3-5 %, polecam.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Maj 2020, 18:34

Dzisiaj patrzyłem na test bliźniaczych olejów Motul oraz Amsoil, 5W30 obydwa, na Motulu silnik benzynowy 2 litrowy zrobił trochę ponad 6000 km, na Amsoil ponad 8000 km w tym samym silniku, trasy cały czas 10 km w jedną oraz 10 km z powrotem, oleje zostały oddane do analizy chemicznej, labolatorium specjalistyczne, stwierdzono w każdym zawartość 5% benzyny, minimum 5%, mogło być więcej laboratorium bada tylko w skali 5% towej, TBN w obydwu olejach spadł do 3, granica dopuszczalna to 2, poza tym w A. stwierdzono molibden, jest używany jako dodatek, natomiast magnezu, który chroni przed korozją wnętrza silnika w A. było 70 razy więcej, w Motulu 11, a w A 700 jednostek, już nie pamiętam, którego pierwiastka było o ponad 50 razy więcej w A. chyba fosforu, który chroni silnik przed zużywaniem się, cynku też było zdecydowanie więcej. Właściciel auta stwierdził, MOTUL, pa, pa! Amsoil przebył 2000 km więcej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)