Honda Civic VIII(1.8l) VS. Opel Astra H(1.6 turbo )

28 Gru 2014, 17:09

Te dwa auta i które byście wybrali i dlaczego?
Jak dla mnie za Hondą głownie przemawia wygląd no i ogólnie solidne, mało palące auto, a ze strony Opla kusi mnie elastyczność silnika - 230 Nm przy 1980-5500 (katalogowo).
Kwota jaką dysponuje to max 35k zł.
Samochód będzie używany 40/60 trasa miasto.
przebiegi jakie robię rocznie to trochę ponad 10tys. więc chyba raczej benzyna niż ropniak.
Obecnie jeżdżę Peugeotem 206 1.4 benzyna 75km i w sumie na niego nie narzekam(bezawaryjne auto) ale jedyne co mnie wkurza i czego mi brakuje to moc! :angry:
Ostatnio edytowany przez matheo789, 29 Gru 2014, 14:46, edytowano w sumie 1 raz
matheo789
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Białystok

28 Gru 2014, 17:41

mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Gru 2014, 14:47

Ktoś coś poradzi?
matheo789
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Białystok

29 Gru 2014, 15:23

Co kto lubi - 1.8 i-vtec 140KM to typowa wysokoobrotówka, oszczędna i raczej powolna przy niskich obrotach, dynamiczna i dużo paląca przy wysokich :) Przed każdą próbą wyprzedzania redukcja o jeden, czasem dwa biegi jest koniecznością, by manewr przeprowadzić sprawnie i bezpiecznie. Nie każdy lubi taką jazdę, jeśli użytkowałeś wcześniej diesla będziesz musiał się przestawić, inaczej będziesz rozczarowany.
Osobiście na tak skromniutkie przebiegi roczne kupiłbym na Twoim miejscu jakąś 3-litrową (lub więcej) benzynkę :yes:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Gru 2014, 19:55

Ja brałbym Hondą z racji prostoty auta, oszczędności i niskiej awaryjności. Astrę brałbym w wersji 2,0T, bo to sprawdzony silnik.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Gru 2014, 01:09

łysy30 napisał(a):Osobiście na tak skromniutkie przebiegi roczne kupiłbym na Twoim miejscu jakąś 3-litrową (lub więcej) benzynkę

Benzyna 3 litry to mi tylko z BMW się kojarzy ale za te do 35k zł pewnie nie znajdę nic pierwszej świeżości w sedanie poza tym ta marka źle się kojarzy... z bezmózgowiami na drodze(choć z pewnością są i normalni kierowcy)
matheo789
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Białystok
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Więcej o 160 kilometrów dróg w systemie viaTOLL
    Przybywa nam dróg w ogólnopolskiej sieci dróg płatnych viaTOLL. Aktualnie viaTOLL powiększy się o kolejne 160 kilometrów. Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów od 30 marca br. do mapy ...

31 Gru 2014, 09:47

Niekoniecznie tylko BMW (chociaż troszkę dziwne, że kierujesz się stereotypami, a nie tym, co auto może Ci zaoferować), fajną opcją jest np. Audi A3 8P 3.2 (na minus - ogromne spalanie, ale dobra instalka i zawsze można je trochę ograniczyć, serwis też drogi, ale przyjemność kosztuje), słyszałem, że Mondek mk3 3.0 przyjemnie jeździ, ale nie wiem czy budżet byłby wystarczający na takie wozidełko (może Koniu się orientuje). Ogólnie jeśli oczekujesz po Civicu, że będzie rakietą to się rozczarujesz - to po prostu dynamiczny kompakcik, nic więcej.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

31 Gru 2014, 09:59

łysy30 napisał(a): Ogólnie jeśli oczekujesz po Civicu, że będzie rakietą to się rozczarujesz - to po prostu dynamiczny kompakcik, nic więcej


Po 75KM w peugeocie na pewno odczuje różnicę :roll:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

31 Gru 2014, 10:03

yeti65 napisał(a):Po 75KM w peugeocie na pewno odczuje różnicę :roll:


Chwilowo tak, ale potem będzie lekkie rozczarowanie - jeśli kupuje auto wyłącznie dla osiągów :yes: Też przed zakupem Civica jeździłem 75-konnym potworem, więc coś o tym wiem :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

31 Gru 2014, 10:07

łysy30 napisał(a): Przed każdą próbą wyprzedzania redukcja o jeden, czasem dwa biegi jest koniecznością, by manewr przeprowadzić sprawnie i bezpiecznie. Nie każdy lubi taką jazdę, jeśli użytkowałeś wcześniej diesla będziesz musiał się przestawić, inaczej będziesz rozczarowany.

Tu masz 100% racji :yes: :yes: Ja się przesiadłem z almery 2.0D 75KM właśnie na wolnossącą benzynę i na początku miałem problemy z jazdą na niskich obrotach,bez redukcji miałem wrażenie że to almera lepiej się zbierała :lol: :lol: :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

31 Gru 2014, 10:15

yeti65 napisał(a):Ja się przesiadłem z almery 2.0D 75KM właśnie na wolnossącą benzynę i na początku miałem problemy z jazdą na niskich obrotach,bez redukcji miałem wrażenie że to almera lepiej się zbierała :lol: :lol: :lol:


To wyobraź sobie co czułem przesiadając się z Audi A3 1.8T 150KM (210 Nm przy 1750 obr/min) do Seata Ibizy 1.4 16v 75KM (128 Nm przy 3800 obr/min)... :D Łapałem się na tym, że co chwila sprawdzałem czy aby nie mam zaciągniętego ręcznego :mrgreen:
Dlatego też w przypadku autora polecam przejażdżkę jednym i drugim autem i wybór tego, który da większą przyjemność z jazdy.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

31 Gru 2014, 10:27

łysy30 napisał(a):To wyobraź sobie co czułem przesiadając się z Audi A3 1.8T 150KM (210 Nm przy 1750 obr/min) do Seata Ibizy 1.4 16v 75KM (128 Nm przy 3800 obr/min)...

Jak długo wytrzymałeś z tą ibizą :?: :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

31 Gru 2014, 11:03

yeti65 napisał(a):Jak długo wytrzymałeś z tą ibizą :?: :lol:


Półtora roku :wink: Potrzebowałem małolitrażowego dupowoziku na dojazdy do pracy, a spalanie w A3 na krótkich dystansach było potworne...Ogólnie autko było fajne i całkowicie bezawaryjne, tyle, że z czasem okazało się, że muszę robić też kilkuset kilometrowe trasy, a na nich była męczarnia z wyprzedzaniem...No i o dziwo - 140 - konna Honda pali mi mniej niż Ibiza :D koniec OFF top.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

31 Gru 2014, 16:53

Wolnossak a uturbiony silnik to za bardzo nie ma jak porównać bedzie zawsze uturbiona benzynka lepiej jechac biorąc pod uwagę takie pojemności.
Plus za wolnossakiem prosta konstrukcja sparwdzona od lat.
Nie wiem czasem czy ten 1.6 od Opla nie jest z tych nowoczesnych i ma zintegrowane turbo z kolektorem. Tu jak coś padnie to tanio nie bedzie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Sty 2015, 12:14

łysy30 napisał(a):Potrzebowałem małolitrażowego dupowoziku na dojazdy do pracy,

to wybrałeś chyba najgorszą technologię (VW) jeśli chodzi o spalanie. Dużo żarło i nie jedzie jak sam zauważyłeś, Japoński silnik lepiej by się zbierał i mniej palił co widać po Civicu :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010