Jaki olej do Ford Fiesta MK6 - 300 tys przebieg

17 Cze 2020, 11:34

Witam wszystkich, myślę nad zmianą oleju do mojej fiesty MK6 (benzyna z gazem). Obecnie ma 300 tys przejechane, jest często użytkowana, na długich dystansach. Kupiłam ją jak miała przejechane 140tys - od tego czasu cały czas leje olej GM 10W40 - generalnie silnik bierze olej. Zastanawiam się czy warto zmienić olej na jakiś inny z racji że ma tak duży przebieg? GM 5W30? Co uważacie?
Dzięki za pomoc :)
Pchlisko12
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Cze 2020, 12:15

Jaki masz silnik w tym samochodzie?
Ile oleju bierze tak na 1000km?

Przy takim przebiegu i nadmiernym poborze oleju zmiana z półsyntetyka na pełny syntetyk który wskazałaś raczej nie jest zalecana.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

17 Cze 2020, 12:18

Silnik 1299cm3. Ile dokładnie bierze to nie wiem, ok litra na 1000 km
Szczerze nie znam się na tym.. dlatego też pytam. Czyli lepiej zostać przy 10W40? Czy zmiana oleju może wpłynąć na to, że auto przestanie brać?
Pchlisko12
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Cze 2020, 13:04

Ewentualnie na jaki olej mogłabym zmienić?
Pchlisko12
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Cze 2020, 13:16

Pchlisko12 napisał(a):Ile dokładnie bierze to nie wiem, ok litra na 1000 km
No to już sporo. przypuszczam że zmiana na pełny syntetyk mogła by zwiększyć tą wartość.
Pchlisko12 napisał(a):Czyli lepiej zostać przy 10W40?
Ja bym został przy półsyntetyku.

Pchlisko12 napisał(a):Czy zmiana oleju może wpłynąć na to, że auto przestanie brać?
Całkowicie nie przestanie i tu można by było pokusić się o dokładne sprawdzenie silnika jeżeli nic niepokojącego nie zostanie odkryte to pokusić się można o płukankę bo być może pierścienie są zapieczone i przez nie najwięcej oleju ucieka. Wtedy po takim zabiegu można zalać pełny syntetyk o którym wspomniałaś. Trzeba jednak pamiętać, że całkowicie silnik nie przestanie brać ale jest szansa że będzie go mniej pobierał.

To jest mały silnik i spory przebieg więc może mieć już sporo nagaru w środku. Płukanka może być ryzykowna.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

18 Cze 2020, 14:30

Ok, dzięki za pomoc :-)
Pchlisko12
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ferrari LaFerrari hybrid - 2,7 sek., 950 KM
    W chwili wprowadzenia na rynek w 2013 roku model ten był nie lada sensacją. Była to bowiem zarówno pierwsza hybryda w historii legendarnej, włoskiej marki, jak również najszybszy model w jej dziejach. Zaplanowano ...

19 Cze 2020, 12:30

Rokiko napisał(a):Płukanka może być ryzykowna.

Zgadza się - wypłucze nagar tam gdzie nie trzeba i zrobią się luzy i silnik pójdzie na szrot.
Rokiko napisał(a):Czyli lepiej zostać przy 10W40?

Tak. Lepiej zostać przy tym oleju i w sumie pokusiłbym się o kupowanie oleju najtańszego, pamiętając o lepkości ( SAE ) i jakości ( AP I).
Chyba, że pokusisz się o wymianę pierścieni olejowych na tłokach, które mogą być zapieczone i przepuszczają olej do komory spalania. Ale to już są koszta.
No i warto sprawdzić też, czy ten olej gdzieś nie wycieka - zajrzeć pod maskę, pod spód silnika, czy nie jest od spodu uświniony olejem. Warto też zwrócić uwagę po odjechaniu z miejsca parkingowego, czy pod autem nie ma plam oleju.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000