Na europejskim rynku samochody z napędem alternatywnym zdobywają coraz większą popularność i odnotowują kolejne rekordy kosztem modeli z silnikami zasilanymi olejem napędowym. Również w Polsce łączny udział diesli w coraz częściej wybieranym wynajmie długoterminowym systematycznie spada, a na popularności zyskują hybrydy oraz auta z napędem benzynowym.
Zmiany preferencji zakupowych wśród menadżerów flot są coraz bardziej zauważalne. Dotyczą one przede wszystkim form finansowania samochodów firmowych i rodzajów napędów. Zgodnie z danymi JATO Dynamics samochody AFV (hybrydy, elektryczne i plug-in hybrid) odnotowały w tym roku drugi najwyższy udział w rynku. Według najnowszych danych płynących z rynku europejskiego, liczba rejestracji samochodów z ekologicznymi napędami wyniosła we wrześniu ponad 1,2 mln. Oznacza to wzrost rok do roku o 5,6 proc. W 2017 roku zarejestrowano łącznie prawie 13,2 mln samochodów AFV, co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 3,6 proc. – czytamy w raporcie JATO Dynamics.
Firmy nadają rytm – wynajem długoterminowy staje się hitem Na polskim rynku za wzrosty sprzedaży odpowiada niezmiennie nabywca instytucjonalny. Zgodnie z danymi, które zebrał Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w raporcie za pierwsze trzy kwartały 2017 roku, liczba rejestracji nowych pojazdów na firmy wzrosła rok do roku o 20,7 proc. – nabywcy indywidualni wygenerowali w tym czasie wzrost na poziomie 10,5 proc.
"Marki z segmentu premium cieszą się na naszym rynku rosnącym zainteresowaniem. W ciągu pierwszych trzech kwartałów liczba rejestracji samochodów luksusowych wzrosła o 24,1 proc. Klienci wybierają najczęściej małe i średnie SUV-y, które odnotowały wzrost zainteresowania o ponad 20 proc.” wyjaśnia Piotr Kurpiński, kierownik salonu Lexus-Żerań.
Według danych zebranych przez KPMG w 2016 roku firmy leasingowe sfinansowały zakup 193,8 tys. samochodów osobowych, a rynek leasingu w Polsce wyniósł na koniec ubiegłego roku 20,6 mld zł tylko w przypadku samych pojazdów osobowych.
Rynek kredytów – w przeciwieństwie do leasingu – skurczył się. Na taką formę finansowania decydują się bowiem najczęściej osoby prywatne. Na koniec 2016 roku bankowe portfolio kredytów samochodowych miało wartość 10,9 mld zł – czytamy w raporcie "Stan branży motoryzacyjnej oraz jej rola w gospodarce" przygotowanym przez KPMG.
"W segmencie aut premium większość samochodów kupowanych jest na firmę, a w prawie stu procentach przypadków klienci wspomagają się finansowaniem bankowym. Najczęściej jest to klasyczny leasing, a w ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się wynajem długoterminowy. Co ciekawe, ta ostania forma staje się również coraz ważniejszą formą finansowania nie tylko w przypadku aut służbowych, ale i o wiele tańszych prywatnych. Popularność tego rozwiązania jest prosta do wytłumaczenia. Można użytkować samochód, płacąc za usługę miesięczny abonament, coś na wzór abonamentu telefonicznego. Co więcej, w przypadku wyboru topowej wersji tej usługi użytkownik musi dbać tylko o zakup paliwa i płynu do spryskiwaczy" dodaje Piotr Kurpiński, Lexus-Żerań.
Udział diesli spada – zyskują auta ekologiczne W trzecim kwartale 2017 r. kontynuowane były w Polsce zauważalne zmiany w udziale poszczególnych napędów samochodów znajdujących się w wynajmie długoterminowym – czytamy w raporcie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.
Udział samochodów z silnikiem Diesla ciągle spada – na koniec września 2017 roku liczba aut z takim napędem zmniejszyła się o prawie 5 proc. w ciągu ostatniego roku. Popularność zyskały samochody z silnikiem benzynowym – ich udział wzrósł o 4,5 proc. W przypadku samochodów ekologicznych, a więc z napędem hybrydowym i elektrycznym, liczba aut obsługiwanych przez firmy zrzeszone w PZWLP urosła w ciągu ostatniego roku 2,5-krotnie. Pod kątem liczby rejestracji samochody te stanowią nadal margines floty w porównaniu do diesli i aut benzynowych, ale warto zaznaczyć, że tylko w ciągu trzeciego kwartału bieżącego roku w wynajmie długoterminowym przybyło ponad 200 aut hybrydowych oraz 13 aut elektrycznych.
Skąd takie zmiany? Specjaliści PZWLP podkreślają, że eksploatacja samochodów z silnikami benzynowymi pod kątem finansowym jest obecnie zbliżona do aut z silnikami Diesla. Co więcej, firmy zwracają baczniejszą uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska – stąd rosnąca popularność hybryd i samochodów elektrycznych.
speedyrider napisał(a):60 m-cy x 2400zł = 144000zł + wpłata własna 5000zł = 149000zł. 4 letni bus + 5 lat najmu = 9 letni bus. 9 letnie Ducato Maxi kosztuje obecnie 18000>22000zł. 149000zł + 22000zł wykup = 171000zł
Jeżeli już bierzesz się za wyliczenia, to rób to rzetelnie. Brakuje mi tu kosztów ubezpieczenia, przeglądów i opon zimowych. Żeby była jasność, porównywałem ostatnio wynajem z leasingiem i rzeczywiście wynajem jest sporo droższy(kompleksowo), ale takiej przepaści, jak w Twoich wyliczeniach nie ma na pewno.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
OC na tego busa = 1337,70zł bo już się dowiadywałem ile firma składki płaci. Przeglądy, naprawy, opony, amortyzacja jednak po stronie najmującego. OC na 5lat = 6688,50zł co nie zmienia faktu że i tak najem to kosmos cenowy. Gdyby jeszcze wykup auta był po najmie 5,6 letnim za przysłowiową złotówkę to by się to jeszcze jakoś kalkulowało. Niestety, zapiski w umowach typu że firma moze ale nie musi Ci później auta odsprzedać rujnuje opłacalność takich interesów. Przez 5,6 lat będziesz ładować w serwis, powiedzmy w oryginalne części, będziesz dbać a na koniec jak udokumentujesz naprawy i wyjdzie że auto nawet cacy cacy to Ci powiedzą "bujaj się". Te cwaniaczki z takich firm żerują jedynie na takich którzy mają problemy finansowe, nie mogą dostac leasingu, kredytu i nie mają kasy. To nie ma nic a nic wspólnego z uczciwością. Według nowych przepisów mogę leasingować nowego busa nawet na 7lat. Przy wpłacie własnej 10000zł wszystko odbywa się praktycznie na dowód. Tacy jak ot by FordBank = 4,7% rok czyli x 7 = 32,9% Nowy Ducato Maxi L4H2 w podstawie (2.0D) 108363zł brutto 108363zł - 10000zł wpłata = 98363zł + 32,9% = 130724,42zł / 84 m-ce = 1556,25zł miesięcznie rata!
1500 talarów zarobi byle jaka budowlanka na jednym remoncie łazienki w 5dni. Nie ma sensu dorabiać cwaniaków. Oni wszyscy muszą wreszcie zrozumieć iż status klasycznego Polaka uległ zmianie. To nie PRL w którym czekało sie na żuka pół roku i trzeba było miec talon. Opłacalność kupowania używanego wychodzi z Polski coraz szybciej. No i dobrze bo na rynku mamy od groma szajbusów. Nowe najtansze Ducato z salonu w wersji mini od 88000zł brutto a na rynku wtórnym mozna znaleźć 3,4 latka za 75000zł. Paranoja.
10 najbezpieczniejszych samochodów - te modele koniecznie sprawdź! Przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego samochodu pod uwagę brane są różne kryteria. Cena, wyposażenie, opinia o marce są ważne, jednak często wpływ na ostateczną decyzję ma ocena bezpieczeństwa. Dzięki nowoczesnym ...
Cupra Formentor - dlaczego warto wynająć właśnie ten samochód? Cupra Formentor to SUV Coupé produkowany przez hiszpańską markę Cupra, należącą do firmy SEAT, która z kolei jest częścią niemieckiego koncernu Volkswagen. Posiada ona w swojej ofercie samochody o zdecydowanie ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.