Jaki olej do Ford Fiesta MK6 - 300 tys przebieg

17 Cze 2020, 11:34

Witam wszystkich, myślę nad zmianą oleju do mojej fiesty MK6 (benzyna z gazem). Obecnie ma 300 tys przejechane, jest często użytkowana, na długich dystansach. Kupiłam ją jak miała przejechane 140tys - od tego czasu cały czas leje olej GM 10W40 - generalnie silnik bierze olej. Zastanawiam się czy warto zmienić olej na jakiś inny z racji że ma tak duży przebieg? GM 5W30? Co uważacie?
Dzięki za pomoc :)
Pchlisko12
Nowicjusz

17 Cze 2020, 12:15

Jaki masz silnik w tym samochodzie?
Ile oleju bierze tak na 1000km?

Przy takim przebiegu i nadmiernym poborze oleju zmiana z półsyntetyka na pełny syntetyk który wskazałaś raczej nie jest zalecana.
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

17 Cze 2020, 12:18

Silnik 1299cm3. Ile dokładnie bierze to nie wiem, ok litra na 1000 km
Szczerze nie znam się na tym.. dlatego też pytam. Czyli lepiej zostać przy 10W40? Czy zmiana oleju może wpłynąć na to, że auto przestanie brać?
Pchlisko12
Nowicjusz

17 Cze 2020, 13:04

Ewentualnie na jaki olej mogłabym zmienić?
Pchlisko12
Nowicjusz

18 Cze 2020, 13:16

Pchlisko12 napisał(a):Ile dokładnie bierze to nie wiem, ok litra na 1000 km
No to już sporo. przypuszczam że zmiana na pełny syntetyk mogła by zwiększyć tą wartość.
Pchlisko12 napisał(a):Czyli lepiej zostać przy 10W40?
Ja bym został przy półsyntetyku.

Pchlisko12 napisał(a):Czy zmiana oleju może wpłynąć na to, że auto przestanie brać?
Całkowicie nie przestanie i tu można by było pokusić się o dokładne sprawdzenie silnika jeżeli nic niepokojącego nie zostanie odkryte to pokusić się można o płukankę bo być może pierścienie są zapieczone i przez nie najwięcej oleju ucieka. Wtedy po takim zabiegu można zalać pełny syntetyk o którym wspomniałaś. Trzeba jednak pamiętać, że całkowicie silnik nie przestanie brać ale jest szansa że będzie go mniej pobierał.

To jest mały silnik i spory przebieg więc może mieć już sporo nagaru w środku. Płukanka może być ryzykowna.
Rokiko
Forumowicz VIP