Hot hatch jaki wybrać ?

13 Lip 2011, 18:20

Witam

Aktualnie znajduje się za granica ( nick daje drobną podpowiedz gdzie :wink: ),
ale za jakiś miesiąc wracam do Polski i zamierzam kupić sobie autko tak zwanego hot hatcha, czyli cos szybkiego i zarazem praktycznego. Mam już parę propozycji, ale o tym później,
kierowca jestem od 8 lat może to nie jest za długo ale zrobiłem około 300 tys. Km, miałem okazje ( i przyjemność) jeździć autami od 75 -525 km mocy, był to bardzo rożnego rodzaju auta nie chce mi się rozpisywać. Ostatnio miałem jako prywatne auto Forda fiestę mk6 ST 2.0 150 km 06.r było ono lekko przerobione moc 165 km i około 1100 kilo wagi co sprawiało ze osiągi były przyzwoite ale nie prędkość była najważniejsza tylko dobrze zestrojone sztywne zawieszenie i trzymanie w zakrętach było znacznie lepsze niż w droższych autach (mimo belki skrętnej z tyłu).
Fiesta ST niedawno zmieniła właściciela, teraz przemieszczam się oplem corsą 1.2 drugiej polówki, co jest dość męczące :( .

Chce mieć torche frajdy z jazdy dlatego chce kupić jakiegoś hot hatcha planuje wydać max 60 tys. Zł/15 tyś euro auto chce kupić w Niemcze ( bo kupienie auta o charakterystyce sportowe w Polsce jest jak szukanie sobie żony w agencji towarzyskiej „według mnie” ) Szukam aut do 2l pojemność akcyza ;-) . Chce żeby auto było jak najmłodsze z przebiegiem do 80 tys. i najlepiej od 1 właściciela. Mnie osobiście w samochodzie najbardziej interesują jego osiągi i możliwości ( hamulce, trakcja przyczepność, przyspieszenie, elastyczność i niezawodność) w następnej kolejności jego „ładność” i wyposażenie.
Auta które mam na myśli to:

Honda civic type R EP3 2001-2005 :
+ silnik lubi wysokie obroty VTEC, zawieszanie, fotele, K20A2 jest niezawodny jak to Honda, skrzynia biegów, wygląd
- mało nm 193 przy 5600rpm trzeba piłować żeby jechać, słabe wyposażanie, słabo wyciszony na dłuższe podróże, mało jest ich na rynku

Renault megane sport 225 2004-
+ 2.0t jest bardzo mocne 225 km i 300 nm przy 3000rpm, hamulce, przyczepność, bogate wyposażanie, dźwięk silnika i wydechu, F1 team i r26 są to ciekawe wersje limitowane
- Jest za sztywne, Renaulty nie słynna z nie zawodności elektryka, tył auta, spalanie b. duże, waga

Seat leon cupra II 2006-
+ 2.0 tfis jest to ta sam jednostka z golfa tylko 240km jest mocna i elastyczna 300nm od 2200 rpm., hamulce 345mm tarcze przód, dobrze wyposażony, wygodny, wygląd, części od VW,
- cena, 5 drzwi, waga, fotel są za duże ( może ja jestem za mały), konsola środkowa wygląda strasznie, sztywno z zawieszeniem

VW golf gti V 2004-
+ Nie zawodny, wyposażenie spasowanie wnętrza , wygodny, jest i bardzo dużo na rynku, elastyczność , silnik tfis ma przyzwoite spalanie, jest bardzo praktyczne, dyskretne
- moc, zwieszenie komfortowe, wygląda za mało sportowo

Renault clio sport 197 2006-
Mało o nim wiem jest dość podobny typ do type r a 2l i wysokie obroty i dość lekki.

Z tych aut jeździłem type r , megane 225 i golfem gti.
W seacie tylko siedziałem a o cilo prawie nic nie wiem.

Każde z Tycha aut ma jakieś wady i zalety, interesuje mnie które byście wy wybrali i dlaczego? Jeśli macie jakieś inne propozycje to ja chętnie wysłucham. Z góry dziękuję za pomoc :D .

Pozdrawiam i Życzę szerokości i przyczepności
Holender
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Ford fiesta mk5 ST

14 Lip 2011, 19:47

dla mnie TypeR albo leon. honde ciężko zajechać, jest naprawdę ładna no i będzie trzymać wartość. a leon w sumie sam nie wiem dlaczego - podobają mi sie, jak szukałem swojego auta tez sie za Cuprą rozglądałem, ale ciężko bylo taki znaleźć. megany czy golfy są takie bezpłciowe...

możesz jeszcze rozważyć Corolle TS, Alfe 147GTA (ale to juz 3.2l) czy Focusa ST (2.5):D
hesus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Miejscowość: Silesia
Auto: Is200

15 Lip 2011, 13:33

Corolla TS jest dość ciekawym autem jest bardzo niepozorne na pewno jest niezawodne, ale pod względem osiągów jest daleko za Type r em czy Leonem cupra silnik 1.8 192 km nie jest tak mocny jak mogłoby się wydawać z samych parametrów.

Alfa 147gta ma styl, prześliczne wnętrze, fotel skórzane, deska rozdzielca zegary to wszystko dzieło sztuki, 3.2l 6 cylindrów i 250 km maj świetny dzięki i spory zapas mocy. Problem w tym aucie jest z przeniesieniem tej całej mocy na drogę trakcja jest słaba, szpera była by bardzo przydatna również. Alfy strasznie na wartości tracą no i mają kłopoty z niezawodnością, znajomy miał Alfe GT i po 100 tys. wymieniał w niej prawie wszystko a auto i tak dalej miało swoje humory.

Ford fokus ST jest naprawdę rozsądnym autem dobry silniki volvo 2.5t, jest super praktyczne, z wyglądu atrakcyjne można je dostać w rozsądnej cenie, samochód bardzo chwalony przez wiele magazynów motoryzacyjnych, ale na razie nie chce drugie forda ST (chyba że w przyszłości może focusa RS ;-) i wnętrze oprócz foteli recaro nie ma wiele do zaoferowania jest dość nudne.

A może szaloną Astrę OPC :twisted: ?
Holender
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Ford fiesta mk5 ST

15 Lip 2011, 14:02

nie no, jesli martwisz się przeniesieniem mocy w Alfie, to zawias w Astrze powinieneś z miejsca odrzucić :) GTA aż tak tragicznie nie jeździ. no i tych aut nie kupuje się rozumem, takze jak nie czujesz bakcyla alfy to nie ma co argumentów wytaczać :P

to może zainteresuj się Imprezą WRX?? do wyboru albo sedan, albo te pseudokombi.
hesus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Miejscowość: Silesia
Auto: Is200

16 Lip 2011, 18:59

Też prawda Alfy się nie kupuje rozumem tylko sercem ;-) Astry OPC jest mi w pewnym sensie szkoda że nie dopracowali tu zawieszenia bo to mogło być naprawdę dobre auto i ciekawie wyglądające ( konkurencja pokazuje ze da się nawet całkiem dobrze przenieść moc + 250 km na przód: Cupra R, Focus Rs, Megane RS itp. (młodsze auta ale dają rade z dużo mocą )

A co do Subaru to tylko STi bo WRX jest naprawdę dobrym autem bardzo szanuje jego możliwości ale jest zawsze drugie za STi to jest trochę jak taka przystawka przed głównym daniem, wież że będzie smaczna ale i tak się ją nie najesz :D . A na dobry egzemplarz STI albo EVO które chciałbym kupić za jakiś czas po hot hachu na razie porostu mnie nie stać .
Utrzymanie takiej rajdówki z napędem na cztery jest już znacznie inne niż kompakt z mocnym silnikiem. Jak na razie jestem najbardziej nastawiony na Hondę ep3 type r potem Leon cupra i później Megane RS najbardziej interesuje mnie wersja r26 ma już 230 km i szperę w standardzie i naprawdę ciekawe fotele recaro .
Holender
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Ford fiesta mk5 ST

16 Lip 2011, 20:33

wiem ze o gustach się nie dyskutuje, ale megana to tylko megana... imo jedno z bardziej bezpłciowych aut obok golfa i tutaj bez zastanawiania się wybierałbym WRXa.

do głowy przyszła mi jeszcze jedna propozycja - jeśli przebolejesz 4drzwiowe nadwozie, to zobacz Saaba 9-3 Aero. auto z charakterem, nietuzinkowe, no i już premium.
hesus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Miejscowość: Silesia
Auto: Is200
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Lexus IS z nowym przestronnym wnętrzem
    Kluczowymi założeniami programu rozwojowego nowej generacji modelu IS były wiodąca w segmencie przyjemność prowadzenia, wyrafinowany komfort oraz intuicyjność obsługi urządzeń pokładowych. Znalazło to swoje odzwierciedlenie ...

18 Lip 2011, 19:53

Ja meganki nie nazwałbym bezpłciowa na pewno nie r26 http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Testy ... 6514,.html ma znacznie więcej charakteru niż normalna i według mnie niż WRX też . Subaru imprez WRX nie jest tak prawdę dużo na rynku runku niemieckim, bo ono wcale tanie nie było nowe no i do STI daleko ( jak dla mnie WRX jest ono takie słodko-kwaśnie a STI jest już na ostro) Źle bym się czuł jak bym kupił WRX-a a wiedział bym mógł bym mieć STI. A co do Saba aero trochę za duże auto jak dla mnie, może i już Premium ale to nie dla mnie, ja szukam czegoś co będzie sprawiało mi radość z jazdy nie koniecznie ze względu na markę pojazdu. ( z tego co wiem taka anegdota to podobno większa część właścicieli Sabów Aero to dentyści :wink: )
Holender
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Ford fiesta mk5 ST

19 Lip 2011, 11:13

ano każde auto ma grupe docelową :P saab dentystów i architektów, subaru techno-narwańców, focus przedstawicieli handlowych, megana mamuski z supermarketu, a vw i bmw młodzież wiejską :P tym sie jednak nie ma co sugerować, bo tak to nigdy się auta nie wybierze.
hesus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Miejscowość: Silesia
Auto: Is200

20 Lip 2011, 16:20

moj glos - civic :) niezniszczalny, zwinny, praktyczny, no i wolnossaca szlifierka :)
Matyj713
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Woj. Śląskie

22 Lip 2011, 20:53

Zgadzam się z opinią Matyj713. Rozglądam się teraz za Honda civic type r EP3 wersje po lifcie po 2004 roku nie ma za wiele takich, co bym mi odpowiadały na mobile. de ani na autoscout24.pl coś mi się wydaje ze ludzie się ich tak chętnie nie pozbywają :( . Szukam też Seata Leona II cupre ich już trochę więcej jest, ale zaczynają się od około 55 k pln. czyli o około 10 k więcej niż Honda CTR, seat jest znacznie lepiej wyposażony w standardzie i jest nowszy robili je od 2006 i mocniejszy ma 5 drzwi co czasem się tez przydaje ale różnicy w cenie też trochę jest już spora. Nie wiem czy można porównywać te dwa samochody w ten sposób.

Znalazłem ciekawą perełkę Toyota Corolla TS Compressor :wink: jestem ciekaw ile takich jeździ w Polsce raczej nie wieli i ich musi być.
Holender
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Ford fiesta mk5 ST