HYBRYDA TOYOTA PRIUS

15 Lip 2011, 09:37

Żuraw napisał(a):"czyżby w jakiś cudowny sposób to auto było bezpieczniejsze dla otoczenia?"
Z racji nizszego zuzycia paliwa emituje mniejsza ilosc szkodliwych i toksycznych skladnikow spalin do otocznia

ale co to ma wspólnego z ubezpieczeniem??
no i mniej niż stary golf 2 z LPG to do otoczenia CO2 i związków siarki i azotu nie puszcza więc sory ale nie pitol głupot, poza tym produkcja tego auta tak zanieczyszcza środowisko że spokojnie ze 3 wielkie paliwożerne potfory byś w tym zmieścił, nie mówie już nawet o utylizacji tego pojazdu, bo to dopiero syf zostaje :evil:
ekologiczne to one są tylko w marketingu :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
0

15 Lip 2011, 10:19

panowie, to ,czy ten samochód jest eko mam generalnie w d... jest to dla mnie totalnie nie istotne, więc nie ma się co o to sprzeczać. Zainteresowałem się nim ponieważ szukam oszczędnego,cichego,komfortowego i dobrze wyposażonego samochodu, przy którym nie zjedzą mnie koszty eksploatacji czy napraw. Prius wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Hybryda wydaję się być ciekawym rozwiązaniem ,cisza,małe spalanie, nie chcę już klekota,wiadomo jak wypadają teraz koszty napraw nowych turbo diesli,a i cena ropy już nie taka jak kiedyś, pomijam fakt wyższych cen zakupu samochodu, no i dla mnie silnik benzynowy zawsze będzie ponad klekotem.
auronfff
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Tarnowskie Góry
12

15 Lip 2011, 10:25

Skoda Superb, albo lepiej wyposażona Octavia, (2.0 z LPG) masz to samo przy czym każdy warsztat w razie czego ogarnie Twój samochód, spalanie na poziomie podobnym, a o cenie części czy serwisu to nawet nie mówie, przy czym po skończeniu gwarancji masz wiele zamienników w dobrej jakości po cenach przystępnych,
a jak chcesz koniecznie Toyote to weź Corolke z benzyną tylko nie z jakimś mikro silnikiem bo się zapłaczesz przy wyprzedzaniu

jeśli chce się mieć tanie auto to się bierze popularny samochód, samochody w pewien sposób unikatowe zawsze będą droższe w eksploatacji, BTW zobacz czy Twoje ASO Toyoty serwisowało już taki samochód czy się będą dopiero na Twoim uczyć :mrgreen:
żeby nie było "Panie za 2 tygodnie będzie"
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
0

15 Lip 2011, 10:33

"a jak wygląda sprawa skrzyni biegów? jak sprawuje sie ten automat?
i czy autem da się spokojnie wyprzedzać,bez obawy że braknie mocy."

Skrzynia w priusie to bezstopniowy automat CVT. Jesli chodzi o plynnosc dzialania to chyba nie ma sobie rownych ale podobno nie wsyzstkim przypada do gustu taki typ skrzyni czego do konca nierozumiem. W koncu chyba chodzi o wyzwolenie sie od recznego przezucania biegow.
A to ze podczas maksymalnego przyspieszania silnik spalinowy utrzymuje stale obroty mocy maksymalnej to juz nie jest wada skrzyni tylko natura silnika spalinowego.
Wazne ze brakuje efektu szarpania oraz wrzucenia biegu, bo tak na prawde zadnych biegow nie ma...sa tylko jakby wirtualne przelozenia.

Wyprzedzanie nie stanowi zadnego problemu, ale tak jak w przypadku kazdego samochodu musisz wyczuc maszyne. Jej mozliwosci i reakcyjnosc napedu. W Prisuie poprzedniej generacji niestety nie ma trybow jazdy jak np. "normal" i "sport". Ten drugi tryb zmniejsza czas reakcji napedu i poprawia krzywa momentu. W starej generacji tego nie ma. Wiec jakas tam zwloka czasowa jest, ale bardzo mala i do opanowania. Natomiast gdy zacznie juz przyspieszac robi to calkiem sprawnie. Trzeba pamietac ze od reki masz do dyspozycji pelny moment obrotowy silnika elektrycznego. A ten drugi spalinowy rozkreca sie po chwili by z zapewnic glownie prad.
Mozesz miec mylne wrazenie ze przyspiesza gorzej niz odpowiednik o podobnej mocy, ale w rzeczywsitosci jest zupelnie odwrotnie. Wystarczy zreszta spojrzec na czasy przyspieszen i elastycznosci.
Żuraw
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: PL
4

15 Lip 2011, 10:46

"ale co to ma wspólnego z ubezpieczeniem??
no i mniej niż stary golf 2 z LPG to do otoczenia CO2 i związków siarki i azotu nie puszcza więc sory ale nie pitol głupot, poza tym produkcja tego auta tak zanieczyszcza środowisko że spokojnie ze 3 wielkie paliwożerne potfory byś w tym zmieścił, nie mówie już nawet o utylizacji tego pojazdu, bo to dopiero syf zostaje
ekologiczne to one są tylko w marketingu "

Nie z ubezpieczniem ale z dotacjami na rzecz zakupu pojazdu ekologicznego. To byl taki skrot myslowy.
Ciagle slysze te zalosne frazesy o toksycznej produkcji priusa. Tylko kazdy kto z tym wyskakjue milknie na pytanie "przedstaw dowody"
Moze ty je znasz? Slucham..a jak nie to sorry nie mamy o czm mowic.
Pozatym zadnych dotacji nie ma wiec i tak spor jest bezpodstawny.
Żuraw
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: PL
0

15 Lip 2011, 10:57

Nie ma się co przepychać z powodu eko bzdur :)
mnie interesuje to czy jeśli kupie to nie będę żałował.
auronfff
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Tarnowskie Góry
0

15 Lip 2011, 11:14

Zrobisz co uwazasz. Mozesz tez tak jak przzedmowca powiedzial, zastanowic sie nad konfiguracja LPG + PB, jesli twoim priorytetem jest tylko to, aby pojazd oszczedzal na paliwie. Nie wiem jak do konca jest z tymi instalacjami. Ja osobiscie bym sie w to nie pchal, wole jednak samochod bez ingerencji obcych ukladow.
Ponadto ja osobiscie wole poajzdy nietuzinkowe, niebanalne. Ale to juz moje wlasne preferencje.

I ty musisz zrobic wlasnie to samo. Okreslic wlasne preferancje, a pozniej sprobwoac priusa i ocenic czy jest autem dla Ciebie.
I pamietaj, przy poszukiwaniach podchodzic na chlodno i dobrze auto sprawdzic. Nie zaluj przekaglu. Wez se soba magnes i sprawdz dach, maske i tylna klape. Te elemnty sa z aluminium, tam nie ma prawa byc kawalka stali.

Ktos wspominal tez o hybrydzie hondy. Insight. Tez moze sprawidzc...jednak dla mnie naped hybrydowy ktory nie zapewnia jazdy w trybie elektrycznym to przerost formy nad trescia. Cala przyjemnosc poszla w las...;/
Żuraw
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: PL
1

15 Lip 2011, 11:28

jakich przebiegów sie bać i na co zwrócić szczególna uwagę przy kupnie prócz blach?
i czy warto sprowadzać np. z rajchu ;> ?
auronfff
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Tarnowskie Góry
1

15 Lip 2011, 12:04

Nie wiem jakich przebiegow mozna sie obawiac. Podobno robia nawet po pol mln km na taksowkach ale jak wiadomo im mniej tym lepiej. I tutaj akurat chyba nie bedzie problemu poniewaz duzo tych samochodow ma znikome przebiegi. Mam tu na msyli wlasnie te pojazdy z zagranicy. Widocznie pojazd jest chetnie kupowany ze wzgledu na wysokie dotacje a ubezpiecznie na benzyne wzglednie mniejsze niz w przypadku diesla. Tak to chyba wyglada.
I to jest zarazem odpowiedz na pytanie czy warto sprowadzic. W Niemczech np jest bardzo duza podaz tych samochodow i sam zamierzam tam szukac Priusa w przyszlosci.

Trudno powiedziec na co zwrocic uwage. Ja juz dobrze znam ten samochod i wiem jak sie zachowuje. Wiedzilabym czy sa roznice w zachwoaniu sie innego egzemplarza ale trudno to ujac w slowach. Zwroc uwage na czysotosc komory silnikowej. Powinno byc tam doslownie sterylnie. Jest dobrze oslonieta a silnik (zdrowy) nie wydziel zadnych substancji. Ponadto uruchomilbym system diagnostyczny ktory daje informacje o sprawnosci urzadzen ale musialbym Ci opisac jak to sie robi.
Potem zwyczajnie sie przejedz, sprawdz trakcje, zobacz czy bateria trzyma poziom na niebiesko przy jezdzie normalnej.
Szukaj modelu po 2006. Poprawiono w nim materialy wykonczeniowe. Te z wczesniejszych lat sa bardziej podatne na zarysowania.
Żuraw
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: PL
1

15 Lip 2011, 12:33

Żuraw napisał(a):Ciagle slysze te zalosne frazesy o toksycznej produkcji priusa. Tylko kazdy kto z tym wyskakjue milknie na pytanie "przedstaw dowody"

proszę bardzo, popatrz sobie na sposób produkcji ogniw elektrycznych, stosowanych w każdym pojeździe hybrydowym, spójrz na sposób uzyskiwania spieków metali ziem rzadkich, do tego wszystkie substancje alkaliczne wykorzystywane w tych ogniwach są wysoce trujące, do tego wszystkie katalizatory wykorzystywane w produkcji ( i użytkowaniu) też są trujące, zobacz jaki jest krzyk o zwykłe akumulatory z samochodu, ty masz całą baterię, sama produkcja tych urządzeń pochłania tyle energii i zanieczyszcza środowisko w taki sposób że spokojnie to bilansuje zwykłe auto
poza tym i tak masz dodatkowo tyle samo zanieczyszczeń co przy wyprodukowaniu zwykłego auta, bo w zasadzie masz do normalnego pojazdu dorzucony napęd elektryczny
to tyle jeśli chodzi o eko bzdury ;) to jak z nowym autem i złomowaniem starego, nie jest to wcale ekologiczne rozwiązanie, za to bardzo ekonomiczne ;)

co do LPG jeśli dobra instalacja nie ma się czego obawiać, minusem jest tylko zmniejszenie ilości miejsca w bagażniku, oprócz jednego auta benzynowego w domu wszystkie jeżdżą na LPG, nie mam żadnych problemów z nimi ;) są instalacje nawet do wyczynowych czy też sportowych pojazdów więc nie przesadzajmy, oczywiście jak się chce przyoszczędzić na jakości to się płaci później 2 razy,
2 litrowy Passat spala mi w granicach 8 litrów LPG na 100 więc w granicach 4 litrów ON więc sory ale oszczędności na Priusie wielkich nie będzie :wink:
no i po raz kolejny poruszę kwestię możliwości naprawy tego pojazdu "gdzieś w trasie", kto Ci to zrobi?? a laweta i 200 czy 300 km nie wychodzi tanio
no i ostatnia rzecz prius mi się osobiście nie podoba taka bezpłciowa żaba ;) ale o gustach się nie dyskutuje,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
0

15 Lip 2011, 14:05

Tak jak przypusczalem. Kazesz mi cos sobie szukac jak inni, ale ja nie bede nic szukal. Jednak wierze Tobie. Jest mozliwe ze tak wlasnie jest z tym wytwarzaniem. Ale dopoki nie bede znal bilansu energetyczneo wytwarzania prisua to nie bede wiedzial jaki jest jego prawdziwy "toksyczny" bilans. Bo naklad energii jednostkowy tego nie powie. Akumulator w prisue jest tylko 2.5 razy wiekszy od kwasowki w tradycyjnym samochodzie.
Ale to nie wazne, mnie ekologia nie interesuje wiec nie ma o czym pisac.

LPG to na dzien dzisiejszy jeden z najtanszych sposobow przemiescznaia sie. Nie ma sie co oszukiwac. Choc w pewnych warunkach, (np w miescie) nie sadze ze dalej bedziesz do przodu.
Pozatym ty oszczedzasz dzieki cenie paliwa, a hybryda dzieki nowoczesnej technice.

Widzisz...moj diesel tez jest calkiem osczedny ale jazda nim mnie nie rajcuje tak jak czyms co hamujac pobiera energie do "baku". Dla mnie samochod to po prostu cos wiecej niz tylko pudlo ktore ma mnie wozic.
Żuraw
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: PL
3

15 Lip 2011, 14:17

kup sobie BMW ma system odzysku energii z hamowania :mrgreen:
a co do techniki, to zdziwił byś się jakie są teraz zastosowane rozwiązania w niektórych instalacjach, zresztą do diesli też są :wink: ale nie jako obniżenie kosztów eksploatacji (bo to wychodzi kilka PLN na 100) natomiast do podniesienia osiągów i poprawienia pracy silnika ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
0

13 Maj 2014, 23:34

Nie wiem czy wiecie, że w momencie gdy skonczy się prąd w baterii Toyoty Prius Plugin to to auto płynnie staje się klasycznym modelem Priusa z napędem hybrydowym. Wtedy ogranicza Was już tylko ilość paliwa w zbiorniku ;) Czyli mamy elektryczny samochód, który nie stanie nam w połowie drogi. :D
auron
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Toyota Auris
3

14 Maj 2014, 01:43

Ale sobie nagrabiłeś, za chwilę przyjdzie Pan Moderator i Ci nakręci ucho.
HighwayStar
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: Adidas
0

14 Maj 2014, 17:58

Niektórzy „fachowcy” mówią, że hybryda pali tyle co diesel – otóż nie. Z własnego doświadczenia wiem, że silniki hybrydowe spalają dużo mniej, szczególnie różnicę widać w mieście, kiedy dojeżdżamy do pracy w porannych korkach. Jezdżę Toyotą Auris, jak dotad nie mogę powiedzieć złego słowa na ten samochód.
tmk30
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Toyota Auris
1