REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
air40 napisał(a):Słyszałem że silnik 1.6 jest dobrym wyborem. Co sądzicie o LPG pod to ?
Tak ale ten był w wersji II modelu i30, a w I wersji był 1.6MPI o mocy 120KM.toyman40 napisał(a):to chyba mowa o jakimś starszym modelu bo te nowsze mają już 1.6 GDI 135KM silnik na wtrysku bezpośrednim
W tym budżecie znajdziesz jeszcze Aurisa pierwszej generacji z silnikiem 1.6 Valvematic i na niego też warto zwrócić uwagę.air40 napisał(a):Koledzy a co jeszcze prócz tego byście polecili prostej konstrukcji z wtryskiem pośrednim?
Z tego co pamiętam w tym modelu z tym silnikiem została pierwszy raz zastosowana skrzynie automatyczna DCT która miała 6 biegów, był to dwusprzęgłowy suchy automat. Cechą charakterystyczną DCT grupy Hyundaia jest w pełni elektryczna kontrola nad zmianą biegów. Odpowiada za nią moduł TCU (Transmission Control Unit). Kontroluje on elektrycznie sterowane siłowniki. Kia zapewnia, że to lepsze rozwiązanie, gdyż DCT w przeciwieństwie do skrzyń z konwerterem hydrokinetycznym, nie generuje dużych strat energetycznych. Ogólnie to wolniejsza trochę skrzynia od DSG ale jest też mniej awaryjna. Moim zdaniem to całkiem niezły wybór przy zestawieniu z tym silnikiem.toyman40 napisał(a):A ja z innej beczki, co myślicie o skrzyniach automatycznych w takim i30 1.6gdi? mam na oku taki samochód ale z automatem? pchać sięw to ?