Auto do 15000zł ... SDI?

18 Lip 2009, 17:10

Witam serdecznie :)

Auto będzie głownie jeździło po mieście, raz na 2-3 tyg dłuższa trasa do rodzinnego miasta ( 90km) pewnie jakieś 1600km/m-c będę robił.
Zależy mi przede wszystkim na bezawaryjności oraz niskim spalaniu, moc na chwile obecną nie jest moim priorytetem, jestem młodym kierowca, a to będzie moje 2 auto po maluchu ;]
Osobiście myślałem o Golfie IV 1.9 TDI, ale żeby takiego dostać w dobrym stanie, czyli nie z milionowym przebiegiem to potrzebuje 20000zl - niestety nie mam. Dlatego wynalazłem sobie Golfa IV 1.9 SDI i na chwile obecna jest to mój faworyt, za te 15000 można już dostać fajnego golfa :) Opinie bardzo mile widziane...

Myślałem też o Astrze, oczywiście na rope ;] Czy będzie to lepszy wybór od Golfa?
Mam spory mętlik w głowie i będę bardzo wdzięczny za wszystkie rady, jakie auto Wy byście mi polecili?
Z góry dziękuję za odpowiedź :)
ProTTest
Nowicjusz

18 Lip 2009, 17:33

Ja szukam samochodu i raz na giełdzie trafił się golf SDI właśnie, 5D, pełna elektryka,bez klimy, facet oddawał za 15200. Był nawet w dobrym stanie ale jak się nim przejechałem to muł straszny i nie za dobrze mi się jeździło więc sobie odpuściłem. Ale jak Ci nie przeszkadza brak mocy (piszesz że raz na 2-3tyg dłuższa trasa więc tu bym się zastanawiał czy trochę więcej KM się nie przyda) to myślę że są to silniki dużo bardziej wytrzymałe od TDI, mniej wrażliwe na jakość paliwa, spalanie mają porównywalne do TDI.
Astra 1.7 DTI będzie podobna w osiągach do SDI, trwałością myślę ze też.

Jeżeli nie wozisz wielu osób to pomyśl może na Polo SDI. Trwałość podobna, cena może nawet niższa od Golfa a z takim silnikiem na pewno będzie się lepiej jeździło zarówno po mieście i w trasie:-)
Kamilp
Początkujący

Prawo jazdy: 01 01 2001

18 Lip 2009, 18:34

A o Focusie nie myślałeś? Silnik 1.8 TDDi mało pali, jest mało awaryjny, a ma moc podobną do Golfa TDi, a jak kolega wyżej wspomniał więcej koników w trasie może się przydać.