Hyundai Getz - zbiornik wyrównawczy płynu układu chłodzenia.

21 Kwi 2013, 23:10

Witam,
Niedawno zrobiłem prawo jazdy i w związku z tym odziedziczyłem Getza 1.3 (rocznik 2004) w spadku :naughty: No i wiadomo pierwszy samochód, zaczynam się interesować więc uprzedzam - jestem początkujący. Do rzeczy:
Zaglądam pod maskę, żeby sprawdzić stan płynu chłodzącego, a tam 'zbiornik wyrównawczy płynu układu chłodzenia"(tak to się chyba fachowo nazywa) puściutki! Więc dolałem płynu do chłodnic "Borygo" -35*. Płyn różowego koloru-będzie na zdjęciu. I co się okazało - prawie wszystko spłynęło. Trochę jednak zostało. Wydaje mi się, że zbiornik nadaje się do wymiany?

Zdjęcie
Zdjęcie

Na ostatnim zdjęciu, poniżej widać na spodzie zbiorniczka z różowym płynem, dokładnie na przewodzie( chyba to jest przewód-ciężko stwierdzić, trudny dostęp) tworzącą się KROPLĘ PŁYNU.
Zdjęcie

Do zbiorniczka wyrównawczego dolałem taki płyn:
Zdjęcie

Moje pytania:
1. Co Waszym zdaniem powinienem zrobić? Czy to, że płyn ścieka to wina zbiorniczka, czy może tego "przewodu" który jest doprowadzony na spodzie?
2. Jeżeli wymiana zbiorniczka-to ile on powinien kosztować? jestem początkujący nie bardzo się znam...
3. Przy wymianie, chciałbym to zrobić sam, żeby się czegoś nauczyć. Z tego co widzę to nie jest jakieś szczególne skomplikowane. Na zdjęciu poniżej oznaczyłem w którym miejscu jest śruba mocująca zbiorniczek, problem w tym, że ona jest pod spodem tego metalowego elementu(blachy) który oznaczony jest na żółto.
Zdjęcie
Czy poradzę sobie z jego rozkręceniem? Tam jest ten zatrzask do maski, żeby się otwierała, boję się, że coś uszkodzę i potem z otwartą maską będę jeździł :D Czy może jest jakiś inny sposób na dostanie się do zbiorniczka?
4. Tak z ciekawości, co groziło mojemu wehikułowi gdybym nie odkrył, że ten zbiornik jest pusty?
5.I słuchajcie jedna rzecz mnie nurtuje....na pierwszym zdjęciu oznaczyłem 2 korki...A(korek wlewowy chłodnicy) i B(zbiornik wyrównawczy płynu ukł.chłodzenia) płynu dolałem do tego drugiego. Ale o co chodzi? Wiem, że tego pierwszego nie powinienem odkręcać gdy silnik jest gorący, bo płyn jest pod ciśnieniem i może wystrzelić. to w takim razie co się do tego pierwszego dolewa?
Lolek100
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Hyundai Getz

22 Kwi 2013, 17:10

Poradzisz sobie bez problemu,to tak proste czynności,że o prostsze trudno :wink: Odkręcaj,wymontuj, i sprawdź dlaczego, i skąd cieknie.Jeśli zbiorniczek pęknięty,to musisz kupić albo nowy,albo używany.Klejenie nic nie daje,przerabiałem to,zbiorniczek pracuje,poza tym są zrobione z takiego materiału,że żaden klej nie trzyma i odpada.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    BMW Concept X1 2008
    W przypadku BMW Concept X1 projektanci zawarli klasyczne cechy i język stylistyczny modeli BMW X w pojeździe nowej klasy. Wyrafinowanie, zwinność, wszechstronność i jakość premium – wszystko to zostało odzwierciedlone ...