Honda CRX silnik nie dostaje gazu

26 Cze 2014, 14:00

Witam

Dzisiaj, podczas jazdy zepsuła mi się instalacja gazowa. Objawy są następujące, włączam gaz na rozgrzanym silniku podczas jazdy, na przycisku zapala mi się kontrolka od gazu. Słyszę z bagażnika dźwięk elektrozaworu, po czym auto gaśnie. Na początku myślałem, że skończył mi się przedwcześnie gaz, jednak jak popatrzyłem na butle to wskaźnik informuje, ze jest w ponad 60% pełna. Instalacja gazowa sekwencyjna firmy zavoli. Proszę o pomysły i porady, bo nie wiem jak do tego problemu podejść.
Ciszq
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Honda CRX
Silnik: B16A2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

26 Cze 2014, 14:12

Obok reduktora jest drugi elektrozawór, sprawdź czy on się otwiera i czy w ogóle dostaje napięcie.
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

26 Cze 2014, 15:24

Poprawiłem na nim instalacje elektryczną bo była w bardzo złym stanie ale niestety to nie to, przy probie przerzucenia na gaz pojawia się na elektrozaworze 12V wiec obstawiam, że działa. Kliku nie usłysze, bo obok cały silnik słychać.
Ciszq
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Honda CRX
Silnik: B16A2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

26 Cze 2014, 21:23

Powinien być jeszcze elektrozawór na filterku gazu.
Ale to, że elektrozawór dostaje napięcie, nie oznacza, że zadziałał - może być zatarta iglica i zawór się nie otworzy.
Zakręć zawór na butli, wypal gaz ( niech silnik popracuje na gazie aż sam zgaśnie ) i zdemontuj kolejno każdy elektrozawór i sprawdz, jak chodzą iglice.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Cze 2014, 12:03

Wprowadze dodatkową zmienna do problemu. Dzisiaj rano na nie nagrzanym silniku gaz wskoczył, poczym po 4 minutach (silnik się już nagrzał) znów przestał działać i przełączyło mnie na benzynę. Mam rozumieć, że są 3 elektrozawory? Nie widzę, nigdzie kabli do 3. Dzisiaj zabiorę się za rozbieranie, ale interesuje mnie kilka faktów. Czy mogę sprawdzić działanie elektrozaworu poprzez pobór prądu (czy na obciążeniu przez cewke przelatuje prąd). Jakieś sugestie jak sprawdzić tą iglicę?
Ciszq
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Honda CRX
Silnik: B16A2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

27 Cze 2014, 19:50

Trzeci elektrozawór niekoniecznie musi być na filterku. Zazwyczaj jest, ale nie jest to regułą.
A elektrozawór poprostu odkręcasz, rozkręcasz, wyjmujesz cewkę i czyścisz iglicę.
Ale przyczyną może też być czujnik temperatury w instalacji gazowej, kóry pozwala przełączyć zasilanie na gaz, jak płyn chłodzący osiągnie wymaganą ą tempertaurę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Obowiązek używania odblasków i bezpieczeństwo na drodze
    Jedną z najważniejszych zasad bezpieczeństwa jest zasada widoczności. Uczestnicy ruchu drogowego powinni zadbać o to, by być widocznym dla innych i sami być jak najlepiej przygotowani do tego, by obserwować drogę i jej otoczenie. ...