HYUNDAI SANTA FE BRAK MOCY

05 Maj 2013, 07:08

Witam. Mam problem z HYUNDAIEM SANTA FE 2.4 146 KM B+G auto powoli spada z obrotów, jest strasznie słabe zarówno na gazie jak i na benzynie. Podpięcie pod komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wolno spadające obroty mogą być przyczyną złego choć sprawnego przepływomierza ponieważ patrząc na oznakowanie nie pochodzi on z tego modelu. ALE CO Z MOCĄ???
Koledzy proszę o pomoc. Marcin.
mtkoles
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: hyundai santa fe
Silnik: 2.4 146km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Maj 2013, 11:10

Już jedno Santa Fe z tym silnikiem tłuczemy. hyundai-santa-fe-2-4-przerywa-jak-sie-zagrzeje-vt64655-15.htm#p379222 Posprawdzaj to... Masz tam sporo instrukcji jak coś sprawdzić i człowieka który ma ten sam samochód i podobny problem.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

05 Maj 2013, 19:57

Może napisz coś więcej o objawach, jak się to stało, nagle czy pomału narastało? Im więcej informacji tym łatwiej będzie coś pomóc, mnie pomagano więc ja też spróbuję :D
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

05 Maj 2013, 23:11

Ja też chętnie, aczkolwiek przyznam że powoli zaczynam nie lubić tego samochodu :D.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 19:38

No więc kupiłem już w takim stanie. myślałem że stały napęd na cztery taki jest ale popytałem i jednak nie. Tak jak pisałem autu jest słabe powoli spada z obrotów, obstawiałem czujnik przepływu powietrza ale podłączyłem pod komputer i brak jakichkolwiek błędów, co do czujnika powiedzieli że to prawdopodobnie nie z tego modelu, no i faktycznie oznakowanie pasuje do audi, a co do mocy kazali sprawdzić ciśnienie na głowicy. Ale chciałem dowiedzieć się o więcej przyczyn. OPIS PROBLEMU 1-2 bieg max 4000 obrotów, 5 bieg max 3000 obrotów 130Kmh, redukcja do czwartego biegu auto powoli zwalnia. Wciskając gaz do spodu auto nie przyśpiesza a paliwo pochłania, spalanie w trasie około 15-16 gazu, na autostradzie przy 120kmh 20-22gazu. Objawy takie same benzyna i gaz.
mtkoles
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: hyundai santa fe
Silnik: 2.4 146km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Maj 2013, 22:20

A ładowanie jest? Pasek klinowy zaciągnięty. Jak dla mnie to duża szansa że ciągnie lewe powietrze... Bierze olej? Kopci? Tam chyba nie ma stałego napędu na 4. Odepnij czujnik przepustnicy podczas gdy silnik będzie chodził. Jak zgaśnie to lewe powietrze lub przepływka do zmiany. Upewnić się możesz odpinając przepływkę w ten sam sposób. Jak nie będzie reakcji to tyle, zgasnąć nie może bo to z kolei już inna bajka... Pali na wszystkich cylindrach? Kompresje powinieneś jak najbardziej sprawdzić. Zacznij od tego potem zajmiemy się uszczelkami i elektryką... Nie przybywa Ci oleju??? Nie przybywa/ubywa Ci płynu chłodniczego? Nie widać plam oleju w płynie chłodniczym/nie ma majonezu pod korkiem oleju??? Dmucha z pod korka podczas pracy silnika? Dmucha z pod bagnetu?
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Jak sprawdzić auto przed zakupem?
    Kupno używanego samochodu to inwestycja, która wymaga szczególnej uwagi. Przed dokonaniem zakupu należy dokładnie skontrolować wiele elementów. Zaniedbanie któregoś kroku może skończyć się przykrą ...

08 Maj 2013, 05:04

Napęd działa samoczynnie pod obciążeniem, autu nie kopci, nie widać żadnych oznak żeby jakiekolwiek płyny się przedostawały, przepływomierz odpiąłem autu spadało szybko z obrotów ale za nisko i potrafiło zgasnąć a co do jazdy na odpiętym bez zmian. Pracuje w delegacji takie podstawowe czynności mogę zrobić sam ale takie coś jak ciśnienie to muszę poczekać do soboty. puki co dzięki.
mtkoles
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: hyundai santa fe
Silnik: 2.4 146km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Maj 2013, 11:35

Z tego co mi się wydaję to:
Lewe powietrze - Jak nie.
Przepływka do zmiany na oryginał.
Na razie styki czujnik przepustnicy do porządnego czyszczenia, auto nie ma prawa zgasnąć po odpięciu przepływki, musi je wtedy utrzymać czujnik przepustnicy.

To znaczy po odpięciu przepływki nie ma zmian, ale jak odpiąłeś to auto zgasło?????

Czujnik przepustnicy do sprawdzenia jako pierwszy...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

08 Maj 2013, 19:54

Jak odpiąłem przepływomierz to auto nie zgasła tylko podczas jazdy gdy auto było na wysokich obrotach i zmieniałem bieg. Ale i nie zawsze np gdy silnik był obciążony klimą.
A i jeszcze jedno po otwarciu korka wlewu oleju to zasysa go.
mtkoles
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: hyundai santa fe
Silnik: 2.4 146km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Maj 2013, 20:49

mtkoles napisał(a):A i jeszcze jedno po otwarciu korka wlewu oleju to zasysa go.


Ale zasysa co??????? Bo troszkę nie rozumiem. A czujnik przepustnicy odpinałeś podczas pracy silnika? Jak nie to to jeszcze zrób.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Maj 2013, 04:58

Zasysa korek. A czujnikiem pobawię się w sobotę jak będę w domu. Puki co tymczasem dzięki.
mtkoles
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: hyundai santa fe
Silnik: 2.4 146km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Maj 2013, 22:08

:shock: Widziałem i słyszałem o przedmuchach do skrzyni korbowej ale o podciśnieniu nic mi nie wiadomo :no: , człowiek się uczy całe życie.
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

11 Maj 2013, 15:41

No więc sprawdziłem ciśnienie na tłokach każdy miał po 9. A tak wogóle to jakie powinno być (11?). A i jeszcze jedno odpiąłem czujnik przepustnicy i jest troszkę silniejszy. No to co nam robić zmienić czujnik czy robić silnik :/
Ps. Mogę tak jeździć?
mtkoles
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: hyundai santa fe
Silnik: 2.4 146km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

11 Maj 2013, 15:48

mtkoles napisał(a):No więc sprawdziłem ciśnienie na tłokach każdy miał po 9. A tak wogóle to jakie powinno być (11?). A i jeszcze jedno odpiąłem czujnik przepustnicy i jest troszkę silniejszy. No to co nam robić zmienić czujnik czy robić silnik :/
Ps. Mogę tak jeździć?


Możesz tak jeździć :). Być może samochód przeszedł w tryb awaryjny. Raczej czujnik by go nie "blokował", ale resztę napiszę potem bo muszę wyjść z domu ;). Poczytaj sobie ten temat który Ci wysłałem.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

13 Maj 2013, 18:25

Po odpięciu czujnika przepustnicy auto tak jakby było silniejsze na niskich biegach ale co do prędkości jest to samo 120 i nic więcej chyba że z górki, no i po dodaniu pedału gazu na wysokim biegu siepie silnikiem tak jakby zalewało go (sądzę że to jest wina złej mieszanki za dużo paliwa za mało powietrza) ale jakiej części to jest wina???
mtkoles
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: hyundai santa fe
Silnik: 2.4 146km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000