Honda HRV 2005 1.6 124KM - kontrolka ABS i ręcznego

03 Cze 2020, 16:15

Witam,

od około pół roku zaczela mi sie swiecic kontrolka ABS, wyrzucało błędy zwarcia przedniego i lewego koła. Oddałem samochód do mechanika, lecz w innej kwestii - wymiana uszczelniacza tylnego. Po odbiorze samochodu od razu zauważyłem świecącą się dodatkowo kontrolkę ręcznego. Mechanik twierdzi, że nic nie ruszał przy układzie hamulcowym. Czy jest to możliwe, żeby po czasie druga kontrolka się zapaliła czy powinna od razu wraz z ABSem się zapalić? Uprzedzając pytania - płyn hamulcowy w odpowiedniej ilości,

z góry dziękuję za pomoc
Wojdusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Cze 2020, 08:44

Kontrolka ręcznego - nisku poziom płynu lub nieopuszczony do końca ręczny. Trzeba ręcznie wcisnąć przycisk od ręcznego do samego końca i patrzeć czy kontrolka gaśnie. Ewentualnie dostać się do złącza i je rozpiąć. Następnie należy wyjąć wtyczkę z korka płynu hamulcowego.
Jak po tych zabiegach kontrolka ręcznego nie zgaśnie, to powodem jej świecenia jest układ ABS. Jak świecą obie te kontrolki razem, to układ ABS nie działa i może nie zadziałać układ hamulcowy. Prawdopodobnie coś nie tak jest z pompą ABS-u. Należy się podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy. To podstawa. I nie zalecam jazdy tym samochodem, bo możesz nie wyhamować przed innym pojazdem lub pieszym i napytasz sobie biedy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Cze 2020, 09:40

Płyn jest, ręczny opuszczony do końca, złącze pod hamulca ręcznego było rozpinane, czyszczone i podpinane z powrotem, korek również był wyjmowany. Nic nie dało skutków.

Komputer był podpinany i wyrzuciło błędy na przednim lewym i prawym kole.

Pytanie było z innej beczki, czy mógł się palić przez jakiś sam ABS a potem samoczynnie zaczęła się palić druga kontrolka ręcznego bez niczyjej ingerencji? Pytam bo to się pokazało po odbiorze samochodu od mechanika i mam wątpliwości czy on tego nie uszkodził.
Wojdusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Cze 2020, 10:03

Może tak być i akurat jakiś zbieg okoliczności. Sprawdź to co radzi [email widoczny po zalogowaniu]
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35

04 Cze 2020, 10:08

Wszystko sprawdzone to o czym pisał [email widoczny po zalogowaniu] />
Przy podpięciu komputera mam dwa błędy, przednie prawe i lewo koło: czujniki prędkości/zwarcie. Nie da się ich skasować.

To tylko pytanie, czy to na 100% są czujniki, czy taki błąd może być od pompy/sterownika?
Wojdusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Cze 2020, 20:45

Błędy pokazuje właśnie sterownik który jest w pompie ABS-u. Skoro je pokazuje, to należy sprawdzić obwód ABS-u tych kół. Obie kontrolki mogą się świecić razem przy uszkodzeniu ABS-u. Z tym, że jak się świeci tylko pomarańczowa kontrolka ABS-u to można jechać samochodem z ograniczoną prędkością, ponieważ ABS nie będzie działał, a układ hamulcowy działa tak jak bez ABS-u, czyli podczas hamowania trzeba mocniej wcisnąć pedał hamulca. A jak się świecą obie, to znaczy, że układ hamulcowy w jakimś przypadku może nie zadziałać wogóle. Dlatego w instrukcji pisze, że wówczas należy zaprzestać jazdy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

18 Cze 2020, 10:13

Witam,

wymienione zostały czujniki na nowe, jedna to nie rozwiązało wszystkich problemów, bo dalej był błąd napięcia. Mechanik posprawdzał wiązki oraz zimne luty i po jego pracy kontrolki przy pierwszym moim hamowaniu gdy załączył się ABS zgasły. Teraz z kolei mam inny problem, ponieważ ABS załącza się podczas hamowania przy bardzo wolnej jeździe, ok 10km/h. Czy może być to wina sterownika czy on za to nie odpowiada i problemu szukać w montażu czujników?
Wojdusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

18 Cze 2020, 11:17

Wojdusz napisał(a): ABS załącza się podczas hamowania przy bardzo wolnej jeździe, ok 10km/h
Powodem może być zbyt duża odległość czujnika od pierścienia zębatego. Przy małej prędkości czujnik nie odczytuje obrotu koła a sterownik uznaje je jako zablokowane. Dla ułatwienia poszukiwania problemu dobrze jest podłączyć komputer i w parametrach bieżących podczas jazdy odczytać prędkości poszczególnych kół.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna