Pisk przy filtrze paliwa

09 Paź 2016, 19:57

Witam. W czasie jazdy Kią Carnival zapaliła się czerwona kontrolka mówiąca o wodzie w filtrze paliwa. Dopiero po przejechaniu 5km mogłem się zatrzymać. Z racji, że nie znam się na naprawach i nie mając za dużo czasu wyjąłem jeden z wężyków z pompy paliwa. Wylało się z niego trochę oleju z wodą. Po ponownym odpaleniu auta kontrolka na chwilę zgasła ale po chwili zapaliła się znowu i w czasie jazdy słychać było dziwny dźwięk pochodzący z okolic filtra paliwa. Zatrzymałem się i odkręcając nakrętkę na spodzie filtra zlałem dosyć dużo płynu. Przy tym wszystkim odłączyłem wszystkie 3 przewody idące do pokrywki filtra. Tym razem w czasie jazdy kontrolka nie zapaliła się ale za to słychać głośny pisk/jęk z okolic filtra. Przy filtrze znajduję się ręczna pompka. Powinienem po spuszczeniu płynu z filtra napompować go nią? Możliwe, że to przewody nie są szczelnie dopięte chociaż starałem się to zrobić dokładnie. Czy zna ktoś rozwiązanie problemu?
Piotr3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Kia Carnival

09 Paź 2016, 20:00

PS. Sorry za błąd w nazwie tematu powinno być "Pisk przy filtrze paliwa"
Piotr3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Kia Carnival

10 Paź 2016, 23:59

Piotr3 napisał(a):w czasie jazdy słychać było dziwny dźwięk pochodzący z okolic filtra paliwa
Może być coś z ciśnieniem. Może przy filtr jest z regulatorem ciśnienia.

Jesteś pewien że to piszczenie dochodzi z filtra paliwa a nie z pompy?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2016, 10:51

Na 99% pochodzi to z filtra. Brzmi jakby coś było rozszczelnione, a na dodatek stało się to dopiero po kombinowaniu ze zlaniem go. Zaleca się napompować później filtr pompką która się przy nim znajduje? Może za mało jest tam oleju.
Piotr3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Kia Carnival

11 Paź 2016, 12:22

Piotr3 napisał(a):Zaleca się napompować później filtr pompką która się przy nim znajduje?
A nie robiłeś tego po spuszczeniu z filtra paliwa?

Proponuję ci wymianę filtra na nowy. Jak wymienisz to następnie podpompuj tą pompką aż poczujesz, że już jest napełniony. Zatankuj też dobre paliwo na min. 3/4 zbiornika. Jak jeździsz cały czas poniżej połowy to przy jesiennych wahaniach temperatur może się w zbiorniku skraplać woda i później problemy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2016, 12:43

Niestety nie zrobiłem tego. Właśnie tu jest problem, jestem w wyjeździe i nie mam za bardzo możliwości i czasu wymienić go. Muszę jeszcze przejechać 400km i dopiero wtedy będę miał dostęp do warsztatu. Podpompuję go i sprawdzę jeszcze raz podłączenie przewodów.
Piotr3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Kia Carnival

11 Paź 2016, 13:21

Piotr3 napisał(a):Podpompuję go i sprawdzę jeszcze raz podłączenie przewodów.
Ok, daj znać czy pomogło. Przewody paliwowe muszą być szczelne żeby nie łapały lewego powietrza.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2016, 14:07

Dzięki za pomoc, zrobiłem to, pogazowałem 30s i póki co ani kontrolka się nie pali, ani nie słychać pisku. Jak duże szkody takie zapowietrzenie może zrobić dieslowi? Boje się, że w trasie znowu coś się zepsuje i będzie problem z dojechaniem gdziekolwiek.
Piotr3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Kia Carnival

11 Paź 2016, 15:26

Piotr3 napisał(a):Jak duże szkody takie zapowietrzenie może zrobić dieslowi?
Zapowietrzony będzie ci przerywał, źle pracował, lub w ogóle nie odpali itd. Jak odpowietrzyłeś i przewody paliwa nie łapią gdzieś lewego powietrza to powinno być ok.
Groźniejsza jest woda w układzie paliwowym i dlatego dobrze by było jak byś zatankował do pełna, a po powrocie wymienił ten filtr.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2016, 15:31

Odpala za pierwszym razem i chodzi w miarę równo więc mam nadzieję, że nie jest źle. Zatankowałem go też do pełna, dzięki wielkie za pomoc, mam nadzieję, że dojadę do celu.
Piotr3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Kia Carnival

11 Paź 2016, 16:31

Piotr3 napisał(a):mam nadzieję, że dojadę do celu
Powodzenia i szerokości!
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999