Honda civic wywalony wąż z chłodnicy

20 Kwi 2013, 22:49

No i problem nie jest prosty ;/ ( Od razu mówię, że chodzi o samochód brata) Miał takie coś wskazówka od temperatury szła mu do góry i do góry, ale włączał ogrzewanie i było równo 90 stopni i tak przez pół roku jak nie więcej. Ostatnio nawet nie włączał ogrzewania i tak było... Twierdził, że to wskazówka świruje itd, no w sumie muszę przyznać, że mi też tak się wydawało... Lecz dzsiaj chciałem jego samochodem pojechać na dyskoteke ( bo mój za mały żeby zabrać wszystkich) Tak więc jedziemy patrze wskazówka rośnie, włączam ogrzewanie delkiatnie spada, a patrzę za samochód i zamarłem widząc dym. Oczywiście staję w jednej seknudzie (cud że był akurat parking) gaszę samochód, otwieram maskę i płyn chłodniczy na całej masce, na silniku, na filtrze powietrza etc. dymi. No cóż zacząłem powoli szukać skąd go wywaliło, myślałem o chłodnicy, lecz nic nie bylo po niej widać, nawet płynu nie było za wiele na niej, tak więc patrzę przewód ok... szukam, szukam, mam z tyłu silnika wchodzi drugi przewód i wywaliło go, po prostu spadł. Zadzwoniłem po znajomego i odholował, bo przecież nie będę tak jechać, nawet jak bym nałożył wąż to i tak bym się bał. Moje pytanie teraz, dlaczego tak się stało, dlaczego działo się tak ze wskazówką temperatury? Co mogło spowodować że wywaliło wąż ?
projec
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Seat Arosa, 1.0 MPI 50KM

21 Kwi 2013, 08:49

Proste,zagotowało płyn, a para to moc jak wiesz potężna,lokomotywy rusza z miejsca,czasami potrafi rozwalić połowę domu(kiedyś bimbrownikowi w bloku się to przytrafiło),czujnik tego nie wyłapał,gdyż płynu było mało.Gdyby to był Diesel,to już dawno mielibyście po tzw.,,pticach,,Jeśli wskazówka pokazuje,że coś nie jest tak z temp.płynu,należy szybko reagować i nie oszukiwać siebie i pocieszać,że to wina wskazówki,to należy brać pod uwagę na samym końcu,po sprawdzeniu wszystkiego.Być może pompa wody wam siadała,aż w końcu szlag ją trafił.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Kwi 2013, 09:17

Założyć wąż, na wąż opaskę zaciskową, nalac płynu do zbiorniczka wyrównawczego żeby było między min a max, uruchomic samochód i obserwować jak przebiega nagrzewanie. Wskazówka powinna powoli rosnąc aż do 90 stopni. Przy około 95 stopniach powinien się włączyć wentylator na małych obrotach. Jak temperatura wzrośnie do około 98 stopni, powinna włączyć się duża prędkość obrotowa wentylatora. Równocześnie nalezy obserwować, czy chłodnica robi się ciepła czy nie. Winna może być pompa, jak pisał kolega, a równie dobrze winnym może być termostat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Kwi 2013, 20:18

NO tak w zasadzie macie rację, mam jedynie obawy o uszczelkę pod głowicą i samą głowicę ;/ Poza tym problem z założeniem węża, jest to dokładnie ten który wychodzi z silnika, spod głowicy w stronę nagrzewnicy ( tak mi się wydaje ), nie mogę go nałożyć na tą rurkę wystającą... wąż jest mało elastyczny ;/ średnice ich są równe jak nawet rurka nie ma większej średnicy od wewnętrznej średnicy węża, idzie ciężko... MOże spróbuje jeszcze na ludwik :P chyba że możecie coś poradzić ?
projec
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Seat Arosa, 1.0 MPI 50KM

21 Kwi 2013, 20:35

Zanurz końcówkę węża we wrzącej wodzie,wleźć musi.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

22 Kwi 2013, 20:29

Auto już na warsztacie, węża nie założyłe, złe podejeście, wąż już sparciały i z ubytkami więc i tak pewnie do wymiany... Niech się już Oni martwią. Grunt by zrobili wszystko dobrze, warsztat taki sobie, ale niestety nic dobrego w mojej okolicy i tak nie ma ;/
projec
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Seat Arosa, 1.0 MPI 50KM