Ibiza czy Corsa

31 Sie 2016, 14:27

Witam,
stoję właśnie przed wyborem swojego pierwszego auta. Prawo jazdy mam od 5 lat i w tym czasie jeździłam autem. Teraz przyszedł czas na coś własnego.
Mój budżet to 7 000 zł, jeśli naprawdę będzie warto to 8 000.

Przejrzałam trochę for, trochę poczytałam i stanęłam przed wyborem Opel Corsa C lub Seat Ibiza III (1.9 SDI, lub 1.4 w benzynie). Bardziej skłaniam się ku seatowi, ale chciałabym zasięgnąć rady kogoś kto ma większe pojęcie o samochodach. Może waszym zdaniem poszukać czegoś innego?

Moje jedyne wymaganie to klimatyzacja.
Liczi
Obserwowany

Prawo jazdy: 18 11 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

31 Sie 2016, 14:54

A i prosiłabym jeszcze o radę, na co zwrócić uwagę przeglądając ogłoszenia zanim zdecyduję, że warto obejrzeć samochód.

Dziękuje za wszelką pomoc
Liczi
Obserwowany

Prawo jazdy: 18 11 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam

31 Sie 2016, 16:18

Jeżdżę Ibiza II FL od 5 lat z troche mocniejszym silnikiem i za nic nie przesiadlbym sie do czegos słabszego. Za 7 tys. powinienes cos kupić. Jesli chodzi o eksploatację to silnik ideał, spalanie male. Problem mam z układem kierowniczym juz raz regeneracja potem wymiana na uzywke, i nie wien ile na niej pociągnę. Oglnie bardzo fajne male zrywne (90KM) autko.
tomeko18
Nowicjusz

Prawo jazdy: 19 02 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: SEAT Ibiza II FL
Silnik: 1.9 TDI 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Wrz 2016, 15:30

Czemu takie małe samochody? 1.9 SDI w ogóle nie jedzie, więc odradzam Ci ten silnik, 1.4 60KM może ciut bardziej dynamiczny, ale nadal ,,nie jedzie''. Jak już konkretnie uparłaś się na te egzemplarze, to szukaj corsy c z 1.2 16V 75KM, która już jako tako po mieście jeździ. Ja na Twoim miejscu rozejrzałbym się jednak za czymś z segmentu c - astra, focus, civic, golf itp. chyba, że jeździsz tylko po mieście :)
Petento
Początkujący

Auto: .

01 Wrz 2016, 16:21