Hyundai atos 1999

18 Cze 2009, 18:50

witam, po ostatniej naprawie przez mechanika - zmiana sprzegla oraz uszczelki - chyba pod silnikiem z tego co mowil - auto zaczelo dymic przy odpalaniu na zimno, nie dymi jak juz jest rozgrzane od dluzszego czasu - chociaz przy podjezdzaniu pod gore, dymi rowniez szczegolnie na nizszym biegu ??? jak sprawdzic co jest grane, bo kazdy mechanik mowi co innego??? ostatni ktory go naprawial nie sprawdzil sie :( moze sa jakies mikro pekniecia bo silnik jest od spodu zalany olejem, plynu chlodnicy nie ubywa...

jakies pomysly???

dzieki ;)
sk
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: wroclaw
  • 18 Cze 2009, 23:17

    po pierwsze jaką uszczelkę wymieniał?
    po drugie zlokalizuj wyciek tego oleju,
    po trzecie jaki jest kolor tego dymu?
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    19 Cze 2009, 23:10

    Glowica byla planowana jezeli byla wymieniana uszczelka pod glowica?
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    18 Sty 2010, 21:27

    dym jest jasny, trudno zlokalizowac wyciek w zasadzie to caly jest zalany, jeden z mechanikow zaleca wymiane silnika ale przed tym mozna jeszcze wyprobowac sposob z nafta?? mowi, aby odkrecic swieczki bo ostatnio rowniez zaczadza swiece i chodzi nie rownomiernie, tu, tu, tu przy wyzszych biegach lata galka od krzyni biegow

    ostatnio odkrecilem swiece i byly ciemne ;( z tym ze jedna byla mokra, mechanik mowi, ze mozna sprawdzic, nalac nafty z 200ml w otwor z moka swieczka, na noc potrzymac do 24 godzin i pozniej odpalic silnik z ta komora otwarta - aby wyplul to co tam wyczysci?

    kupic nowe swiece i wkrecic :) i rozgladac sie za uzywanym silnikiem

    ktos z was robil experymenty z nafta?
    sk
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: wroclaw

    19 Sty 2010, 13:34

    Biały dym... może papieża wybiera? :razz:

    Chłopie, sorry że robię sobie jaja z twojego problemu, ale biały dym przy odpaleniu na zimno w zimę, który znika gdy silnik jest rozgrzany od dłuższego czasu to para wodna, zupełnie normalny objaw.

    No chyba że są jakieś inne objawy typu dziwne brzmienie silnika, utrata mocy itp, ale z tego co opisałeś to po prostu wali parą wodną z rury, jak każdy samochód odpalony po postoju w zimę
    ACSznycel
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 848
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: z nienacka

    20 Sty 2010, 11:36

    Gdy pojawi się biały dym to znak,że papież jest już wybrany,chociaż wtedy powinien pojawić się czarny ,śmierdzący siarką! :lol: Na poważnie,biały dymek jak kolega pisze ,gdy niknie po rozgrzaniu to para wodna.Najlepiej podstaw nos pod rurę,to szybka i pewna metoda diagnozy czego dużo w spalinach.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8597
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Bez nerwów, to tylko upał
      Wysokie temperatury i bezchmurne niebo to wymarzona pogoda na wakacje, lecz w czasie podróży samochodem może dla wielu kierowców stanowić wyzwanie. Klimatyzacja w aucie znacznie poprawia komfort jazdy, ale z ...
      Szukasz samochodu do XXX zł? Przeczytaj koniecznie!
      Jesteś na tym forum pierwszy raz? Szukasz porady co kupić do wybranej przez Ciebie kwoty? Użyj wyszukiwarki! Może znalazła się już odpowiedź na dręczące Ciebie pytanie, a Ty zaoszczędzisz swój czas! Dbaj o forum i ...