Honda CRV instalacja LPG

12 Sty 2017, 11:20

Witam, chciałem z góry uprzedzić że nie znam się za bardzo na instalacjach lpg, a temat zakładam w imieniu mojego ojca, który jakiś czas temu kupił Hondę CRV z 2004 r. z instalacją LPG. Ojciec oczywiście na wszystkim zna się najlepiej więc nawet nie przyszło mu do głowy żeby wszystko sprawdzić. Na początku auto sprawowało się ponoć bez zarzutu. Ostatnio zaczęły się jednak problemy. Auto strasznie zaczyna szarpać przy przełączaniu na lpg, a jak już zaskoczy to strasznie się muli. Pytałem ojca co to za instalacja to jedyne co był mi w stanie powiedzieć to STAG. Ale coś więcej to już nie bardzo. Przesłał mi jedynie zdjęcie tego co ma pod maską. I tutaj mam prośbę. Czy ktoś będzie w stanie napisać co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i czy ogólnie ten montaż jest ok. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
swat80
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 18 05 1980
Auto: Honda CRV
Paliwo: Benzyna + LPG

12 Sty 2017, 17:25

Fotki jak fotki większości instalacji LPG. Z fotek nic nie będziemy wiedzieć. Proponuję podjechac do gazownika, a on już będzie wiedział co robic. Przyczyn moze być wiele - twarde membrany na parowniku, zapchany filtr gazu itd itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2017, 12:30

Z tego co widzę to sterownik masz STAG-4 QNEXT PLUS.

Rozumiem że auto było kupione już z założoną instalacją, jeżeli tak to niech Ojciec zerknie do książeczki serwisowej LPG tam będzie miał dokładnie podane z jakich elementów składa się instalacja.

Jak przebieg ma samochód na LPG i kiedy była ona zakładana? Problem który opisujesz mogą tez powodować same wtryskiwacze plus to co pisze [email widoczny po zalogowaniu] />
Czy jak auto się rozgrzeje to problem nadal występuje, czy pojawia się tylko przy zimnym silniku kiedy następuje zmiana zasilania z Pb na LPG?

Najlepiej podjechać do dobrego gazownika i niech sprawdzi czy nie ma błędów i jak wyglądają mapy. Jak filterki nie były dawno wymieniane to warto od razu je wymienić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Sty 2017, 15:22

Kacper - tak czy inaczej, obo0jętnie co by to nie było w tym przypadku, to wizyta u gazownika jest niestety konieczna. Bo nawet jakby poradzić wymienić filtr LPG, to jak autor napisał, że nie ma pojęcia o instalacjach LPG, to lepiej niech tego sam nie robi, bo można sobie biedy napytać jak się nie zna zasad wymiany takiego filtra. No a po wymianie filtra i tak trzeba sprawdzić szczelność instalacji, czy wszystko jest dobrze dokręcone, bo może być BUM...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Sty 2017, 17:25

Koniecznie gazownik. Wtryskiwacze masz słabe, dolna półka. Kiedy to było montowane?Niestety często ta marka jest montowana przez szopiarzy, więc udaj się do kogoś zaufanego.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

15 Sty 2017, 12:38

Auto było już kupione z instalacją LPG. Z tego co wiem na początku nie było żadnych problemów, zaczęły się całkiem niedawno. Z tego co się dowiedziałem to najczęściej szarpie jak się przełącza na gaz. Potem jak się długo nie wchodzi na wyższe obroty to strasznie muli w czasie jazdy, tak jakby spadała moc. Przy gwałtowniejszym dodaniu gazu, wkręceniu na wysokie obroty przełącza na benzynę. Tak to mniej więcej wygląda. To że wizyta u gazownika jest niezbędna to zdaję sobie z tego sprawę. Chodzi mi tylko o to, żeby tym razem już nikt mi ojca w balona nie zrobił. Z góry dziękuję za wasze spostrzeżenia
swat80
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 18 05 1980
Auto: Honda CRV
Paliwo: Benzyna + LPG
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Przymrozki, mokre liście i oślepiające niskie słońce
    Przymrozki, mokre liście i oślepiające niskie słońce to jesienne pułapki pogody, które zwiększają niebezpieczeństwo kolizji. Trenerzy Szkoły Jazdy Renault przypominają jak prowadzić samochód w takich warunkach. ...

15 Sty 2017, 13:25

I sterownik na trytkę zamontowany. niestety z tą popularną marką stag jest tak, że ludzie się zesra...ją, zeby mieć. a polityka cenowa jej jest taka, że mają wewnętrzną konkurencję b. dużą więc walczą ceną. i dochodzi właśnie do takich montaży jak ten na zdjęciu. nie mówię oczywiście, że Twój ojciec się napalił na nią. natomiast jest pewne, że montażysta ze sztuką nic wspólnego nie ma...
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Sty 2017, 15:23

Ojciec napalił się na auto, bo zawsze chciał takie mieć. A samo w sobie jest ok. Tylko ten nieszczęsny montaż lpg. Teraz będzie miał nauczkę, żeby na przyszłość uważać. Już jesteśmy umówieni do gazownika z naszej okolicy. Mam nadzieję, że nie będzie to dużo kosztowało. Przynajmniej już wiadomo co może być potencjalną przyczyną, a jak wyjdzie w praniu zobaczymy.
swat80
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 18 05 1980
Auto: Honda CRV
Paliwo: Benzyna + LPG

17 Sty 2017, 19:18

Temat "wyciągnięty na prostą", jak sądzę. Wymiana u specjalisty i szerokości.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Sty 2017, 21:51

Kacper napisał(a):Z tego co widzę to sterownik masz STAG-4 QNEXT PLUS.

z tego co ja widzę jest to stary stag 4 nie żadna seria Q na valtecu 3 OHM i map sensorze ps 01, instalacja właściwie wrzucona pod maskę ale dopóki auto jeździ nie zwraca się na to większą uwagę, tak jak pisano już wcześniej bez wizyty w warsztacie się nie obejdzie
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002