Hyundai Coupe 2.0 '03 -wysoka temperatura płynu chłodniczego

08 Sty 2014, 22:02

Witam,
Mam nastepujący problem:
Dziś rano w drodze do pracy, po przejechaniu kilku km wskaźnik temperatury płynu chłodniczego podskoczył mi do maksimum, klimatyzacja nie grzała, śmierdziało jakby olejem a do tego dochodziły dziwne odgłosy z silnika. Silnik zgasł mi na skrzyżowaniu ale po kilku próbach udało sie go uruchomić. Dojechalem na pobliski parking i teraz boje sie go odpalić.

Dodam też ze wczoraj mechanik stwierdził mały wyciek oleju spod uszcelki pokrywy silnika jak również malą nieszczelnośc w łączniku elastycznym przy wydechu.

Co to może być i ile bedzie mnie kosztowac :) ?

Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
Jacek
Jacek19771
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 03 2001
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: hyundai coupe
Silnik: 2.0 143KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Sty 2014, 00:47

Czy masz płyn chłodniczy w zbiorniczku??? Chciałbym Cię pocieszyć ale niestety nie jestem pewny czy będę mógł to zrobić. Sprawdź i daj znać. Ogrzewanie nie grzało, to mamy rozumieć...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Sty 2014, 07:50

Hej,
dziekuje za odpowiedz.
Tak, płyn jest w zbiorniczku. Tak, ogrzewanie nie działa pomimo nastawienia na max.

Vermin - wal prosto z mostu, zniose (chyba) wszystko :).

Pozdrawiam
Jacek19771
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 03 2001
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: hyundai coupe
Silnik: 2.0 143KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Sty 2014, 08:33

Sprawdź jak wygląda olej, jeżeli jest zupa, to masz uszczelkę pod głowica walniętą ; p W sumie też to może się tyczyć temperatury, bo spaliny przedostaną się do zbiorniczka wyrównawczego, a spaliny podwyższą temperaturę. Sprawdź czy w zbiorniku nie masz z deko oleju, albo czy nie jedzie spalinami jak go otworzysz. Złącze elastyczne to licz co najmniej z 100-150zł robocizna + ~80-140zł samo złącze ;p

EDIT:
A no i w sumie jak to będzie uszczelka pod głowicą, warto by było pomyśleć o nowym rozrządzie, jeżeli za nie długo przyjdzie czas na niego. Sprawdź pierw czy masz zasyfionego zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego ; p
NooControl
Początkujący
 
Posty: 119
Prawo jazdy: 14 11 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Szukam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co to znaczy być uprzejmym na drodze?
    Po pierwsze być kierowcą przewidywalnym, a nie chaotycznym i pełnym emocji. Po drugie przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Po trzecie kierować się zasadą współpracy, ostatecznie intencją wszystkich jest bezpieczne ...