Honda Odyssey - trwałość, awaryjność

28 Cze 2018, 22:39

Witajcie!

Zastanawiam się nad kupnem hondy Odyssey z 2006r. Od pierwszego właściciela, w 2012 przywiózł jako mienie przesiedleńcze. Co prawda uboga wersja wyposażenia - przy kupnie wychodził z założenia, że im mniej elektroniki tym lepiej - mniej rzeczy się może zepsuć, ale dla mnie to chyba akurat plus, bo mam podobne podejście. Przebieg około 250tys km, w 2012 założony gaz. w tym roku robiony rozrząd. cena 34tys. Warto? Na co zwrócić uwagę oglądając, bo jestem laikiem? Wezmę na pewno na stację diagnostyczną, ale czy patrzeć na coś jeszcze?
Czy ktoś może się wypowiedzieć, jak z trwałością tych aut i awaryjnością? Jest szansa, że to auto na dłużej (7-8lat) , czy raczej 3-4 lata to maks? Przebieg roczny ok 6tys km, 90% miasto. Auto ma 13 lat, więc o ile podwozie będzie znośne, to pierwsze co, to zakonserwować? Jest sens się pchać w ogóle, czy pójść w coś młodszego, ale budżet maks 35k z gazem już.
gbywalec
Początkujący

Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.6, 115KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Cze 2018, 11:11

gbywalec napisał(a):Zastanawiam się nad kupnem hondy Odyssey z 2006r
Bardzo fajne auto ale dosyć drogie w serwisowaniu. Ogólnie z tego co wiem w tych samochodach mało co się psuje jak są odpowiednio serwisowane i użytkowane.
Pierwsze to co powinieneś sprawdzić to przebieg jaki ma zrobiony na gazie, następnie czy instalacja gazowa serwisowana była co 10tyś. km. Te samochody sporo palą i filtry od gazu powinny być wymienianie przy takim przebiegu. Dalej warto sprawdzić jaka dokładnie jest tam instalacja zamontowana chodzi o jej komponenty i możesz podać tu instalacje-gazowe-vf8.htm na forum gdzie mamy kilku znawców który powiedzą ci czy ta instalacja jest ok do takiego silnika.