Witam, Niedawno zrobiłem prawo jazdy i w związku z tym odziedziczyłem Getza 1.3 (rocznik 2004) w spadku No i wiadomo pierwszy samochód, zaczynam się interesować więc uprzedzam - jestem początkujący. Do rzeczy: Zaglądam pod maskę, żeby sprawdzić stan płynu chłodzącego, a tam 'zbiornik wyrównawczy płynu układu chłodzenia"(tak to się chyba fachowo nazywa) puściutki! Więc dolałem płynu do chłodnic "Borygo" -35*. Płyn różowego koloru-będzie na zdjęciu. I co się okazało - prawie wszystko spłynęło. Trochę jednak zostało. Wydaje mi się, że zbiornik nadaje się do wymiany?
Na ostatnim zdjęciu, poniżej widać na spodzie zbiorniczka z różowym płynem, dokładnie na przewodzie( chyba to jest przewód-ciężko stwierdzić, trudny dostęp) tworzącą się KROPLĘ PŁYNU.
Do zbiorniczka wyrównawczego dolałem taki płyn:
Moje pytania: 1. Co Waszym zdaniem powinienem zrobić? Czy to, że płyn ścieka to wina zbiorniczka, czy może tego "przewodu" który jest doprowadzony na spodzie? 2. Jeżeli wymiana zbiorniczka-to ile on powinien kosztować? jestem początkujący nie bardzo się znam... 3. Przy wymianie, chciałbym to zrobić sam, żeby się czegoś nauczyć. Z tego co widzę to nie jest jakieś szczególne skomplikowane. Na zdjęciu poniżej oznaczyłem w którym miejscu jest śruba mocująca zbiorniczek, problem w tym, że ona jest pod spodem tego metalowego elementu(blachy) który oznaczony jest na żółto. Czy poradzę sobie z jego rozkręceniem? Tam jest ten zatrzask do maski, żeby się otwierała, boję się, że coś uszkodzę i potem z otwartą maską będę jeździł Czy może jest jakiś inny sposób na dostanie się do zbiorniczka? 4. Tak z ciekawości, co groziło mojemu wehikułowi gdybym nie odkrył, że ten zbiornik jest pusty? 5.I słuchajcie jedna rzecz mnie nurtuje....na pierwszym zdjęciu oznaczyłem 2 korki...A(korek wlewowy chłodnicy) i B(zbiornik wyrównawczy płynu ukł.chłodzenia) płynu dolałem do tego drugiego. Ale o co chodzi? Wiem, że tego pierwszego nie powinienem odkręcać gdy silnik jest gorący, bo płyn jest pod ciśnieniem i może wystrzelić. to w takim razie co się do tego pierwszego dolewa?
Poradzisz sobie bez problemu,to tak proste czynności,że o prostsze trudno Odkręcaj,wymontuj, i sprawdź dlaczego, i skąd cieknie.Jeśli zbiorniczek pęknięty,to musisz kupić albo nowy,albo używany.Klejenie nic nie daje,przerabiałem to,zbiorniczek pracuje,poza tym są zrobione z takiego materiału,że żaden klej nie trzyma i odpada.
Elektryczne i hybrydowe SUV-y – czy to przyszłość motoryzacji? Rynek motoryzacyjny przechodzi obecnie jedną z największych rewolucji w swojej historii. Tradycyjne pojazdy spalinowe powoli ustępują miejsca nowym, bardziej ekologicznym rozwiązaniom. Szczególnie interesującym segmentem ...
Wyścigowa Toyota GT86 po modyfikacjach w Polsce Toyota GT86, sportowe coupe z Japonii, jest świetną bazą do budowy wyczynowych aut na rajdy i wyścigi. Sportowe ramię Toyoty w Europie, Toyota Motorsport GmbH, opracowało na jej podstawie profesjonalne wersje wyścigowe i ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.