Honda Civic vs Opel Vectra B

Które auto kupić?

Honda Civic VIgen.
9
41%
Opel Vectra B
13
59%
Razem głosów : 22

15 Cze 2009, 17:06

Witam wszystkich!

Od jakiegoś czasu planuję zakup auta (po powrocie z wakacji), rozważałem już kilka opcji, i koniec końców zostały mi dwie opcje, czyli jak w temacie, [link do oferty na Allegro wygasł] bądź [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Na zakup chciałbym przeznaczyć ok 7-8tys., ale nie mogę się zdecydować. W tej cenie allegro pokazuje mi zarejestrowane w Polsce autka z 1996/97 roku. Nie chcę wydać zbyt dużo, bo tak czy inaczej będę musiał dorzucić ~1500zł na przerejestrowanie i OC (a nie mam zniżek z racji tego, że jestem kierowcą początkującym).

Więc chciałbym Was poprosić o jakiekolwiek rady: chciałbym autko jak najmniej awaryjne, a słyszałem że Hondy takie właśnie są, do tego części zamienne do Opla są droższe i eksploatacja Opla też. Wiadomo, Civic jest mniejszy i zrywniejszy, więc wystarczyłby mi model 1,4 o mocy 90KM, a jego odpowiednik w oplu to pewnie jakieś 1,6-1,8 i na pewno ponad 100KM. I w tym przedziale cenowym Vectra ma fajniejsze wyposażenie, m.in. klimatyzację. Ogólnie ten opel bardziej mi się podoba od Hondy, ale z drugiej strony, chce tym pojeździć przez jakiś czas i nie zbankrutować...

No i gaz czy benzyna? Kumpel ma Xantię na gazie i same z tym problemy, więc traktuję instalację gazową z dystansem.

Bardzo liczę na Waszą pomoc :)
hedd
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lublin

16 Cze 2009, 08:55

Moim zdaniem lepsza będzie Honda. Bardzo dobre silniki, napewno lepsze niż w oplu. Mniej rdzewiejące blachy i ogólnie to całkiem przyjemne samochody. O LPG się nie wypowiem bo jestem totalnym przeciwnikiem i byłbym nieobiektywny. :cool:

Pozdro
NISMO FAN
dominik26
Początkujący
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łowicz \ Łódzkie

16 Cze 2009, 10:15

Dobrze założona instalacja nie zaszkodzi pełnosprawnemu silnikowi.