Hyundai SantaFe 2.0 CRDi - gaśnie podczas jazdy

01 Paź 2017, 07:57

Witam , mam poważny problem , jezdziłem santa przez rok i było ok , gdy zdecydowałem się go sprzedać zaczął gasnąć podczas jazdy , wymieniłem czujnik ciśnienia , na drugi dzień sprzedałem auto , a klient mi dziś dzwoni , że auto gaśnie cały czas , co to może być , mechanik twierdzi że pompa paliwa , pomocy bo za tydzień santa ma jechać do Holandii , Pomocy , pomocy
Guma130
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 12 1999
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Santa fe 2.0 crdi
Silnik: 2.0 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Paź 2017, 10:24

Błędów żadnych nie wyrzuca?
Gaśnie jak jedziesz czy tylko na wolnych obrotach, a może przy dojeżdżaniu na biegu do skrzyżowania?
Guma130 napisał(a):wymieniłem czujnik ciśnienia
Na listwie wtryskowej? Na nowy?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Sty 2018, 10:37

Witam. Mam podobny problem z KIA sportage 2.0 CRDI 112 KM 2006r 198000 km. Gaśnie mi zazwyczaj po przejechaniu dłuższej trasy, gdy puszczam nogę z gazu zaświeca się CHECK i gaśnie. Po chwili odpalam ale CHECK dalej świeci i auto znowu gaśnie. Po podpięciu pokazało że ciśnienie na listwie jest za duże. Wyczytałem że może być wina czujnika ciśnienia paliwa lub regulatora ciśnienia paliwa na listwie. Nie chciałbym wymieniać w ciemno dwóch. Da się to może jeszcze jakoś sprawdzić? Ostatnio zrobiłem tak że po zaświeceniu CHECKa postukałem na odpalonym silniku po zaworze, tym z boku listwy. Po ponownym odpaleniu CHECK dalej świecił. To postukałem po czujniku, po odpaleniu CHECK zniknął. po jakimś czasie problem powrócił i znowu pomógł młotek ;) jestem ciekaw waszych opini, zanim wydam pare stówek w ciemno.
Jarosław85
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 05 2002
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Kia sportage
Silnik: 2.0 crdi 112KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Sty 2018, 13:56

To wykręć oba czujniki, wyszyść i zamontuj na nowo (na YouTube jest dużo filmów jak to się robi). Ewentualnie może zajść potrzeba wymiany oringów tych czujników, koszt groszowy. Polecam tez lać do ropy czerwony olej do dwusuwów w ilości 250 ml na 20 l paliwa - zapobiega to zapiekaniu wtryskiwaczy i czujników paliwa.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

12 Lip 2018, 06:52

Miałem podobny problem. Po wielu próbach ustaliłem że winę za to ponosił czujnik położenia wału koszt. ok. 250 zł. Trzeba pamiętać o właściwym jego zamontowaniu. Komputer tego nie wychwyca i dlatego straciłem dużo kasy zanim do tego doszedłem. Proszę o informację jeżeli pomogło. [email widoczny po zalogowaniu]
marzec111
Obserwowany
 
Posty: 2

03 Sty 2019, 20:53

Problem na 99% stanowi regulator ciśnienia na listwie wysokiego ciśnienia. W tym modelu silnika to częsty problem. Zwyczajnie albo się zabrudzi albo zapiecze. Przy tej awarii wystarczy go wymienić i po problemie. Przypominam, że system CR jest bardzo wrażliwy na syf. Wymiana regulatora ma być przeprowadzona w prawie sterylnych warunkach bez dotykania iglicy paluchami!!! Odradzam tankowanie tego modelu z "banieczki" bo to najczęstsza przyczyną tej awarii. Następną w kolejności przyczyną jest wymiana filtra paliwa w zasyfionym środowisku ujeb...mi łapami. Oczywiście przed zakupem regulatora nie zaszkodzi podjechać do dobrego komputerowca i sprawdzić, bo jak na samym początku powiedziałem 1% to może być inna przyczyna. Pozdrawiam.
Andrzej2006
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid EV
    Nowy Outlander PHEV nie jest tylko odmianą obecnego na rynku wariantu z silnikiem spalinowym, ani modelem demonstrującym potencjał technologii hybrydowej typu plug-in, ale kolejnym wcieleniem Nowego Outlandera – obok ...
    Z Paryża do Dakaru hybrydowym Priusem
    Kreatywni i żądni przygód. Tak mówili o sobie członkowie japońskiego klubu entuzjastów motoryzacji. W 1979 roku utworzyli rajdowy zespół zwany Team ACP i żeby buńczuczne oświadczenia otrzymały ...

03 Sty 2019, 21:53

Witam. Miałem podobny problem w KIA sportowe 2.0 crdi 2006r. 190000 km. Gasł podczas jazdy przy puszczaniu nogi z gazu, przy czym wyświetlał się CHECK. Po wymianie zaworka ciśnienia na listwie (ten po prawej) problem znikł na trzy miesiące i wrócił. Czyszczenie pomagało na krótko, czasem wystarczyło postukać młotkiem i chwilowo pomogło. Skończyło się na regeneracji wszystkich wtrysków pompy, czyszczeniu listwy w myjce ultradźwiękowej, czyszczeniu układu paliwowego i wymiany baku na nowy. Koszt w serwisie Bosch 6500zl . Okazało się że koleś od którego kupiłem auto miał ten sam problem. Rok wcześniej wymienił listwę na nową, zregenerował dwa wtryski i wymienił bak na używany pordzewiały i od tego się zaczęło.
Jarosław85
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 05 2002
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Kia sportage
Silnik: 2.0 crdi 112KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

03 Sty 2019, 21:58

Ten problem pojawia się od syfu tylko i wyłącznie! Pół biedy jak lecą czujniki i regulator, przy wytryskach zaczynają się koszty.
Andrzej2006
Nowicjusz
 
Posty: 3

03 Sty 2019, 22:08

I jak robić to nie pomijać niczego bo problem wróci. Jeszcze mi taką rzecz w serwisie Bosch powiedzieli żeby do tych silników nie lać paliw typu verva czy dynamic itp. Te paliwa są bardziej suche i wszystko się szybciej zużywa. Potem powstają opiłki które mogą narobić duże szkody.
Jarosław85
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 05 2002
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Kia sportage
Silnik: 2.0 crdi 112KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006