Honda Insight 1.3 Hybrid 2012 Olej silnikowy

04 Cze 2020, 10:21

A ja mam pytanie - czy lepkość oleju jest uzależniona od klimatu, w którym jeździ dane auto? Wszak klasa lepkości oznacza właściwości płynne oleju. Liczba przed literką W oznacza właściwości płynne oleju w zimie ( W - Winter ), a drugie cyfry latem. Każda cyferka przed literką W oznacza pewien zakres temperatur występujących w zimie w danym kraju. Tak samo ta druga literka, oznacza zakres temperatur latem. Nie powinniśmy więc dobierać lepkości oleju do naszych warunków klimatycznych? Czy olej z oznaczeniem 0W ma naprawdę sens przy naszych temperaturach?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Cze 2020, 14:44

Chodzi o lepkość kinematyczną oleju, np. w 40 st.c, jeśli olej w minusowych temp. gwarantuje np. 0W, to na bank i w 10, 20, czy 25 st.c na plusie jego lepkość kinematyczna, czyli niska, zapewni szybsze napełnienie układu smarowania w porównaniu np. z olejem 5W podczas rozruchu latem, czyli np. napinacz łańcucha szybciej zareaguje, układ zaworowy też, naturalnie trzeba wcześniej sprawdzić wartość lepkości kinematycznej np. w 40 st.c danego oleju w specyfikacjach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Cze 2020, 21:47

PhantomASA1 napisał(a):osobiscie nie korzystałbym z systemu start stop,ta opcja jest w aucie mojego brata,ale nie aktywowana,brat nawet nie mysli o tym by aktywować ją w serwisie,on bardziej szkodzi silnikowi,rozrusznikowi,akumulatorowi,w rezultacie oszczednosci nie ma,o turbinie nawet nie wspominam,brat ma,wybiłem mu z głowy szybciutko aktywację

Masz rację z systemem start stop ale w hybrydach (przynajmniej w Insight) nie jest to takie złe rozwiązanie, mały silnik benynowy 1.3 wolnossący bez żadnych turbo i innych rzeczy, poza tym z tego co wiem to one mają zapłon bez rozrusznika więc nie ma co dostawać po d**ie. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
88edmaster88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 4

05 Cze 2020, 08:36

88edmaster88 napisał(a):mają zapłon bez rozrusznika więc nie ma co dostawać po d**ie. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Nie do końca tak jest. Wyobraź sobie że wyjeżdżasz na drogę rano i jedziesz tylko na napędzie elektrycznym no powoli. Następnie ruszasz z pierwszych świateł i dynamicznie przyspieszasz silnik spalinowy uruchamia się zaraz po takim starcie i odrazu wchodzi na wysokie obroty. Nie jest jeszcze rozgrzany. Tu olej musi zapewnić dobre smarowanie już od startu dlatego ważna jest lepkość oleju i film olejowy który zostaje na elementach w silniku które pracują.

Normalnie jak uruchamiasz silnik benzynowy to zanim wyjedziesz np. z miejsca parkingowego silnik otrzyma już dostateczne smarowanie.

S&S polecam wyłączyć bo oszczędności z tego nie ma, a najczęściej tylko dodatkowe koszty i problemy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

05 Cze 2020, 11:46

Rokiko napisał(a):Nie do końca tak jest. Wyobraź sobie że wyjeżdżasz na drogę rano i jedziesz tylko na napędzie elektrycznym no powoli. Następnie ruszasz z pierwszych świateł i dynamicznie przyspieszasz silnik spalinowy uruchamia się zaraz po takim starcie i odrazu wchodzi na wysokie obroty. Nie jest jeszcze rozgrzany.

Insight jest "miękką" hybrydą to znaczy, że wspomaga tylko silnik spalinowy przy jego największym obciążeniu podnosząc moment obrotowy itp. Auta nie da się inaczej odpalić jak po prostu normalnego benzyniaka tyle, że jest to rozwiązanie bez rozrusznika. Prąd działa w momencie przyspieszania równolegle z silnikiem benzynowym. Jazda na "samej" baterii jest możliwa tylko i wyłącznie przy utrzymywaniu stałej prędkości do około 65km/h (tak wychodzi z moich obserwacji) Silnik spalinowy w tym momencie przechodzi tak jak by na luz, czyli chodzi sobie na wolnych obrotach, rozłącza się tylko napęd ze skrzynią. System start stop włącza się w dwóch przypadkach, pierwszy to całkowite zatrzymanie pojazdu ( w zależności czy jeździmy na trybie eco czy nie muszą zaistnieć odpowiednie warunki), drugi tzw. przy wytracaniu prędkości od 12km/h do 0km/h silnik już może również przejść w tryb start stop. Więc generalnie to jest jak zwykły benzyniak wspomagany tylko w określonych przypadkach - "doładowany" 12konnym silnikiem elektrycznym.
88edmaster88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda 2 1,5 SKYACTIVE-G o mocy 90 KM
    Samochód Mazda 2 wyposażony jest w silnik benzynowy czterocylindrowy o pojemności 1,5 który generuje 90 KM, a to pozwala na osiągnięcie pierwszej "setki" w czasie 9,4 sekundy. Średnie spalanie wg producenta ...