Hyundai i30 II 1.6 GDi - co sądzicie?

20 Lut 2023, 00:03

Chciałbym zaczerpnąć waszej opinii odnośnie Hyundaia i30 II 1.6 GDi 135KM, polift w manualu. Szczególnie chodzi mi o wersję BlueDrive Premium.

Warto go kupić? Co uważacie o tym silniku? I cena w jakich widełkach byłaby w porządku za taki samochód z rocznika ok. 2015 z jakimś bogatszym wyposażeniem przy przebiegu ok 100 tys?
toff135
Nowicjusz
 
Posty: 16

20 Lut 2023, 09:11

O cenę nie pytaj tylko szukaj dobrego egzemplarza, a często takie są trochę powyżej średniej a jak masz np. jeszcze drugi komplet kół to może być jeszcze drożej. Czasem warto dać trochę więcej jak faktycznie samochód jest tego wart, a kupujesz go na kilka lat.

Wracając do tego modelu uważam że to bardzo fajne auto można trafić wersję z naprawdę niezłym wyposażeniem jak klimatronik dwustrefowy, duży multimedialny wyświetlacz, tempomat, BT itd. Co do samego silnika 1.6 GDI G4FD to jednostka na bezpośrednim wtrysku benzyny i ma ogólnie dobre opinie, cechuje się sporą kulturą pracy. Jeżeli chodzi o spalanie mając na uwadze ten silnik w modelu i30 to trzeba liczyć się że w mieście przy spokojnej jeździ będzie ono w granicach 8,5-9 litrów, a w trasie można zejść nawet poniżej 7 litrów, a przy 90km/h nawet do poziomu z 5 z przodu :) No ale tu już dużo zależy od samego kierowcy. Ogólnie przy normalnej mieszanej jeździe powinno być w granicach 7-8 litrów.

Nie wiem czy myślałeś nad LPG bo jeżeli tak to ogólnie sam silnik ne jest polecany do instalacji ale to nie znaczy że nie da się jej założyć. Na forum masz więcej w tym temacie czy-moge-zainstalowac-lpg-kia-sportage-iii-1-6-gdi-2013r-vt126978.htm

BlueDrive w skrócie to szereg systemów minimalizujących zużycie energii oraz umożliwiających jej odzyskiwanie. Dzięki niemu taki samochód powinien charakteryzować się niższym poziomem emisji dwutlenku węgla do atmosfery oraz mieć mniejsze zapotrzebowanie na paliwo czyli palić mniej. Jednak to system bardzie pod ekologię niż niższe spalanie :wink:

Możesz jeszcze popatrzeć na Kia Ceed z tym samym silnikiem bo to bardzo podobne konstrukcje, a silniki takie same :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10120
Zdjęcia: 35

20 Lut 2023, 09:45

Ja bym poszukał wersji 1.6 mpi 120km. Nie wiem na ile to prawda, ale wersja z wtryskiem bezpośrednim podobno miewa właśnie problem z wtryskami. W dodatku palą praktyczne tyle samo, jeżdżą podobnie, a mpi zawsze możesz łatwo przerobić na lpg w razie potrzeby, a i ryzyko awarii mniejsze.

Ogólnie ten silnik to dla mnie trochę nieporozumienie. W Civicu 1.8 140km miałem mniejsze spalanie mimo większej mocy i wtrysku pośredniego.

Jakbym miał brać coś na wtrysku bezpośrednim, to już od razu z turbo, bo przynajmniej jakaś przyjemność z jazdy jest, a spalanie takie same lub niższe. Golf VII, Leon 3, Octavia III i 1.4tsi 140/150km.
Kiedyś byłem przeciwnikiem, ale sporo wśród rodziny i znajomych się tego namnożyło i absolutnie nikt nie narzeka, wręcz każdy chwali i ja też z miłą chęcią pożyczam od siostry Octavie z tym silniczkiem - Do dynamicznego przewożenia szafy idealna :D
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 336
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

20 Lut 2023, 10:14

hoderi145 napisał(a):Ja bym poszukał wersji 1.6 mpi 120km
Dobra pod gaz ale różnica w mocy jest odczuwalna miałem okazję jechać i30 z tymi silnikami no i chyba w MPi jak dobrze pamiętam masz skrzynię 5cio biegową a w GDi była 6cio biegowa. Jak nie planuje się gazu to moim zdaniem jednak lepiej pójść w GDi w tym modelu. Mając na uwadze bezpośredni wtrysk w GDi mógłby być bardziej oszczędny no ale to nie Honda czy Toyota bo tu tak jak wspomniałeś w Civicu 1.8 będzie oszczędniejszy przy podobnej jeździe ale i w Corolli 1.6 Valvematic też powinien mniej spalić pomimo podobnej mocy. Tu w Hondzie i Toyocie silniki które wymieniłem są na wtrysku wielopunktowym.

hoderi145 napisał(a):spalanie takie same lub niższe. Golf VII, Leon 3, Octavia III i 1.4tsi 140/150km
Akurat silnik 1.4 TSI to trzy różne jednostki dlatego jest to bardzo kontrowersyjna jednostka na początku generująca spore koszty później poprawiona ale przy kupnie łatwo trafić na minę jak się nie potrafi ich odróżnić. Najlepsza będzie tu EA211 która pojawiła się w 2012 roku ale nie od razu we wszystkich modelach. Główną zmianą było przejście z rozrządu na łańcuchu na pasek.

Nie wiemy jaki budżet ma autor i może się okazać, że taki samochód z poprawionym silnikiem będzie na jego granicy, a wtedy poszukiwania będą trudne.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10120
Zdjęcia: 35

20 Lut 2023, 10:52

Nie wiemy jaki budżet ma autor i może się okazać, że taki samochód z poprawionym silnikiem będzie na jego granicy, a wtedy poszukiwania będą trudne.

Widziałem, że ta wersja z tym silnikiem z przebiegiem ok. 100 tys chodzi nawet po 50-55 tys. Jeśli trafiłbym na egzemplarz, w którym faktycznie nie ma się do czego przyczepić to byłbym w stanie tyle wyłożyć, aczkolwiek patrząc na rozstrzał w jakich i30 II gen jest to nie wiem czy to nie aż za dużo jak za taki samochód?

Co do silnika to wiem, że LPG się nie nadaje. Mam nadzieję, że spalanie będzie znośne, choć jazda głównie miejska.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

gość mówi o jakiejś wadzie fabrycznej tego silnika, ale mam wrażenie, że to efekt niedbania o ten silnik? Wymieniając olej zgodnie z zaleceniami producenta co te 10 tys chyba nie powinien robić problemów?
toff135
Nowicjusz
 
Posty: 16

20 Lut 2023, 11:05

Nie kupujesz nowego auta, ktoś mógł w nim przez te dotychczas nabite 100kkm olej wymienić raz i twoje wymiany co 10kkm niewiele pomogą

Jeśli jazda głównie po mieście to dlaczego nie hybryda? Nie dość że spalisz wyraźnie mniej to komfort jazdy automatem będzie o niebo większy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2769
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Przegląd samochodu przed zimą - co warto sprawdzić?
    Okres zimowy jest trudny i nasze samochody żeby były w pełni sprawne w tym czasie to powinniśmy dokładnie przejrzeć samochód i usunąć wszystkie te usterki, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy ...

20 Lut 2023, 12:38

Hybrydy aktualnie są potwornie drogie. Na fajnego aurisa II w hybrydzie, przedlifta, trzeba dać 50-60 tys. W dodatku wybór niewielki.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 336
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

20 Lut 2023, 13:03

Za tego hjundaja też trzeba dać 45-50
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2769
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Lut 2023, 14:53

Jeśli jazda głównie po mieście to dlaczego nie hybryda? Nie dość że spalisz wyraźnie mniej to komfort jazdy automatem będzie o niebo większy

Do 53 tys. znalazłbym w ogóle jakąś sensowną hybrydę?

Za tego hjundaja też trzeba dać 45-50

Z tego co patrzyłem to nawet 52-55 jeśli mowa o wersji BlueDrive Premium z 1.6 GDi 135KM z dość bogatym wyposażeniem w manualu, polifty z 2015 z przebiegiem ~100 tys i to taka cena niekoniecznie za polski salon, a np. z niemiec.
Jakbym takiego znalazł to pytanie czy ~53 tys to dobra cena jak za taki samochód?
toff135
Nowicjusz
 
Posty: 16

20 Lut 2023, 17:50

toff135 napisał(a):Do 53 tys. znalazłbym w ogóle jakąś sensowną hybrydę?


A co to znaczy do 53k a jak będzie za 57k to nie kupisz ?

Jeżeli nie to znaczy że powinieneś myßleć o aucie max do 45k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lut 2023, 18:23

toff135 napisał(a):Jakbym takiego znalazł to pytanie czy ~53 tys to dobra cena jak za taki samochód?


To już sobie sam odpowiedz. Dla mnie to ciągle ośmioletni hjundaj i30, totalnie zwykły kompakt. Za podobne pieniądze wolałbym pewnie młodszą astrę 1.4T

Swoją drogą nie wiem dlaczego się tym bluedrive podniecasz kiedy mowa o oponach, które i tak już zostały wymienione lub są do wymiany na już czy start&stop, który i tak każdy wyłącza
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2769
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Lut 2023, 19:37

szybki napisał(a):A co to znaczy do 53k a jak będzie za 57k to nie kupisz ?

Taki sobie założyłem budżet na to autko. Wiadomo, że jeszcze kilka tys jeśli ewentualnie coś by wyszło po zakupie.

Swoją drogą nie wiem dlaczego się tym bluedrive podniecasz kiedy mowa o oponach, które i tak już zostały wymienione lub są do wymiany na już czy start&stop, który i tak każdy wyłącza

Bardziej mam na myśli tę bogatą wersję wyposażenia w tym modelu. Myślałem, że tak jest oznaczana ta najwyższa wersja.
Co właściwie oznacza to "YES!" przy niektórych modelach?
toff135
Nowicjusz
 
Posty: 16

20 Lut 2023, 20:51

Yes była bodajże jakąś limitowaną, dobrze wyposażoną wersją
Szczerze mówiąc to nie ma większego sensu szukania specjalnie jak najlepszego wyposażenia, z którego i tak nie będziesz korzystał. Klimatyzacja, elektryczne szyby, zestaw głośnomówiący, czujniki/kamera parkowania. Tak naprawdę więcej w aucie nie trzeba, w mieście to co nawet tempomat niepotrzebny (i piszę to jako osoba jeżdżąca 80 tysięcy rocznie)

Zdjęcie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2769
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Lut 2023, 22:01

franccc napisał(a):Yes była bodajże jakąś limitowaną, dobrze wyposażoną wersją
Szczerze mówiąc to nie ma większego sensu szukania specjalnie jak najlepszego wyposażenia, z którego i tak nie będziesz korzystał.

Pytam, ponieważ mam na oku jeden konkretny egzemplarz (od gościa z miejscowości obok), który najprawdopodobniej niedługo będzie na sprzedaż, a z tego co słyszałem to jest całkiem nieźle utrzymany.
Jest to właśnie ta wersja Blue Premium 1.6 GDI (135 KM) z 2015 roku i właśnie z tym oznaczeniem "YES!" na tylnej klapie i tak do końca nie wiem czym ona się różniła np. od tego premium z powyższego cennika.

Zastanawiam się ile dzisiaj taki egzemplarz mógłby być warty, aby nie przepłacić, gdyby przyszło mi jednak za jakiś czas negocjować jego zakup, a podejrzewam, że ponad 5 z przodu sobie za niego zażyczy.
toff135
Nowicjusz
 
Posty: 16

20 Lut 2023, 23:22

Najdroższy i30 z 2016r 1.6 pb, kosztuje 54 990 (dane z OtoMoto). Także to jest spokojnie do kupienia do 50k. Kupowanie najtańszych samochodów to zawsze błąd bo nie ma okazji, ale to, że coś jest droższe nie oznacza poprawy jakości.
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 294
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna