Hundai Coupe RD '97 Za wysokie oborty jałowe

22 Maj 2012, 12:56

Mam problem z autem ponieważ za wszelką cene trzyma za wysokie obroty jałowe około 1200 obrotów gdzie powinno być 700. Nie mam pomysłu dlaczego tak jest :(
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

22 Maj 2012, 16:21

O znowu kolega :D przepustnica do czyszczenia, silniczek krokowy do sprawdzenia
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

22 Maj 2012, 19:15

Widzisz, problemy lubią chodzić trójkami :(

Przepustnica i silniczek krokowy były czyszczone pół roku temu.

Problemy zaczęły się jak wymieniłem czujnik położenia walu, ale teraz włożenie starego daje taki sam efekt :(
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

22 Maj 2012, 19:20

Zastanawiam sie czy ten problem sie nie łączy z niedziałającym wskaźnikiem temp. Ale wczesniej gdy wskaznik juz nie działał to ob obroty były ok
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

22 Maj 2012, 19:23

jak padający czujnik albo słaby styk to do sterownika idzie sygnał niedogrzanego silnika i
daje większe obroty
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

22 Maj 2012, 20:08

Ok, ale mam tam dwa czujniki. Jeden z jednym kablem i drugi z wtyczką na 2 kable. Dlaczego są 2?

Jak można je sprawdzić? zmierzyć oporność?
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

22 Maj 2012, 20:28

ten czujnik z jednym kablem daje sygnał na wskażnik ,

sprawdzenie przez pomiar zmian rezystancji przy zmianie temperatury ;np ~0, 20st , ...
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

22 Maj 2012, 21:15

Tylko skąd wziąć wartości prawidłowe?

Ten z dwoma przewodami też sie tak sprawdzA?
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

23 Maj 2012, 08:06

Sprawdziłem te czujniki.

Ten jedno przewodowy na zimnym silniku miał 1200ohm, a po rozgrzaniu spadło nawet poniżej 200. Jak dotknąłem jego kabelek do masy na włączonym zapłonie to wskazówka ani drgnie :(

Ten drugi czujnik po rozgrzaniu miał 420ohm, a na zimnym nie wiem bo zapomniałem sprawdzić :?
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

23 Maj 2012, 15:49

Teraz sie zastanawiam czy nie padł mi krokowiec, ale nie wiem jak go sprawdzić :(
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

26 Maj 2012, 19:30

Problem chyba rozwiązany - odłączenie wtyczki od krokowca nie wpływa na prace silnika, więc ewidentnie się zaciął
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0